Ducati 900SS og 900 Supersport. Hvad er eg~
Fra : Thomas Hjort

Dato : 13-09-02 21:12

Hvad er forskellen på de to bikes? På Ducatis hjemmeside er der absolut
ingen forskel når man kikker på motor osv. Så hvad er forskellen? Er det
malingen eller hvad?

mvh Thomas

Fra : Jens Arnfast

Dato : 13-09-02 22:06

On Fri, 13 Sep 2002 22:11:35 +0200, "Thomas Hjort"
<dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote:
>Hvad er forskellen på de to bikes? På Ducatis hjemmeside er der absolut
>ingen forskel når man kikker på motor osv. Så hvad er forskellen? Er det
>malingen eller hvad?

Jep, på SS'eren bruger de en vindafvisende maling

SS står for supersport, mener du ikke forskellen på 900 Sport og 900
Supersport?

Her er nemlig et par forskelle. SS har Showa forgaffel (justerbar)
mens Sport har Marzocchi (afair ikke-justerbar). SS har Öhlins
bagdæmper, Sport har en Sachs. SS har 5 eger hjul, Sport nøjes med 3

Derudover fåes SS'en i flere farver end Sport
--
-jens

"Me no internet, only janitor, me just wax floors."

Fra : Thomas Hjort

Dato : 14-09-02 10:49

"Jens Arnfast" <jens@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Jep, på SS'eren bruger de en vindafvisende maling
>
> SS står for supersport, mener du ikke forskellen på 900 Sport og 900
> Supersport?

Jo, det var det jeg mente :)

> [...]
> bagdæmper, Sport har en Sachs. SS har 5 eger hjul, Sport nøjes med 3
>

> Derudover fåes SS'en i flere farver end Sport

Tak for svaret.

Mvh Thomas