Tilgang af vektor
Fra : Morten Nørgaard

Dato : 12-09-02 19:32

Hej,

jeg har placeret referencer til et antal JPanels i en vektor,
"panelFields". Nedenstående er et forsøg på at udføre metoder på disse:

JPanel p = (JPanel) panelFields.elementAt( i );
p.setVisible( true );

Det virker selvfølgelig fint nok; men kan man - hvordan - sammenfatte
ovenstående på een linje?

Morten.

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 12-09-02 19:37

"Morten Nørgaard" wrote:

> JPanel p = (JPanel) panelFields.elementAt( i );
> p.setVisible( true );
> Det virker selvfølgelig fint nok; men kan man - hvordan - sammenfatte
> ovenstående på een linje?

((JPanel) panelFields.elementAt( i )).setVisible(true);

- spørgsmålet er så, om du overhovedet vil det? Jeg synes personligt
at din version er klarere (og lige så hurtig at udføre). (ok, jeg "snyder"
også selv når jeg er doven..)

Ulrik Magnusson

Fra : Trygleren

Dato : 12-09-02 19:46

Nej desværre. Du kan ikke oprette et nyt JPanel samtidig med at du køre en
funktion på det. Er det nødvendigt at trække referencen ud af vectoren og
placere den i en varibel? Ellers kan du jo bare gøre som herunder.

((JPanel)panelFields.elementAt( i )).setVisible(true);

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars Winther

Fra : Filip Larsen

Dato : 13-09-02 15:44

"Trygleren" skrev ...

> Nej desværre. Du kan ikke oprette et nyt JPanel samtidig med at du køre en
> funktion på det.

Nu er det nok ikke relevant i forhold til det oprindelige spørgsmål,
men jeg vil da ikke undlade at gøre opmærksom på, at man faktisk
sagtens kan kalde en metode direkte på resultatet fra new. Prøv fx.

System.out.println( new Integer(42).intValue() );

Mvh,
Filip Larsen

Fra : Trygleren

Dato : 13-09-02 16:01

> [...]
> sagtens kan kalde en metode direkte på resultatet fra new. Prøv fx.
>
> System.out.println( new Integer(42).intValue() );

Jo det er rigtigt, men det er jo ikke det han vil =) Samme metode som du
bruger herover, er oftest til oprettelse af f.eks. gitre i gui og ting som
fonte. Ikke til selvfabrikerede klasser osv.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 13-09-02 00:47

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Morten Nørgaard"
<morten.norgaard@uni-c.dk> just offered me, he muttered some weird
stuff, and I had to correct this gibberish:

>JPanel p = (JPanel) panelFields.elementAt( i );
>p.setVisible( true );
>
>Det virker selvfølgelig fint nok; men kan man - hvordan - sammenfatte
>ovenstående på een linje?

Ja da,
((JPanel)panelFields.elementAt(i)).setVisible(true);
--
Nano Martin Mouritzen Phone +45 27105580
Vesterbrogade 30C. 2. Programmer Advanced Simplicity

Fra : Morten Nørgaard

Dato : 13-09-02 09:24

3 x det samme svar. Tak alle,

Morten.