Niels Henriksen wrote:
>
> .... Når de så endelig betaler den 3. rykker og deres
> webhotel skal genåbnes, må jeg så godt tage et genåbningsgebyr?
Ja.
For en god ordens skyld bør et sådant gebyr fremgå af dit prisblad eller
kommunikeres ud til kunderne på anden vis.
> Hvor meget
> på dette evt. være på?
Så vidt jeg husker, så er der ingen regler på området.
Min sunde fornuft (både hvad angår kundepleje og forretningsmæssig)
siger mig dog, at du bør tage det hvad der svarer til dine omkostninger.
Du har haft omkostninger ved rykkerproceduren (den får du dog dækket af
rykkergebyrene), men du skal også bruge tid på at checke betalingen er i
overensstemmelse med det skyldige beløb. og så skal du naturligvis
genåbne "hotelværelset".
Personlig mener jeg, at et genåbningsgebyr på 200 kroner + moms er
rimelig, men jeg ved ikke hvad din faktura-timeløn er eller i hvilket
niveau dine øvrige priser er.
--
Med venlig hilsen Carsten Riis
Vær med til at redde liv ca. 4 gange om året
http://www.bloddonor.dk