TT-løbet - husk det nu
Fra : Jens Jessen

Dato : 13-09-02 07:44

Søhøjlandets TT-løb 2002, og de har lovet godt vejr!

Ægte TT-landevejsløb lørdag den 14. september.

Motorløb på offentlig vej er i sagens natur en sjælden foreteelse, da den
slags med enkelte undtagelser har været forbudt siden begyndelsen af
trediverne. Ikke desto mindre er det lykkedes initiativtageren og den
tidligere Danmarksmester i 250'er klassen, Jørgen Vendelbo, at få tilladelse
til at anvende et stykke offentlig vej til at køre et rigtigt
TT-landevejsløb. Traditionen med at køre TT-løb på et stykke offentlig
lukket vej startede sidste år, hvor Søhøjlandets TT-løb blev kørt for første
gang. Løbet køres lørdag den 14. september, og kommer ligesom sidste år til
at foregå på vejene bag Dover kirke mellem Ry og Skanderborg.

Stort set hele lørdagen er helliget racet med træning fra 9 til 12. I
pausen inden eftermiddagens løb køres der opvisningskørsel på 80 cm³ Road
Race cykler og hvis der nok deltagere, vil der også blive kørt
opvisningskørsel på sjældne veteranmotorcykler. Løbene starter igen klokken
13 og varer ved til klokken 17. Adskillige af de danske motorcykelimportører
vil vise deres program frem. Desuden vil der være mulighed for at se
opvisningskørsel med 4-hjuls crossere, og for dem der har mod på det, vil
det også være muligt at prøvekøre de sprælske køretøjer.

Løbsstrækningen er lige omkring fire kilometer lang og langsiderne er så
store, at motorcyklerne kan strække helt ud i det høje gear. Der køres i
fire klasser fordelt på to moderne og to klassiske klasser, som er delt op i
en klasse for motorcykler mellem 0-500 cm³ og en klasse for motorcykler med
et slagvolumen over 501 cm³. "Totalt regner vi med at få 120 kørere til
start i de fire klasser, fordelt på maksimalt 30 i hver klasse og erfaringen
fra sidste år siger, at der bliver kamp om placeringerne i samtlige klasser.
Foreløbigt har vi deltagelse fra flere af de skandinaviske lande i de
klassiske serie, som oplever en stigende popularitet, og til et rigtigt
TT-løb skal der jo være klassiske maskiner", fortæller Jørgen Vendelbo.
Entreen er 50 kroner og den dækker program, parkeringsplads og indgang. Børn
under 12 år kommer gratis ind.

Med venlig hilsen
Journalist Jens Jessen (DJf)
Skanderborgvej 140, 8660 Skanderborg
Tlf. + 45 8657 7201 Fax. + 45 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk

Fra : Charlotte Grosen

Dato : 13-09-02 13:05

Kan man få en vejbeskrivelse?? (fra Århus havn)
-Charlotte

Fra : Jens Arnfast

Dato : 13-09-02 15:46

On Fri, 13 Sep 2002 13:05:10 +0100, Charlotte Grosen
<charlotte.grosen@femina.dk> wrote:
>Kan man få en vejbeskrivelse?? (fra Århus havn)
>-Charlotte

Kør efter motorvejen (E45) sydlig retning

derefter følger du bare den anden Jens' beskrivelse

--
-jens

"Me no internet, only janitor, me just wax floors."

Fra : Jens Jessen

Dato : 13-09-02 12:53

Vejbeskrivelsen er som følger: Tag motorvejsafkørsel nummer 52 (Ry, Odder og
Skanderborg). Kør 6 kilometer mod Ry, så er du der - det er på højre side
af vejen. Der er også sat skilte op.

Fra : Charlotte Grosen

Dato : 13-09-02 13:55

takker!
-Charlotte
(-som står meget tideligt op på lørdag!)

Fra : Poul B-H

Dato : 13-09-02 16:37

Hvordan kan man deltage i løbene ?

Poul B-H

Fra : Søren Lindholt

Dato : 13-09-02 13:24

Jens Jessen <jens.jessen@get2net.dk> wrote in article
<3d818803$0$127$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> Søhøjlandets TT-løb 2002, og de har lovet godt vejr!

Jaja, vi skal nok møde op.
Er der et godt sted at stille en klassisk MC med et sælges-skilt på?

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 13-09-02 22:16

On Fri, 13 Sep 2002 08:43:55 +0200, "Jens Jessen"
<jens.jessen@get2net.dk> wrote:

>Søhøjlandets TT-løb 2002, og de har lovet godt vejr!
<snip>
Grrr - har lige tjekket lønkontoen :( Det bli'r sgu' ikke til flere
bidrag til Molslinien i år. Øvs! Det var rigtig godt sidste år, trods
regn og at mit kamera ikke virkede - men Søren og hans Guzzi fik en
podieplads og jeg havde hjulpet med at løbe den i gang! Vores sejr

Beklager - jeg ville hjertens gerne støtte initiativet, men økonomien
si'r nej :( Og jeg der fik lokket Armand til Værløse til Åbent Hus....

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

'Wer bremst, hat Angst!' - Werner Beinhart

Fra : Armand

Dato : 14-09-02 09:12

Uffe R. B. Andersen <urb@twe.net> skrev i en

> Beklager - jeg ville hjertens gerne støtte initiativet, men økonomien
> si'r nej :( Og jeg der fik lokket Armand til Værløse til Åbent Hus....

- - - - - og for tiden vil kunne lokke mig til alt på Sjælland på
hverdage

Var f.eks i Albertslund i tirsdags i forventning om at møde Kai; men han
glimrede med sit fravær!

--
Armand.

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 14-09-02 12:08

On Sat, 14 Sep 2002 10:12:06 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

>- - - - - og for tiden vil kunne lokke mig til alt på Sjælland på
>hverdage
<snip>

Så kig forbi til en kop kaffe!! Og se billeder fra Åbent Hus - du skal
få lov til at slippe med at se dem fra i år :)

Fra : Armand

Dato : 14-09-02 19:35

Uffe R. B. Andersen <urb@twe.net> skrev i en

> Så kig forbi til en kop kaffe!! Og se billeder fra Åbent Hus - du skal
> få lov til at slippe med at se dem fra i år :)

Hæ!
Mandag har Kai jo lige sat sig på, og tirsdag tror jeg at 80'erne atter
sætter sig på - Så hvad med onsdag?
Gi' mig lige adressen med (måske på SMS hvis jeg endnu ligger gemt i
mobilos)!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 20-09-02 20:25

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en

> [...]
>
> Hæ!
> Mandag har Kai jo lige sat sig på, og tirsdag tror jeg at 80'erne

Tak for sidst begge to ("alle tre" incl. Maybritt!)!

--
Armand.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 14-09-02 15:12

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> Var f.eks i Albertslund i tirsdags i forventning om at møde Kai; men han
> glimrede med sit fravær!

Og det er da ikke så underligt - for vi (Polini DreamBike) kører der
om mandagen! Vi kører fra 19-21 (well, -20:30, for da er det for
mørkt).

Men du skal være velkomme på mandag.

Kai, aka "den lange"
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '02 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Armand

Dato : 14-09-02 19:32

Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> skrev i en

> Og det er da ikke så underligt - for vi (Polini DreamBike) kører der
> om mandagen! Vi kører fra 19-21
> Men du skal være velkomme på mandag.

Deal!

--