Udenlandsrejse - fradrag
Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 12-09-02 21:22

Hejsa, (Ja denne besked blev lige først postet i dk.forbruger da jeg ikke
rigtig vidste hvor jeg skulle sende den)
mine forældre fortalte mig lige at man kan trække noget fra i skat når man
rejser for sit arbejde.
Hvordan forholder det sig mht det?
Min kærreste får ingen diæter når han er ude, men får mad betalt, så
umiddelbart har jeg svært ved at se hvad han skulle kunne trække fra.
Umiddelbart fandt jeg her:
http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=142930&ov_id=0 noget om at man
kan trække op til 25% af kostsatsen som er 160kr/døgn så vidt jeg kan læse
mig frem til. Men betyder det så at jeg tager de antal døgn kærresten er ude
og rejse og ganger det med 40 kr? Og i hvilken rubrik på årsopgørelsen skal
de tal så angives?

Mvh
Vibeke

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-09-02 06:42

On Thu, 12 Sep 2002 22:21:53 +0200,
Vibeke Jørgensen <vibeke1@hotmail.com> wrote:
> [...]
> og rejse og ganger det med 40 kr? Og i hvilken rubrik på årsopgørelsen skal

Beløbet er 350 kr/døgn minus hvad han får af arbejdsgiver.
Se ligningslovens §9 (på retsinfo.dk)

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 13-09-02 07:56

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> wrote in message
> Beløbet er 350 kr/døgn minus hvad han får af arbejdsgiver.
> Se ligningslovens §9 (på retsinfo.dk)

Kan også ses her:
http://www.skat.dk/tal/satser/skat-ligningslov.php3

Fra : David T. Metz

Dato : 13-09-02 20:41

Povl H. Pedersen skriblede:

> Beløbet er 350 kr/døgn minus hvad han får af arbejdsgiver.
> Se ligningslovens §9 (på retsinfo.dk)

Nej, man kan ikke blot tage beløbene og trække dem fra hinanden. Der er
procentsatser - for udokumenterede småfornødenheder er den 25% af
døgnsatsen på 374 kr/døgn. Udok. nattillæg er vist 160.

David

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 14-09-02 17:20

> Beløbet er 350 kr/døgn minus hvad han får af arbejdsgiver.
> Se ligningslovens §9 (på retsinfo.dk)

Det kommer vel an på hvad hans stillingsbetegnelse er.

Jeg er eksportsælger og får alle udgifter betalt aff arbejdsgiver. min
fagforening (danske sælgere) har fortalt mig at jeg derudover kan fratrække
Kr. 90,00 pr rejsedøgn

Peter
P.S. er man EU parlamentariker, kan man få udbetalt Kr.1600 pr møde uanset
om man deltager eller ej

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 14-09-02 18:33

> Jeg er eksportsælger og får alle udgifter betalt aff arbejdsgiver. min
> fagforening (danske sælgere) har fortalt mig at jeg derudover kan
fratrække
> Kr. 90,00 pr rejsedøgn

Han er funktionær. Men jeg må vist hellere lige hive fat i hans fagforening.

Mvh
Vibeke