Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
hvad betyder bulk / retail
Fra : Jakob Ramskov

Dato : 13-09-02 21:18

Jeg kan aldrig hitte redde i hvad det betyder når et grafikkort sælges som
bulk eller retail. Den ene er med alt muligt lort i pakken, og den anden
bare kortet i en antistatisk pose og ik andet, right? men hvad er hvad?

Mvh. Jakob

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 13-09-02 21:20

Jakob Ramskov skrev bl.a.:

> [...]
> sælges som bulk eller retail. Den ene er med alt muligt lort i
> pakken, og den anden bare kortet i en antistatisk pose og ik andet,

Prisen kan ofte give et hint

Bulk er den skrabede model. Retail er den med den fine indpakning.

--
Lars

Outlook Express uden OE-QuoteFix? Nej tak!
Hent nyeste version her: http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Kristian Espensen

Dato : 13-09-02 21:21

"Jakob Ramskov" <ramosa@CUTmail.dk> wrote in message
> [...]
> bulk eller retail. Den ene er med alt muligt lort i pakken, og den anden
> bare kortet i en antistatisk pose og ik andet, right? men hvad er hvad?

Bulk: Grafikkort
Retail: Grafikkort, flot æske, manual og alt muligt software( som regel
ubrugeligt)

--
Med venlig hilsen Kristian

Fra : Steen Brusgaard

Dato : 13-09-02 23:02

"Kristian Espensen" <leth_espensen@mail.tele.dk> wrote in message
> Bulk: Grafikkort
> Retail: Grafikkort, flot æske, manual og alt muligt software( som regel
> ubrugeligt)

Ind i mellem er der dog også forskel på retail og bulk (typisk OEM)
produktet på hardware-siden. Det kunne f.eks. være langsommere GPU eller
RAM. Så man skal altså kigge sig for, inden man sparer få hundrede kroner!

M.v.h.
Steen B.

Fra : Bjørnen

Dato : 15-09-02 08:24

Hvad er de lige OEM betyder ???

Baloo
http://baloos.homepage.dk

Fra : DWM

Dato : 15-09-02 10:38

"Bjørnen" <Baloo@cool.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er de lige OEM betyder ???

Original Equipment Manufacturers

/Kenneth Iversen

Fra : Søren

Dato : 19-09-02 21:10

"DWM" <no.valid.email.address@for.you.duh> wrote in message
> "Bjørnen" <Baloo@cool.dk> skrev i en meddelelse
>
> Original Equipment Manufacturers

Lyder som om det er et originalt fabrikat, men betyder bare at et firma
sælger et andet firma's fabrikat uden navn eller at varen indgår i feks
computer uden man næver original fabrikants navn.

Søren.

Fra : Madsen

Dato : 14-09-02 23:36

Steen Brusgaard skrev:

> [...]
> OEM) produktet på hardware-siden. Det kunne f.eks. være
> langsommere GPU eller RAM. Så man skal altså kigge sig for, inden

Enig og også mht. eventuelle kabler og stik til kortet som jo altid
følger med i pakken når man køber retail-udgaven.
Jeg har f.eks. en kammerat som ville spare et par hundrede ved at købe
et Matrox G450 bulk, men opdagede så at der ikke var kabler til tv-out
med, og det var netop DVD-kiggeri på fjernsynet via grafikkortet han
havde glædet sig til, men vidste ikke at kablerne ikke fulgte med til
bulk-udgaven.
Han endte med at komme af med flere penge - fordi han skulle ud og
købe kablerne efterfølgende - end hvis han havde købt retail-udgaven
i første omgang.

Madsen.

Fra : Søren

Dato : 19-09-02 21:14

> [...]
> bulk eller retail. Den ene er med alt muligt lort i pakken, og den anden
> bare kortet i en antistatisk pose og ik andet, right? men hvad er hvad?

Oversat fra engelsk betyder Bulk: løst, ikke i emballage
Bulk betyder også stort, masse, engros. Altså en vare der sælges en masse
af i 'løs vægt'.

Oversat fra engelsk betyder Retail: detail, altså noget der sælges i en
butik, altså pænt indpakket med diverse tilbehør.

Søren.

Fra : Jakob Ramskov

Dato : 19-09-02 22:30

> Oversat fra engelsk betyder Bulk: løst, ikke i emballage
> Bulk betyder også stort, masse, engros. Altså en vare der sælges en masse
> af i 'løs vægt'.

Det var netop det som forvirrede mig.. Jeg forstod "stort" og "masse" som at
pakken er "stor" og har en "masse" ekstra ting puttet i. Men nu er jeg i det
mindste klogere :)