2,4Ghz trådløse telefoner i DK?
Fra : Ally

Dato : 12-09-02 17:39

Hej!

Min gamle Philips trådløse DECT telefon er ved stå af. Derfor er jeg
på udkig efter en afløser. I udlandet kan man købe 2,4Ghz modeller som
f.eks. Siemens Gigaset 4210:

http://www.my-siemens.com/MySiemens/CDA/Index/0,2730,CA_en_1_product%253AHO%252FTL%252FCL%252FGIGASET4210%252Fdesc,FF.html

http://www.ahernstore.com/aboutgigaset.html

Hvorfor kan man tilsyneladende ikke finde dem her i landet? Er det
fordi, de kører 2,4Ghz, og der ikke er tilladelse til den frekvens i
Danmark? Siemens har ingen planer om at introducere 4210 i Danmark, og
jeg kan heller ikke finde Panasonics 2,4Ghz modeller.

Er der en, der har et bud på hvorfor?

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Leo Havmøller

Dato : 13-09-02 06:20

"Ally" <quincy_md@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Hvorfor kan man tilsyneladende ikke finde dem her i landet? Er det
> fordi, de kører 2,4Ghz, og der ikke er tilladelse til den frekvens i

2.4 GHz bruges i de lande hvor DECT (1.9 GHz) ikke er tilladt. Der er ingen
ide i at bruge 2.4 GHz til trådløse telefoner i lande hvor DECT er tilladt,
da 2.4 GHz er dårligere end DECT (rækkevidde, interferens fra microovne
osv.).

2.4 GHz er godtkendt i danmark (f.eks. Bluetooth er også 2.4 GHz).

Leo Havmøller.

Fra : Ally

Dato : 13-09-02 09:37

> [...]
>da 2.4 GHz er dårligere end DECT (rækkevidde, interferens fra microovne

Aha... det var jeg ikke klar over. I min uvidenhed var DECT ikke
defineret med en frekvens, hvorfor også 2,4GHz kunne indgå i DECT
teknologien. Jeg synes ellers, jeg har læst, at 2,4GHz skulle forbedre
samtalekvaliteten... men jeg er dog ikke klar over, hvad der
sammenlignes med.

Så ender valget på en Siemens Gigaset 4010 Micro. Tak for svaret

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com