Aps
Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 14-09-02 07:16

Hej

Hvor kan man læse om de lovmæssige krav til placeringen af pengene i et Aps?
Og hvor kan man læse om Aps i det hele taget?

Mvh
Jesper

Fra : Karl-Henrik Arendt

Dato : 14-09-02 07:30

> Hvor kan man læse om de lovmæssige krav til placeringen af pengene i et
Aps?
> Og hvor kan man læse om Aps i det hele taget?

Dette er en god side:

http://www.eogs.dk/

Du finder bl.a. lovgivning ved ApS:

http://130.228.210.124/eogs/lov/lbk/2002/0000010.htm

--
Mvh Karl-Henrik Arendt

www.starthotel.dk -->20 MB for 0 kr. og 500 MB for 97 kr.
www.startfirma.dk --> Vil du være selvstændig erhvervsdrivende?

Fra : Henrik Lønsmann

Dato : 14-09-02 08:08

Hej

Du kan læse om ApS'er i Anpartsselskabsloven eller evt. gå ind på Erhvervs-
og Selskabsstyrelsens hjemmeside på http://www.eogs.dk/
Håber det hjælper dig.

Vh
Henrik Lønsmann

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 14-09-02 09:09

"Henrik Lønsmann" <lonsmann@galnet.dk> wrote in message
> Hej
>
> Du kan læse om ApS'er i Anpartsselskabsloven eller evt. gå ind på
Erhvervs-
> og Selskabsstyrelsens hjemmeside på http://www.eogs.dk/

Tak til Jer begge for denne værdifulde url.

> Håber det hjælper dig.

Det gør det bestemt.
Jeg har dog et spørgsmål i denne forbindelse.
Hvis man indskyder de 125.000 kroner og bliver sagsøgt, kan man så maksimalt
tabe de 125.000 eller kan man sagsøges fra hus og hjem som ved en
enkeltmandsvirksomhed?

Mvh
Jesper

Fra : David T. Metz

Dato : 14-09-02 09:46

Jesper Rasmussen skriblede:

> [...]
> Hvis man indskyder de 125.000 kroner og bliver sagsøgt, kan man så
> maksimalt tabe de 125.000 eller kan man sagsøges fra hus og hjem som

Det afgørende er hvem der sagsøges. Hvis det er ApS'et er det kun selskabet
der hæfter, men hvis du bliver sagsøgt personligt vil du hæfte.

I grelle tilfælde kan den ansvarlige retsforfølges personligt, men hvis du
bekymrer dig om kontrakter indgået mellem et selskab du ejer og et andet
selskab eller juridisk person, så er udgangspunktet at det kun er selskabet
der er ansvarligt over for tredjepart. "Man" vil dog kunne "tabe" mere,
hvis værdierne i selskabet er større end minimum for den ansvarlige kapital
(egenkapitalen).

I nogle tilfælde vil f.eks. en kunde muligvis forsøge at få et ApS' ejer(e)
indføjet som ansvarlige i en kontrakt, det skal man være varsom med.

David