16. søndag efter trinitatis
Fra : palle finn jensen

Dato : 13-09-02 05:06

Fra : Erik L

Dato : 13-09-02 06:26

"palle finn jensen" <info@pallefinn.dk> skrev i en meddelelse
news:B9A730D8.457%info@pallefinn.dk...
> www.pallefinn.dk

det var dog et rædselsfuld grimt maleri.

Er det en psykologisk test, for man er da gået fra snøvsen hvis man kan få
det til at forestille noget ?

Erik L

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 13-09-02 08:05

"Erik L" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> "palle finn jensen" <info@pallefinn.dk> skrev i en meddelelse
> >

> det var dog et rædselsfuld grimt maleri.

Tænk, jeg synes faktisk det minder om noget af dèt Per Kirkeby render rundt
og laver?

> Er det en psykologisk test, for man er da gået fra snøvsen hvis man kan

> det til at forestille noget ?

Akja, du viser jo din totale mangel på kunstforståelse her: Siden
fotografiet har det ikke været målet at billeder skulle "ligne noget". Det
er tværtimod leg med materialer og former.

At folk som Adolf Hitler og den danske Rindahl havde et ligeså naivt syn på
kunst, herunder forskruede ideer om "rigtig" og "forkert" kunst, viser jo
sådan set bare hvilket selskab du befinder dig i på kulturelt plan.

Behold du bare "hjorten og den brølende skovsø" over din sofa og hyg om dine
havenisser, men prøv i det mindste at være lidt mere åben overfor at der
findes noget, der hedder "abstrakt kunst".

Anders Peter Johnsen

Fra : palle finn jensen

Dato : 13-09-02 17:27

..

> [...]
> havenisser, men prøv i det mindste at være lidt mere åben overfor at der
> findes noget, der hedder "abstrakt kunst".

Tak for den meget positive vurdering af mit billede!
Mvh
Palle Finn Jensen

Fra : Erik L

Dato : 14-09-02 12:33

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Akja, du viser jo din totale mangel på kunstforståelse her: Siden
> fotografiet har det ikke været målet at billeder skulle "ligne noget". Det
> er tværtimod leg med materialer og former.

Lad kunsten tale for sig selv ved at fratage Kulturministeriets støtte til
kunsten, så vil kun brugbar kunst kunne overleve. Hermed mener jeg at skulle
folk selv punge ud for dit rædselsvækkende maleri ville den ikke blive solgt
eller kun have den matrealistiske værdi.

> At folk som Adolf Hitler og den danske Rindahl havde et ligeså naivt syn

> kunst, herunder forskruede ideer om "rigtig" og "forkert" kunst, viser jo
> sådan set bare hvilket selskab du befinder dig i på kulturelt plan.

Så nu er jeg samlignet med Adolf Hitler, fordi du ikke kan se hvad blilledet
ER, en gang maling der er for rædselsfuld til at sammeligne med Kejserens
nye klæder.

> [...]
> havenisser, men prøv i det mindste at være lidt mere åben overfor at der
> findes noget, der hedder "abstrakt kunst".

Jeg har ingen billeder på mine væge af respekt til Gud, men "hjorten og den
brølende skovsø" kræver mere kunst af kunsteneren end Jens Jørgen Thorsens
slangebøsse.

Erik L

Fra : kjaer

Dato : 14-09-02 00:50

"Erik L" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse news:3d817707$0$57354$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> "palle finn jensen" <info@pallefinn.dk> skrev i en meddelelse
> >

> det var dog et rædselsfuld grimt maleri.

Det var dog et rædselsfuldt svar. Hvordan vil du få det til at ligne noget brugbart?

Fra : Erik L

Dato : 14-09-02 12:36

"kjaer" <xxxvillykn@greennet.gl> skrev i en meddelelse

> Det var dog et rædselsfuldt svar. Hvordan vil du få det til at ligne noget
brugbart?

Det er jo lige det jeg skriver, at fortælle sin sande mening om maleriet er
vel en posetiv holdning for dem der ikke bryder sig om at kunst skal
samlignes med en gang gratværk fra en børnehaveklasse.

Erik L