Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
En betragtning
Fra : Clark Kent

Dato : 13-09-02 23:15

Med Langgårds ord: "Billederne var sgu bedre, dengang man skulle betale for
at få dem fremkaldt og kopieret."

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 14-09-02 08:40

"Clark Kent" <haribo@lakrids.dk> skrev i en meddelelse
> Med Langgårds ord: "Billederne var sgu bedre, dengang man skulle betale
for
> at få dem fremkaldt og kopieret."

Der kommer kun lort ud af dine taster så jeg har brugt "Meddelelse" "bloker
afsender ..." hø hø så bliver jeg også fri for at se på dit navn.

Henrik

Fra : WebCat

Dato : 14-09-02 17:22

Jeg abonnere på dk.snak.vittiheder for den er sjov, men der er da ellers
også underholdning her.

Fra : Futte & Co.

Dato : 15-09-02 16:46

"Clark Kent" <haribo@lakrids.dk> wrote in message
> Med Langgårds ord: "Billederne var sgu bedre, dengang man skulle betale
for
> at få dem fremkaldt og kopieret."

Eller selv fremkaldte og kopierede

Jørgen

---

Fra : thomas christensen

Dato : 01-10-02 15:06

Clark Kent wrote:
> Med Langgårds ord: "Billederne var sgu bedre, dengang man skulle betale for
> at få dem fremkaldt og kopieret."

[jeg bider lige på...]

Løsningen er selvfølgeligt at købe en stor hammer.

Så banker man sig en gang over hånden for hvert billede man har taget,
når man kommer hjem fra en fotojagt. Så skal man nok lære det.

Na, men der er noget rigtigt i betragtningen. Jeg køre lidt med den regl
at hvis jeg offentligøre/uploader mere end 1/3 af de billeder som er
taget på en tur, så er der noget galt i min sortering. Det er
selvfølgeligt efter at der er blevet grov sorteret on-the-spot.

Men det er svært og jeg ved da udemærket godt at det er for meget at
beholde 176 billeder fra en tur til Paris og smide dem i samme galleri
<http://www.pbase.com/tc/paris2002> - ingen mennesker kan rumme så mange
billeder og du vil hurtigt holde op med at rent faktisk kigge på
billederne når du kigger på sådan et galleri.

[Alt det her er selvfølgeligt kun relevant hvis man forstår Langgårds
ord som et angreb på brugen af "hold knappen ned til der kommer et godt
billede i kassen" foto teknik som er blevet normal med digitalkamera'er
(og som jeg da selv bruger når der skal tages billede af noget som kan
bevæge sig)]

--
TC

Fra : Kurt Hansen

Dato : 01-10-02 18:44

On Tue, 01 Oct 2002 16:05:55 +0200, thomas christensen wrote:

> [...]
>billeder og du vil hurtigt holde op med at rent faktisk kigge på
>billederne når du kigger på sådan et galleri.

Det er netop DET jeg og mange andre har forsøgt at forklare Niels
Ebbesen og såmænd i den bedste mening, selv om han jo tager den slags
fortrydeligt op.

Uanset om man fotograferer analogt eller digitalt, udvælger man vel
allerede ved optagelsen. Dernæst falder en del for selvkritikken når
man får filmen fremkaldt og yderligere en del efter nogen tids
betragtning. Tilbage bliver en kollektion af gennembearbejdede og
seværdige billeder, som man kan være bekendt at invitere folk til at
kigge på.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ole Helms

Dato : 01-10-02 20:22

"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> skrev i en meddelelse

[klip]
> [...]
> betragtning. Tilbage bliver en kollektion af gennembearbejdede og
> seværdige billeder, som man kan være bekendt at invitere folk til at

Jeg kan ikke være mere enig med dig!
Dine tilskuere undrer sig sikkert over, hvordan du bærer dig ad med "kun" at
tage gode billeder.
Selv havde jeg håbet på en faldende kassationsprocent med årene, men det
lykkes vist ikke rigtigt. Oplagte kompossionsfejl opdager jeg først siden.

--
Venligst
Ole Helms

Fra : Peter Loumann

Dato : 01-10-02 22:01

"Ole Helms" <x-nospam-x-ohelms@vip.cybercity.dk> skrev:

> [...]

>lykkes vist ikke rigtigt. Oplagte kompossionsfejl opdager jeg først siden.

I en forstand er jeg også meget enig: "Kill your darlings!"

Men det kommer også an på, hvad de der fotos skal. Hvis det er Photos
Som Kunst, så passer det. Og det har jeg stor respekt for, men også
lidt svært ved at forholde mig til.

Hvis det handler om fotos som reportage eller dokumentation, så
spiller andre hensyn også ind. Så synes jeg, "man kan være bekendt at
invitere folk til at kigge på" noget bredere end det næsten perfekte
og originale.

Men selvfølgelig er kvalitet, om ikke andet teknisk, under alle
omstændigheder afgørende vigtig.

--
hilsen pl
se mine fotos