Software licens
Fra : Bean

Dato : 14-09-02 01:52

Jeg har lavet nogle programmer til mit firma som jeg også har fået betalt
timeløn for.
Men jeg og firmaet er i tvivl om den "licens" jeg har udgivet er korrekt
efter loven.

Det eneste bevis for at der er givet licens til firmaet er i programmet hvor
der står licensen er givet til firmaet.
Men er det nok? Skal det også være på papir?
--
PA

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 14-09-02 08:18

"Bean" <mrbean@get2net.dk> wrote in message
> Jeg har lavet nogle programmer til mit firma som jeg også har fået
betalt
> timeløn for.

I så fald tilhører programmet vel firmaet og så skal de vel ikke have en
licens?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-09-02 08:35

On Sat, 14 Sep 2002 09:18:25 +0200,
Uffe Kousgaard <uffe@routeware.dk> wrote:
> "Bean" <mrbean@get2net.dk> wrote in message
> betalt
>
> I så fald tilhører programmet vel firmaet og så skal de vel ikke have en
> licens?

Korrekt hvis det drejer sig om et lønmodtagerforhold.

Jeg har tidligere været i en virksomhed hvor vi leverede software
løsninger til kunder, som betalte timepris. Her havde vi typisk
aftale om dobbelt ophavsret, dvs begge parter kunne anvende, modificere
og sælge koden.

Fra : Bean

Dato : 14-09-02 11:22

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> løsninger til kunder, som betalte timepris. Her havde vi typisk
> aftale om dobbelt ophavsret, dvs begge parter kunne anvende, modificere

Var det en mundtlig eller skriftlig aftale? Og holder den når/hvis vi engang
får checket vores software.
--
PA