Forgaffel til Aprilia Rally
Fra : Henrik Falkentorp

Dato : 13-09-02 20:11

Har lige købt en brugt Aprilia Rally. Teleskopfjedrene sidder helt fast. Kan
man reparere dem, eller skal hele indmaden m.m. skiftes?
Henrik

Fra : Kim Larsen

Dato : 13-09-02 20:26

"Henrik Falkentorp" <h.falkentorp@city.dk> skrev i en meddelelse
> Har lige købt en brugt Aprilia Rally. Teleskopfjedrene sidder helt fast.
Kan
> man reparere dem, eller skal hele indmaden m.m. skiftes?
> Henrik

Ikke fordi jeg er klog på området, men jeg har et køretøj magen til din. Jeg
har som så mange andre problemer med rust på forgaflen, i sær den nederste
del, men den sidder dog ikke fast, men det kunne være det der er dit
problem, at den er rustet fast. Jeg har ladet mig fortælle at man kan skifte
disse nederste dele, men jeg ved så ikke hvad det koster. Men, hvad så med
resten på din forgaffel, der er måske skader på det indvendige, så du skal
have en hel nu forgaffel, og så begynder det at blive dyrt.

Kim Larsen

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 14-09-02 11:02

> [...]
Kan
> man reparere dem, eller skal hele indmaden m.m. skiftes?

-Hey der..
Jeg har lige haft det samme problem med min benelli.. Problemet er blevet
løst ved at bruge en smule vold! Jeg fik en kammerat til at holde forhjulet
lyftet, mens at jeg hamrede på en træklods med en stor hammer. Træklodsen
satte jeg så den sad i bunden af gaflerne. De har ingen skade taget, og
efter en smule olie og lidt "gymnastik" er de som nye igen!

Med venlig hilsen:

Oliver Bruchhaus.