Andet multimedie
bentjuul 3670
Lave en cirkel i PS7
Fra : Flemming C. Lund

Dato : 13-09-02 15:50

Jeg har tit undret mig når jeg skal lave cirkler eller firkanter i Photoshop
om ikke man kan gøre det på en måde, så man er sikker på, at cirklen eller
firkanten er lige stor på alle leder og kanter? F.eks. hvis man vil lave en
cirkel at den er 100 pixels vertikalt og horisontalt. Håber i forstår hvad
jeg mener.

Fra : Madsen

Dato : 13-09-02 16:05

Flemming C. Lund skrev:

> [...]
> Photoshop om ikke man kan gøre det på en måde, så man er sikker
> på, at cirklen eller firkanten er lige stor på alle leder og

Hold shift-tasten nede når du laver cirklen eller firkanten.

Madsen.

Fra : Mogens

Dato : 13-09-02 16:16

"Flemming C. Lund" <fclund@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> cirkel at den er 100 pixels vertikalt og horisontalt. Håber i forstår hvad

Sæt style til "Fixed size" så bestemmer du selv størrelsen.

Mvh - Mogens

Fra : Flemming C. Lund

Dato : 13-09-02 16:47

Tak til jer begge. Det var lige præcis, hvad jeg gerne ville vide!

Fra : jopa

Dato : 13-09-02 16:56

"Flemming C. Lund" skrev ..
> Tak til jer begge. Det var lige præcis, hvad jeg gerne ville vide!

Hej Flemming
I min registrerede version af Photoshop trykker du på hjælp, og får en
fyldesgørende beskrivelse af bla dit ?

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Flemming C. Lund

Dato : 13-09-02 18:22

Den har jeg også, men af en eller anden grund har man (jeg har i hvert fald)
en tendens til at glemme, at de forskellige programmer har hjælpefunktioner.
Det er i øvrigt ofte også svært at finde svar på præcis det man mangler,
syntes jeg.

Fra : Digit

Dato : 13-09-02 19:37

"jopa" sprang på tungen, og skrev:

| Hej Flemming
| I min registrerede version af Photoshop trykker du på hjælp, og får
en
| fyldesgørende beskrivelse af bla dit ?

Det er ikke alle der har råd til at slippe 7000 kr. for Photoshop ...
men dermed ikke sagt at de ikke kan få hjælp?

--
/Digit
011001011 <-- Sprej mi polykralpy?

Fra : jopa

Dato : 13-09-02 19:54

"Digit" skrev bla..
> Det er ikke alle der har råd til at slippe 7000 kr. for Photoshop ...
> men dermed ikke sagt at de ikke kan få hjælp?

Muligt men da Flemming har omtalte går jeg ud fra at han kan bruge den
indbyggede hjælpe funktion.
Hvis ikke man har Photoshop hvad skulle så formålet være at søge hjælp om
omtalte program ???

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Digit

Dato : 13-09-02 20:46

| Hvis ikke man har Photoshop hvad skulle så formålet være at søge
| hjælp om omtalte program ???

Jeg snakker om din "moralske stikpille".
[...] I min registrerede version [...]

Fra : jopa

Dato : 13-09-02 21:14

"Digit" skrev bla

> Jeg snakker om din "moralske stikpille".
> [...] I min registrerede version [...]

Ok det er måske min moral det er galt med
Jeg er sgu da pi... bedøvende om folk vælger kopier, jeg er da ikke hellig
på det område.
Men jeg kunne forestille mig at hvis man kunne skaffe en ikke registreret
version/ prøve/trial eller hvad ved jeg at den så muligvis var uden omtalte
hjælpefunktion
derfor mit svar om registreret version.

ps gav selv kr 5624,- for omtalte.

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Digit

Dato : 14-09-02 14:27

> [...]
| registreret version/ prøve/trial eller hvad ved jeg at den så
| muligvis var uden omtalte hjælpefunktion

Jeg misforstod så tydeligvis dit svar.

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 14-09-02 06:52

jopa wrote:

> "Flemming C. Lund" skrev ..
>
> Hej Flemming
> I min registrerede version af Photoshop trykker du på hjælp, og får en
> fyldesgørende beskrivelse af bla dit ?

Måske det er bare mig, men er hjælp, ikke tit så indforstået at
man skal have hjælp til forståelsen?