Kat 5e kabel som telefonkabel?
Fra : Tom Manczak

Dato : 13-09-02 00:19

Er det muligt at bruge alm. netværkskabel Cat.5e som Telefonkabel, eller
vil det være for dårlig kvalitet? Eller bedre . Jeg kunne forestille
mig, at det ville være noget med hvor langt kablet er...

MVH

Tom Manczak

Fra : Cubus

Dato : 13-09-02 05:43

> Er det muligt at bruge alm. netværkskabel Cat.5e som Telefonkabel, eller
> vil det være for dårlig kvalitet? Eller bedre . Jeg kunne forestille
> mig, at det ville være noget med hvor langt kablet er...

Ingen problemer. Tænk på alverdens kontorer med pds-kabling.
Fra krydsfeltet bliver der patchet op, så der fx er et telefonudtag
og et dataudtag ved hver arbejdsplads. På strækningen mellem
krydsfelt og arbejdsplads er det oftest 5e-kabling.

Mht telefon er der heller ingen grund til bekymring mht længden.
Tænk på at der måske er 6 km med parsnoet kobberkabel hen
til centralen. Om der så er 10 eller 150 meter ekstra hos
abonnenten betyder ikke noget. Jeg kan ikke lige komme på
et kabel, der skulle være så ringe at det ville have en betydning.

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk

Fra : CopyCat

Dato : 13-09-02 15:07

> . Jeg kan ikke lige komme på
> et kabel, der skulle være så ringe at det ville have en betydning.

Det kan jeg ., hvis det er ISDN ., skal lederne være snoet -- ellers kan
det give problemer ., så er det ikke alle kabler der kan bruges ..

~~Frank .,