Kano i Sverige !!!
Fra : CAWH

Dato : 21-02-01 21:30

Vi 6 personer der vil (skal) afsted på kanotur i Sverige, men kan ikke
rigtig finde nogen information derom :( Er der ikke nogen som har et link
eller flere, go'e råd eller andet så please fortæl :)
Vi regner med at skal være væk i en uge i slutningen af juni !

-Casper-

Fra : Peter H. Ulriksen

Dato : 25-02-01 12:53

On Wed, 21 Feb 2001 21:29:42 +0100, "CAWH" <xxxx7211@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>eller flere, go'e råd eller andet så please fortæl :)
>Vi regner med at skal være væk i en uge i slutningen af juni !

Nu skriver du ikke, hvor i Sverige I skal hen, men hvis I påtænker at
tage til Värmland, kunne du prøve http://www.nordkanot.se -
Nordmarkens Kanot Center, som drives af en dansker, Preben Mortensen.

Der er virkelig fedt i Värmland, og jeg har selv i mine yngre dage
benyttet Nordmarkens Kanot Center - det er der mange danskere der har.

Du kunne også checke
http://www.environ.se/dokument/friluft/friluft.htm, for at få
beskrevet bl.a. "allemandsretten", og ellers er der
http://www.sverige-info.dk/.

Rigtig god tur.

M.v.h. Peter

Fra : Kjeld Jensen

Dato : 26-02-01 11:18

Peter H. Ulriksen <peter@ulriksen-online.dk> wrote:

> [...]
> http://www.environ.se/dokument/friluft/friluft.htm, for at få
> beskrevet bl.a. "allemandsretten", og ellers er der

Så vidt jeg ved, så ligger "Nordmarkens Kanotcenter" i "Nordmarken" og
ikke i Värmland, men okay jeg er ikke 100% sikker på inddelingen, og det
er tæt på

Jeg har selv benyttet centeret et par gange med 8 år imellem. Sidste
gang var i sommeren 2000. Området er stadig flot, og priserne stadig
billige på centret.

Men der er kommet en del flere turister i området, så vær forberedt på
at blive taxaet ud til et sted lidt væk, hvis I vil have en vildmarkstur
ud af det.

I 2000 oplevede vi, at centerets udstyr (kanoer, redningsveste, padler
mv.) var nøjagtig det samme som i 1992. Den gang var det nyt, det er det
ikke mere. Men det er dog stadig helt i orden, Preben er en meget
pertentlig mand

Jeg kan også anbefale "Kanotgården" tidligere ("Varmlands Kanotcenter").
Det ligger i nordøst Värmland og bestyres af en flink herre ved navn
"Keld", jeg kan ikke lige huske mere, og da jeg midlertidigt er i Norge,
har jeg ikke adgang til papirerne fra den gang desværre.

Omådet oppe i nordøst Värmland er lidt mere kedeligt, men absolut også
et besøg værd.

Kjeld

Fra : Nanna Lise Vester

Dato : 26-02-01 10:23

> [...]

> eller flere, go'e råd eller andet så please fortæl :)
> Vi regner med at skal være væk i en uge i slutningen af juni !

Normarkens kanocenter kan anbefaldes. Team Travel arrangerer busturer
der til - prøv at kontakte dem.

Med venlig hilsen

____________________
Nanna Lise Vester
Email: nanna@redningshund.dk
http://www.redningshund.dk

Fra : nordtomten

Dato : 05-05-01 15:52

"CAWH" skrev d. 21-02-01 21:30 dette indlæg :
> [...]
> eller flere, go'e råd eller andet så please fortæl :)
> Vi regner med at skal være væk i en uge i slutningen af juni !

Hej Casper

Jeg kan anbefale Värmland,närmere bestemt glasskogens naturreservar,der findes et kanocenter der hvor i kan leje alt det i behöver,hvis i vil bo i hytte i närheden har min kammerat et ödehus der i måske kan leje,jeg bor 30km.derfra og er dansker.
Venlig hilsen Ole

http://www.kandu.dk/

Fra : Nanna Lise Vester

Dato : 08-05-01 12:26

Prøv Nordmarkens Kanotcenter jeg synes området der er smukkere end det
der er omkring Värmlands kannocenter.
Nordmarkens kanocenter er ejet af en dansker der har boet i Sverige i
meget lang tid, man kan leje alt hvad man måtte have brug for men
udstyret er ikke nyt længere - men udmærket.

Der kan være en del turister i området, men det er flot.

Värmland er mere øde men også mere flat.

med venlig hilsen

Fra : nordtomten

Dato : 08-05-01 18:01

"Nanna Lise Vester" skrev d. 08-05-01 12:26 dette indlæg :
> [...]
> udstyret er ikke nyt længere - men udmærket.
>
> Der kan være en del turister i området, men det er flot.
Jeg vil da lige sige at Nordmarkens kanotcenter og Glasskogens kanotcenter begge ligger i Värmland,de hänger faktisk sammen,man kan padle igemmen hele området som sträkker sig over ca:60km. Det er forövrigt det mest ulvetätte område i Skandinavien,men dem ser man aldrig.

http://www.kandu.dk/