Batteri sensor indstillinger for M35i
Fra : Poul Max

Dato : 13-09-02 10:29

Jeg har problemer med at når indikatoren viser 80% på batteriet,
slukker telefonen ved opkald og sige at batteriet er tomt og skal
oplades.

Troede det var batteriet og købte et nyt - samme problem.

Nu har jeg fundet et tysk program (fra DarkBear) med hvilket man kan
aflæse batteri sensor indstillinger og skrive nogle nye til telefonen
- kunne det evt. være løsningen og hvis - er der nogen der ved hvad
der rigtige indstillinger skal være (i hexkode).

Fra : Poul Max Christensen

Dato : 13-09-02 17:47

Har nu også prøvet at flashe V21 firmware, men samme problem - hvad h.....
gør man

Fra : Morten Lynnerup

Dato : 13-09-02 19:28

Hej
"Poul Max Christensen" <maxpost@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Har nu også prøvet at flashe V21 firmware, men samme problem - hvad h.....
> gør man
>

> "Poul Max" <maxpost@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

Det er PA-trinet (senderen) i telefonen der er defekt, den bruger så meget
strøm at batteriet trækkes ned og så er telefonen nødt til at slukke.

Morten

Fra : Poul Max Christensen

Dato : 14-09-02 08:07

Kan man checke det nogen steder eller er det over højre skulder og så købe
en ny.
muh
Poul

Fra : Morten Lynnerup

Dato : 15-09-02 12:21

Hej
"Poul Max Christensen" <maxpost@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man checke det nogen steder eller er det over højre skulder og så købe
> [...]
Det er højre skulder medmindre man skifter PA-trinet men det er ikke nemt
uden det rette værktøj.

Morten

Fra : Thorbjørn

Dato : 17-09-02 13:11

Poul Max skrev:
> Jeg har problemer med at når indikatoren viser 80% på batteriet,
> slukker telefonen ved opkald og sige at batteriet er tomt og skal
> oplades.

Jeg havde følgende problem med min S35i, som jo er næsten samme design som
m35. Den beklagede sig over manglende batteri, hvorefter den slukkede, især
ved opkald. Problemet var periodisk, men blev værre og værre efterhånden som
ugerne gik, og til sidst var jeg tæt på at købe en ny. Jeg er glad for at
jeg ikke gjorde det.

På printet sidder nogle kontaktflader som nogle terminaler trykker ned mod.
Disse terminaler er kontakten mellem batteri og print. Kontaktfladerne på
printet blev kradset med en glasbørste for at genskabe optimal kontakt; det
hjalp og der har ikke været problemer siden.

Så prøv at adskille telefonen (forsigtigt) og rens disse kontaktflader.

-Thorbjørn