Avocadotræ
Fra : Lene Vigh Strand

Dato : 13-09-02 13:34

Hej. Jeg har tidligt på foråret plantet en avocadosten og har nu et flot
lille træ, der er groet godt i haven i sommer. Men hvad gør jeg til vinter,
hvis jeg gerne vil have det til at overleve. Er der nogen, der ved, om det
kan tåle at stå ude? Jeg har tyret bibliotekets boghylder igennem, men har
ikke kunnet finde noget om avocado.
- Jeg forventer ikke at blive selvforsynende med avocadoer, men synes bare,
det er sjovt, hvis det lykkes få et "rigtigt" træ ud af det.
Lene

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 13-09-02 14:29

Lene Vigh Strand wrote:
> [...]
> til vinter, hvis jeg gerne vil have det til at overleve. Er der
> nogen, der ved, om det kan tåle at stå ude?

Hej Lene
Jeg er ret sikker på at du skal have dit træ ind i varmen, masser af lys og
moderat vanding.

Jeg fik sat mit lille 2 årige avocado-træ ud i udestuen for tidligt i
foråret.
Der kom 2 nætter med frost og det kunne den ikke tåle.

ØV...jeg må starte forfra, det er jo netop lidt sjovt med "egen mini
advocado lund" .

mvh / Anette

Fra : Bent

Dato : 18-09-02 22:04

Flying Hotdogs wrote:

> [...]
> Der kom 2 nætter med frost og det kunne den ikke tåle.
>
> ØV...jeg må starte forfra, det er jo netop lidt sjovt med "egen mini

Vi har et stående i uopvarmet udestue med 2-3 graders frost af og til ( om
vinteren Det er 3-4 år og over to m højt. Men der er ikke frugter på.
Bent