/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Gebyr for privat virksomhed
Fra : Niels Henriksen


Dato : 12-09-02 22:09

Hejsa

Jeg har et firma, hvor jeg kommer ud for at nogle kunder ikke betaler deres
regning. Det håndterer jeg på den måde at jeg sender 3 rykkere ud. Når
fristen for den 3. rykker er udløbet, så bliver deres abonnement lukket (det
drejer sig om webhotel). Når de så endelig betaler den 3. rykker og deres
webhotel skal genåbnes, må jeg så godt tage et genåbningsgebyr? Hvor meget
på dette evt. være på?

--
Niels Henriksen



 
 
Carsten Riis (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 12-09-02 23:13

Niels Henriksen wrote:
>
> .... Når de så endelig betaler den 3. rykker og deres
> webhotel skal genåbnes, må jeg så godt tage et genåbningsgebyr?

Ja.

For en god ordens skyld bør et sådant gebyr fremgå af dit prisblad eller
kommunikeres ud til kunderne på anden vis.


> Hvor meget
> på dette evt. være på?

Så vidt jeg husker, så er der ingen regler på området.

Min sunde fornuft (både hvad angår kundepleje og forretningsmæssig)
siger mig dog, at du bør tage det hvad der svarer til dine omkostninger.
Du har haft omkostninger ved rykkerproceduren (den får du dog dækket af
rykkergebyrene), men du skal også bruge tid på at checke betalingen er i
overensstemmelse med det skyldige beløb. og så skal du naturligvis
genåbne "hotelværelset".
Personlig mener jeg, at et genåbningsgebyr på 200 kroner + moms er
rimelig, men jeg ved ikke hvad din faktura-timeløn er eller i hvilket
niveau dine øvrige priser er.




--
Med venlig hilsen Carsten Riis
Vær med til at redde liv ca. 4 gange om året
http://www.bloddonor.dk

TGD (13-09-2002)
Kommentar
Fra : TGD


Dato : 13-09-02 08:56


"Niels Henriksen" <niels@biggs.dk> skrev i en meddelelse
news:alqvp3$634$1@sunsite.dk...
> Hejsa
>
> Jeg har et firma, hvor jeg kommer ud for at nogle kunder ikke betaler
deres
> regning. Det håndterer jeg på den måde at jeg sender 3 rykkere ud. Når
> fristen for den 3. rykker er udløbet, så bliver deres abonnement lukket
(det
> drejer sig om webhotel). Når de så endelig betaler den 3. rykker og deres
> webhotel skal genåbnes, må jeg så godt tage et genåbningsgebyr? Hvor meget
> på dette evt. være på?

Ja du må gerne tae et gebyr.

Gebyret er en "vare/service" så det er helt op til dig selv bare husk at
have den med i dine priser, i abonnement betingelserne bør der står at du
opkræver et gebyr.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste