Default filnavn til INPUT type=file
Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 13-09-02 11:46

Jeg har et antal input-felter til upload af filer, det vil sige

<input id="fil1" type="file">

hvor jeg gerne vil sætte et default filnavn ind, men parametere som value
eller text ser ikke ud til at have nogen effekt:

<input id="fil1" type="file" value="c:\minmappe\minfil.doc">

Derfor: Er det på nogen måde muligt at sætte et default filnavn?

Kim

Fra : Peter Brodersen

Dato : 13-09-02 12:13

On Fri, 13 Sep 2002 12:45:50 +0200, "Kim Bach Petersen"
<kim@kensho.dk> wrote:

>Derfor: Er det på nogen måde muligt at sætte et default filnavn?

Ikke for file-inputs. Det ville være en sikkerhedsrisiko, idet man fx
kan bruge javascript til at submitte med...

(og browserfabrikanter mener stadigvæk ikke, at det er en relevant
detalje at spørge brugeren, når der foretages en form-baseret
fil-upload)

--
- Peter Brodersen

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 13-09-02 15:20

> Ikke for file-inputs.

Så var jeg ikke galt på den, HTML 4.01-specifikationen var lidt tvetydig på
dette punkt: "User agents may use the value of the value attribute as the
initial file name."

> Det ville være en sikkerhedsrisiko, idet man fx
> kan bruge javascript til at submitte med...

Min tanke var faktisk at lave et auto-submit med javascript, ikke med onde
hensigt, men for at kunne lave et filspejl via nettet... - men jeg kan godt
se, at alene muligheden nok er for fristende for nogle.

Kim