Statement
Fra : Carsten Højgaard

Dato : 12-09-02 16:42

Hej

Jeg ved ikke som det her er den rigtige gruppe. Den ligger lige på
grænsen...
Jeg har problemer med en transaktion fra Java (1.4) til MySQL database
(3.23):

Statement stmt = con.createStatement();
stmt.addBatch("INSERT INTO person (name) VALUES (" + navn + ")");
stmt.addBatch("INSERT INTO video (title) VALUES (" + title + ")");
stmt.executeBatch();

con.rollback();

Når jeg laver en rollback() får jeg hver gang en exception:
java.sql.SQLException: General error: Warning: Some non-transactional
changed tables couldn't be rolled back

Nogen som har en løsning?

Tak!
Carsten

Fra : Christian Hemmingsen

Dato : 12-09-02 16:50

"Carsten Højgaard" <nospam_carsten@hojgard.dk> writes:

> [...]
>
> Når jeg laver en rollback() får jeg hver gang en exception:
> java.sql.SQLException: General error: Warning: Some non-transactional

Understøtter din database overhovedet transactions?

--
Christian Hemmingsen

Fra : Carsten Højgaard

Dato : 12-09-02 16:55

> Understøtter din database overhovedet transactions?

Jeg har ændret tabeltypen til InnoDB. Den skulle understøtte transaktioner:
"InnoDB tables are transactional: they provide rollback and commit
capabilities."

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 12-09-02 22:29

> [...]

> Jeg har ændret tabeltypen til InnoDB. Den skulle understøtte transaktioner:
> "InnoDB tables are transactional: they provide rollback and commit

Hvis det stadig ikke er iorden så check om din JDBC driver også
understøtter transactions.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Carsten Højgaard

Dato : 12-09-02 23:26

> Hvis det stadig ikke er iorden så check om din JDBC driver også
> understøtter transactions.

Jeg benytter MySQL's egen driver (MySQL Connector/J 3.0.0).
Jeg kan ikke finde nogle oplysninger på MySQL's egen side, men har læst på
en anden side, at den skulle understøtte transaktioner...

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 13-09-02 06:53

> [...]

> Jeg kan ikke finde nogle oplysninger på MySQL's egen side, men har læst på
> en anden side, at den skulle understøtte transaktioner...

Du kan spoerge JDBC-driveren om databasens metadata. Heri kan du se
hvad den selv mener om sgen.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Lars Mosegård

Dato : 12-09-02 16:50

"Carsten Højgaard" <nospam_carsten@hojgard.dk> wrote in message
> [...]
>
> Når jeg laver en rollback() får jeg hver gang en exception:
> java.sql.SQLException: General error: Warning: Some non-transactional

http://makeashorterlink.com/?W271624C1

Lars

Fra : Filip Larsen

Dato : 13-09-02 15:54

"Carsten H jgaard" skrev...

> [...]
>
> Når jeg laver en rollback() får jeg hver gang en exception:
> java.sql.SQLException: General error: Warning: Some non-transactional

Ud over hvad andre har nævnt, så skal du så vidt jeg ved også huske at
slå auto-commit fra på din connection med con.setAutoCommit(false).

Mvh,
Filip Larsen