Virker det nu ?
Fra : Hønemor

Dato : 13-09-02 16:37

Hejsa .
Kan man se siden nu ?
Det er da lidt træls, at man ikke selv kan se om det virker og om det hele
er med ))))
Det er kun de 2 første link, som skulle virke ind til videre.
Kan man redigere online, så man kan se om det man laver virker ?
KH Hønemor
www.pspvenner.dk

Fra : Broxgaard

Dato : 13-09-02 16:34

> Kan man se siden nu ?

Ja forsiden

Og så er der en side hvor der mange nogle billeder på og hvor alt tekste stå
ud i siden.
og det andet link virke ikke

Fra : Rita Olesen

Dato : 13-09-02 23:23

"Hønemor" skrev:
> Kan man se siden nu ?

JA - S... godt!
Når man klikker på knappen Startsiden forbliver man på
Startsiden og det skal man også - GODT!

Man kan dog ikke se hoverknappen aller nederst på forsiden.htm
fordi class filen ikke er blevet uploadet.

> Det er da lidt træls, at man ikke selv kan se om det virker og om det
hele
> er med ))))

Ja det er dumt, at man ikke selv kan se det. Skulle man være så
uheldig, at man er kommet til at linke til sider på sin
computer, så kan man selv se dem, men andre kan ikke.
Det ser heldigvis ud til,at du er ovre det problem!

> Det er kun de 2 første link, som skulle virke ind til videre.

Ja du har linket præcis som du skal på de første 2 knapper:
Startsiden og Indledning
Fortsæt på denne måde, så kan man også se de andre sider!
Jeg glæder mig til at se de færdige sider.
--
Hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk

Fra : Hønemor

Dato : 14-09-02 01:08

Rita skrev :
> Man kan dog ikke se hoverknappen aller nederst på forsiden.htm
> fordi class filen ikke er blevet uploadet.

Den skulle gerne kunne ses nu ? )
Tusind tak for din ros og hjælp, du er hurtig til at besvare i gruppen, det
er dejligt
Lagde du mærke til, at jeg har fundet ud af at lave tabeller, så de åbner i
forsiden i stedet for på en hel side ?
Hvor er det en dejlig hjemmeside du har og der mangler ikke noget )
Men du har ingen mail-adresse
KH Hønemor

Fra : Rita Olesen

Dato : 14-09-02 06:41

"Hønemor" skrev

> Den skulle gerne kunne ses nu ? )

Det kan den!

> Lagde du mærke til, at jeg har fundet ud af at lave tabeller,
>så de åbner i forsiden i stedet for på en hel side ?

Siderne åbner sig i den højre halvdel som de skal. Jeg
kan nu ikke se at indholdet er placeret i en tabel, men
det er vel bare en fortalelse, at du kom til at skrive
tabel i stedet for ramme. (Jeg kender det fra mig selv!)

> Men du har ingen mail-adresse

Den har været med både her og på min hjemmeside,
men jeg fik så mange henvendelser, som jeg ikke
kunne overkomme at besvare. - Det der fik mig
til at undlade emailadressen var dog, at jeg fik tilsendt
virus. Dengang havde jeg ikke et antivirusprogram,
men skrækken sidder der stadig.
--
Hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk

Fra : Rita Olesen

Dato : 14-09-02 06:46

"Hønemor" skrev
> Lagde du mærke til, at jeg har fundet ud af at lave tabeller,

Hej igen
Jeg kan se at indholdet på siden indledning.htm
rent faktisk ER placeret i en tabel. Det var godt
du fandt ud af det, det er den bedste måde at
få indholdet til at blive, hvor det skal være!
--
Hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk

Fra : Rita Olesen

Dato : 13-09-02 23:29

"Hønemor" skrev:
> Kan man redigere online, så man kan se om det man laver virker ?

Det ved jeg desværre ikke, da jeg selv kun uploader
med FTP. Men hvis du skulle komme til at linke til
sider på din egen computer, så tror jeg heller ikke
du vil kunne se det, hvis du redigerer online. Men
giv de øvrige knapper hyperlink på samme måde
som de første 2 knapper, så kan det kun gå godt.
--
Hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk

Fra : Wierd-Al

Dato : 14-09-02 08:26

Teksten på indledningen er lidt sævr at læse..Vælg en anden baggrund eller
skriftfarve....Ellers ser der godt ud....

Fra : Hønemor

Dato : 14-09-02 13:58

"Wierd-Al" <ca@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Teksten på indledningen er lidt sævr at læse..Vælg en anden baggrund eller
> skriftfarve....Ellers ser der godt ud....

Hejsa.
Er det teksten på billederne du har svært ved at læse eller skriften under
billederne ?
Skriften er jo lys på mørk baggrund og det er en standart skrifttype....Den
skulle være let nok at læse.
Jeg vil gerne lige høre hvad du mener
KH Hønemor

Fra : Rita Olesen

Dato : 14-09-02 23:10

"Hønemor" skrev
> Skriften er jo lys på mørk baggrund og det er en standart
>skrifttype....Den skulle være let nok at læse.

Alt den tekst du selv har tilføjet på siden står på en
HVID baggrund. Hvis du lavede en sort baggrunds-
farve eller lagde den samme baggrund ind som
på de andre sider, så vil teksten stå skarpere.
--
Hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk

Fra : Hønemor

Dato : 14-09-02 23:34

> [...]
> HVID baggrund. Hvis du lavede en sort baggrunds-
> farve eller lagde den samme baggrund ind som
> på de andre sider, så vil teksten stå skarpere.

Hm....Det var godt du sagde det Jeg troede faktisk den sorte baggrund
var på, for jeg havde brugt funktionen
" hent oplysninger om baggrund fra anden side". Den har jeg nu fravalgt at
bruge, så må jeg sætte samme baggrund på siderne på almindelig vis.
Jeg håber der er baggrunde på de andre sider.
Hvis nogen får tid vil i så prøve at tjække de 2 nye sider ......Der skal
være 2 baggrunde på dem og lige tjekke om linkene virker, samt om filen
bliver downloadet fra min pc eller fra udbyderen ))
Tak for den søde hjælp jeg får her.
KH Hønemor

Fra : Hønemor

Dato : 14-09-02 23:36
Fra : Hønemor

Dato : 15-09-02 02:34

Øvvvvvvv.
Min webmappe blev slettet ved en fejl, så nu har jeg kun nogle vti mapper
tilbage.
KH Hønemor

Fra : Rita Olesen

Dato : 15-09-02 07:26

"Hønemor" skrev:
> Jeg håber der er baggrunde på de andre sider.

Der er et eller andet helt galt lige nu, men det
ved du måske godt? Når man går ind på din
hjemmeside http://www.pspvenner.dk/ er
menuen i venstre side væk.

> [...]
filen
> bliver downloadet fra min pc eller fra udbyderen ))

Jeg klikkede mig ind på siden:
http://www.pspvenner.dk/storkalender.htm
Der er INGEN baggrund - kun hvid.
Man kan IKKE se hoverknappen øverst.
Man kan IKKE se billedet: aarskalender_stor.jpg.
Billedet ER uploadet, men på siden linker billedet
til din egen computer.

Jeg har aldrig selv brugt hoverknapper, så jeg ved ikke,
om der bliver oprettet forskellige class-filer eller om det
er nok, at uploade en class-fil, hvis man har brugt
hoverknapper på forskellige sider. Der må i hvert fald mangle,
at blive uploadet en class-fil, når man ikke kan se
hoverknappen

Jeg åbnede også samme side:
http://www.pspvenner.dk/storkalender.htm
i Frontpage og højreklikkede på billedet - klikkede på
'Egenskaber for billede', på øverste linje lige under
'Billedkilde' står der:
'file:///C:/Dokumenter/Mine Web-steder/aarskalender_stor.jpg'
ret det så der kommer til at stå:
http://www.pspvenner.dk/aarskalender_stor.jpg
(Når man klikker direkte på linjen lige oven over
dette, så kan man nemlig godt se billedet, så det
er altså uploadet)

I Frontpage kan jeg også se, at der står 'Tilbage'
på hoverknappen. Hyperlinket til knappen er:
http://www.pspvenner.dk/aarskalender.htm men
mon ikke, at der kun skulle have stået:
http://www.pspvenner.dk så man kommer tilbage
til den index-siden. Hvis det ikke bliver rettet, så
kommer man ind på undersiden aarskalender.htm,
men det er måske også meningen, det kan jeg ikke
lige gennemskue.

I Frontpage kan jeg under: 'Egenskaber for side'
se at baggrunden linker til din egen computer

Angående siden: http://www.pspvenner.dk/aarskalender.htm
Man kan IKKE se baggrunden.
Man kan IKKE se billederne.
Man kan IKKE se hoverknapperne.

Billederne ER uploadede, men man kan ikke se dem
fordi de linker til din egen computer.

Jeg åbnede også denne side i Frontpage.
Når jeg kigger i 'Egenskaber for billede' på det første billede,
står der under Billedkilde:
file:///C:/Dokumenter/Mine Web-steder/kalender1_lille.jpg
ret det så der kommer til at stå:
http://www.pspvenner.dk/kalender1_lille.jpg

For det næste billede står der under Billedkilde:
file:///C:/Dokumenter/Mine Web-steder/kal02.jpg
ret det så der kommer til at stå:
http://www.pspvenner.dk/kal02.jpg

Hoverknappen til download kan man ikke se, fordi
en classfil IKKE er uploadet. Samme hoverknap
har også fået forkert hyperlink nemlig:
file:///C:/Dokumenter/Mine Web-steder/kalender_filer.zip
ret det så der kommer til at stå:
http://www.pspvenner.dk/kalender_filer.zip
(Hvis du ændrer hyperlinket til det, jeg har foreslået
til hoverknappen med zip-filen, så kan man godt
downloade! Jeg har prøvet)

Det sidste billede som heller ikke kan ses, linker
også kun til din computer. Under Billedkilde står der:
file:///C:/Dokumenter/Mine Web-steder/miniature.jpg
ret det så der kommer til at stå:
http://www.pspvenner.dk/miniature.jpg

Under Egenskaber for side kan jeg se, at baggrunden
linker til din egen computer, derfor kan man ikke se
baggrundsbilledet.
--
Hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk

Fra : Rita Olesen

Dato : 15-09-02 08:19

Jeg skrev selv:
> [...]
> http://www.pspvenner.dk/aarskalender_stor.jpg
> (Når man klikker direkte på linjen lige oven over
> dette, så kan man nemlig godt se billedet, så det

Jeg er nødt til lige at rette mig selv!!!
Du skal IKKE rette det, så der kommer til at stå:
http://www.pspvenner.dk/aarskalender_stor.jpg
der tog jeg lige munden lidt for fuld! Der skal kun
stå: aarskalender_stor.jpg
det samme for de andre billeders vedkommende.
Der skal kun stå billedets navn i feltet under
Billedkilde.

--
Hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk