Riffeltegn til kammerats riffel - hvordan?
Fra : JakobW

Dato : 13-09-02 13:07

Hej alle,

Jeg ønsker at tage riffeltegnet i jagtregi, men ejer ikke selv en
jagtriffel.
Jeg kan dog låne en kammerats riffel, men jeg har forstået, at jeg til
riffelprøven skal medbringe egen gyldig våbentilladelse til den riffel,
jeg ønsker at skyde med.
Mit spørgsmål er nu, om jeg kan erhverve en våbentilladelse til en
riffel, der allerede er registreret til en anden person og bruge den til
prøven.
Hvis dette er muligt, hvor meget vil det så komme til at koste mig, og
hvor lang tid tager en sådan behandling typisk hos politiet?

Med venlig hilsen
Jakob

http://www.kandu.dk/

Fra : Alex Linaa

Dato : 13-09-02 13:28

"JakobW" <JakobW.news@kandu.dk> wrote in message

> Mit spørgsmål er nu, om jeg kan erhverve en våbentilladelse til en
> riffel, der allerede er registreret til en anden person og bruge den til
> prøven.

Uden problemer.
Du kan sagtens få våbentilladelse uden at have riffelpåtegning på dit
jagttegn. det er ikke spor anderledes end hvis du selv køber en ny riffel.
Jeg tog i sin tid rffelprøven med min svigerfars riffel, som jeg havde
bæretilladelse til. (Skulle lige bevise at man kan tage rifelprøve med en
Otterup fra 1938 med åbne sigtemidler

/Alex

Fra : Martin Sørensen

Dato : 13-09-02 13:29

Du skal have en bæretilladelse til din kammerats riffel, og så vidt jeg ved
koster den 420 Kr

Martin

Fra : Preben Nielsen

Dato : 13-09-02 14:24

"JakobW" <JakobW.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

Du skal have en riffeltilladelse, som koster 840 kr. og det tager fra 2 dage
til 2 uger at få den.
Med en bæretilladelse må du ikke opbevare riflen f.eks. natten over, eller
tage den med til udlandet, men prisen er den samme.Du skal bare henvende dig
til politiets våbenkontor.

Hilsen
Preben Nielsen

Fra : JSC

Dato : 16-09-02 07:53

"Preben Nielsen" <preben-d@nielsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tage den med til udlandet, men prisen er den samme.Du skal bare henvende

Et alternativ til en bæretilladelse er en våbentilladelse hvor der er
registeret "flere ejere" på samme riffel. Så må man gerne opbevare riflen.
Det koster det samme.....

Mvh.
Jørgen