Setup af Dlink di804 til en FTP server
Fra : ODB

Dato : 13-09-02 22:02

Jeg har et lille problem, jeg sidder med en Di804 og den fungere fint, der
er bare en ting jeg kan ikke mappe min port 21 til min server så jeg kan
sætte en FTP server op.

Jeg har en mail server kørende og den mapper fint port 25, men jeg kan ikke
få DI804 til at mappe port 21, jeg kan godt sætte den op til at mappe men
den gør det ikke rigtig, for der er ikke nogen forbindelse udefra, jeg har
fint forbindelse inde fra.

Er der nogen der kender til problemet og der måske kan hjælpe.

jeg er ikke sikker på det er den rigtig gruppe!

Tak for hjælpen.

Tim P

Fra : HKJ

Dato : 14-09-02 07:12

"ODB" <odb@fejlvibeholmfejl.dk> wrote in message
> Jeg har et lille problem, jeg sidder med en Di804 og den fungere fint, der
> er bare en ting jeg kan ikke mappe min port 21 til min server så jeg kan
> sætte en FTP server op.

Hvis du godt kan få forbindelse, men ikke overføre en fil, så er
forklaringen her:

FTP bruger to forbindelser, en til kommandoer og en til at overføre filen og
den sidste foregår ikke på port 21, men en tilfældigt valgt port. Du kan
styre om det er serveren eller ftp klienten der skal åbne fil overførsels
porten, via "passive mode" parameteren.

> jeg er ikke sikker på det er den rigtig gruppe!

Det hører nok mere hjemme i en netværksgruppe.

Fra : ODB

Dato : 14-09-02 21:44

Tak for svaret

Jeg kan desværre heller ikke få forbindelse, og jeg har mapped både port 21
og 20 så det skulle ikke være det !

Tim P