Thailand til jul og nytår
Fra : Gunnar Madsen

Dato : 12-09-02 15:41

Vi er en familie på 4 som skal til Thailand fra midt december til midt
januar.
Jeg har været på nettet for at søge overnatning og det ser umiddelbart
rimelig dyrt og optaget ud.

Spørgsmålet er nu om det er tilrådeligt at rejse i denne periode (jul og
nytår) uden at booke bungalows/hoteller i forvejen.
Om der findes et rigeligt udbud "uden om nettet".

Vi regner med at rejse på backpackerniveau og syd for Bangkok.

På forhånd tak

Gunnar Madsen

Fra : max

Dato : 12-09-02 18:12

> [...]
> Om der findes et rigeligt udbud "uden om nettet".
>
> Vi regner med at rejse på backpackerniveau og syd for Bangkok.

Hey Gunnar,
Du kan roligt tage afsted uden at booke hoteller - Der er
et kæmpe udbud af hoteller, bunkalows og udlejnings-
villaer. i prisklassen 200-1000 bath pr dag pr dobbelt rum.
Go' tur ... max

Fra : Per Emborg

Dato : 12-09-02 20:20

Tag i bare afsted har været afsted 2 gange på samme tid af året og der er
masse af plads

Hvor har du købt billeter henne for dem jeg kan finde uden Hotel har været
alt for dyre

--
Per Emborg
mail@kvikkerten.dk

Fra : OLSEN

Dato : 13-09-02 20:42

Det kan værer svært at find hotel i den periode , og der er mange små
hoteller i Thailand fra 1 til 5 Kakkelakker uden Air con. og varmt vand, men
masser af utøj m.m.. Der er også mange hoteller fra 1 til 4 - 5 stjerner med
Air con , Bad varmt vand mm fra 100 - til 150 kr og luksus til 5 - 600 kr pr
nat , du får hvad du betaler for , og i den periode du rejser koster en
flybillet retur ca. 8500 , pris fra 10 dec - til 3 januar , og det skyldes
at alle vil til Thailand i julen, der er ikke flere pladser tilbage at få
til dem der ikke har købt billet,men har du ikke købt billet så køb til
påske , der er priserne ikke så høje og det er stadig godt vejr .
Her et link hvor du kan finde Hotel i Thailand
http://www.hotelthailand.com/ , der er mange gode hoteller til en fornuftig
pris , og på hoteller lidt fra kysten og de største turiststeder er der som
regel altid plads.

Flybooker

Fra : max

Dato : 15-09-02 12:52

> [...]
> pris , og på hoteller lidt fra kysten og de største turiststeder er der som

Olsen..?
Du udtaler dig som en expert, men syns alligevel der er plads til et
par modifikationer.. Du skal søge længe og være meget uheldig for
at finde et hotel med "masser af utøj m.m." I modsætning til nogle
asiatiske lande... Og 5 stjernet luksus kan findes til undet halve af
dine priser så nogen gange får du meget mer end du betaler for..
mvh max

Fra : Peter Holm

Dato : 17-09-02 07:21

"Gunnar Madsen" <guma@oncable.dk> wrote in message
> [...]
> Om der findes et rigeligt udbud "uden om nettet".
>
> Vi regner med at rejse på backpackerniveau og syd for Bangkok.

Book endelig IKKE hjemmefra - du skal ned og gå på stranden, så du kan se
hvad du får for pengene. Location is everything på øerne i Thailand. Det er
kun hvis du ankommer til Kho Pagnan til fullmoon du kan få problemer, ellers
er der ALTID masser ledigt.
Peter

Fra : John Andersen

Dato : 17-09-02 10:45

Med venlig hilsen / best regards
John Andersen

"Gunnar Madsen" <guma@oncable.dk> wrote in message
> Vi er en familie på 4 som skal til Thailand fra midt december til midt
> januar.
<snip.....>

Det kommer lidt an på hvor man gerne vil opholde sig, men
ja okay...man kan altid finde plads, men rejser man med familie mm.
er det ikke sikkert man gider fare rundt fra sted til sted.

Jeg kan evt. anbefale jer at tage til Koh Hai eller længere syd på.
Det kan bookes på nettet men er ikke nødvendigt medmindre man vil hentes f.eks. i lufthavnen i Trang. Det er en god ide at booke indenrigsflyet hjemmefra.....det er helt vildt billigt under 500,- pr. prs. med Thai Air
Man kan også tage toget fra Bangkok til Trang...en hyggelig tur på 14-15 timer ....lej jeres egen kupé som er med sovemuligheder og det hele.
Tager man f.eks. til Koh Bulon (som er paradis.....) er det MEGET
nødvendigt at booke hjemmefra hvis man vil bo på Pansand som
(efter min mening) ....er det bedste sted på øen.

Men det er bare hvad jeg kan li'.....jeg vil ikke have det alt for turistet, og her er det lige før Koh Hai allerede er for overrendt....
Men hvis i godt kan li' neonlys og "bargader" osv...så er det nok Phuket eller Koh Pa gnan eller Koh Samui eller lign.

Check evt. http://www.backpacker.dk

Iøvrigt er jeg på ingen måde enig med "Olsen" .....en flybillet til Thailand
koster ikke 8500 men nærmere 5000,- hvis man ikke nødvendigvis,
vil flyve direkte kbh-bkk

Fra : John Andersen

Dato : 17-09-02 12:27

> [...]

"Gunnar Madsen" <guma@oncable.dk> wrote in message
> Vi er en familie på 4 som skal til Thailand fra midt december til midt
<snip.....>
Iøvrigt er jeg på ingen måde enig med "Olsen" .....en flybillet til Thailand
koster ikke 8500 men nærmere 5000,- hvis man ikke nødvendigvis,
vil flyve direkte kbh-bkk

arghh...okay...nu er det nok nærmere 6000,- lige pt.
de 5000,- var januar 2002

Fra : Kevin & Tina

Dato : 17-09-02 12:52

d. 17/09/02 11:45 ytrede John Andersen på no@mail.com i en tvivlsom
meddelse: 3d86f9c8$0$64190$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Jeg kan evt. anbefale jer at tage til Koh Hai eller længere syd på.
> Det kan bookes på nettet men er ikke nødvendigt medmindre man vil hentes
> f.eks. i lufthavnen i Trang.

Hej John
Jeg vil gerne påfyldes lidt detaljer, jeg skal rejse en 4 mdrs tid fra sidst
i nov, Thailand Vietnam og malaysia, så der er masser af tid til flere
steder. Indtil nu skal vi til ko chang ko samet og ko muk, men jeg vil gerne
høre lidt fra dig, hvis du synes det bliver for detaljeret i gruppen så
gerne i min postkasse.
Jeg rejser med min kone og et barn på 1 år, men vi er meget efarne
backpackere, så vi stiller ikke så store krav i hvert fald ikke hele tiden.
KH kevin

Fra : Peter Holm

Dato : 18-09-02 15:25

> [...]
> Jeg rejser med min kone og et barn på 1 år, men vi er meget efarne
> backpackere, så vi stiller ikke så store krav i hvert fald ikke hele

Hejsa,
jeg bliver altså nødt til at advare imod koh chang - jeg var der denne
sommer, efter at have sprunget over det,det sidste 4 gange jeg har været i
Thailand, og jeg må sige at jeg blev meget skuffet. Øen er meget hærget og
ødelagt, og stranden er ikke bedre end så mange andre steder.
Smider et feriefoto i dk.binaer der repræsenterer øen meget godt efter min
mening.

Mvh
Peter

Fra : manse

Dato : 19-09-02 08:21

> [...]
> januar.
> Jeg har været på nettet for at søge overnatning og det ser umiddelbart
klip

Prøv at kigge efter guesthouse de er meget billigere og gode,jeg bor titi på
guesthouse de har som regel aircon, og kan anbefales
hilsen niels>

Fra : John Andersen

Dato : 23-09-02 13:35

> [...]
> Jeg rejser med min kone og et barn på 1 år, men vi er meget efarne
> backpackere, så vi stiller ikke så store krav i hvert fald ikke hele

Hej Kevin,

Jeg vil meget gerne fortælle......og nej det er ikke for deltaljeret,
det er vel det disse grupper er til for

Når nu du siger i er erfarne backpackere, vil jeg muligvis fraråde jer
Koh Hai, da der er lige lovligt mange fra Danmark haha...jaja...men det er altså ikke altid så fedt at møde hr. og fru Jensen.
Men det er et dejligt sted, men påregn ikke at blive ret længe.

Koh Muk var jeg ret skuffet over, der var ret mange af de der små reje-agtige dyr der graver sig ned i sandet, for så at stikke een (mig) i foden :-/
Øen har en lille møgbeskidt fiskerlandsby, som er ret sjov, men efter en dag eller 2 er der ikke ret meget mere at kigge på her.
Dog er der Emerald Cave lige i nærheden, som er en hul klippe med en lille strand inden i....man skal svømme gennem en tunnel hvor der bliver helt mørkt...så husk lommelygte (vandtæt)
....og kom tidligt inden alle japserne kommer og tromler stedet ned

Koh Kradan som ligger lige ved siden af Koh Muk, har vist været smuk, men her har turismen virkelig ødelagt øen, flere komplekser står bare øde hen, og her er meget dyrt og mange japanere.
....så lad jer ikke lokke af postkortet herfra....tag en endagstur herover.

Lidt længere mod syd er der Koh Bulon,
det er efter min mening paradis.....
Bo på Pansand ....der er i alle prisklasser, vi tog det dyreste som kostede 300,- kr pr. nat (1500 bath) incl. morgenmad . (for os alle 3)
http://andaman-island-hopping.com/hotels/pansandresort.htm

Denne ø er temmelig stille, og sejlturen derud kan godt være lidt hård, men det er trods alt med en lille færge. Tricket er at sætte sig på bænken ved siden af ham der styrer, der sidder man i læ, hvis det blæser lidt op.
Der er totalt lækre strande og et rigtig flot koralrev.
Hytten var helt i top, og her bor mange som bliver i en måned eller mere,
så her er det en klar fordel at booke hjemmefra.
Maden er rigtig god og til rimelige priser, de tager visa uden nogen former for gebyrer.
Man kan bytte bøger i receptionen, der er massage på stranden eller tæt på, og laundry service....har ikke prøvet det.

Længere mod syd er der Koh Tarutao som er et fantastisk natursted, perfekt til naturoplevelser, men ikke lige stedet hvis man er panisk angst for slanger.
Der er bungalows der udlejes af staten....det er så'en et sted med frivillige natur rangers mm..
Her er flere gode ture man kan tage.

I kan også vælge at tage til Koh Lipe, som er en lille ø tæt på Malaysia, som har fantastisk snorklevand, turismen vokser her, men der er en god stemning på stranden.
Bo på den strand hvor Lipe resort ligger (men bo ikke der...) ..nede i den ene ende af stranden ligger der en fiskerestaurant som lejer bungalows ud, det er god og billigt.
Hvis i er heldige kan i få een af dem på klippeskrænten, men pas på jeres barn...der er lidt langt ned !!!

Der afgår en hurtigfærge fra Satun til omkring kr. 100,- pr. person (man betaler ikke for børn i Thailand....hvis ikke i ved det...)

God tur !!!

Hvis i påtænker at rejse nogen af disse steder kan jeg lige finde min rejsedagbog fra, og give mere nøjagtige oplysninger om hvordan man bedst kommer ud til de forskellige steder, og hvor meget det ca. koster.

Fra : Kevin & Tina

Dato : 02-10-02 16:25

d. 23/09/02 14:35 ytrede John Andersen i en meddelse:

> [...]
> rejsedagbog fra, og give mere nøjagtige oplysninger om hvordan man bedst
> kommer ud til de forskellige steder, og hvor meget det ca. koster.

Hej John
Tusind tak for detaljerne, ja jeg vil gerne vide lidt om hvordanmen kommer
her og der, men også meget gerne dine erfaringer, men nu mener jeg rent
faktisk at vi bliver for detaljerede, så jeg tror at vi må gå over til at
maile internt, det er selvfølgelig op til dig, jeg vil også gerne vide hvad
du mener kan være fordele og ulemper ved at slæbe en klappevogn med, vi
diskuterer det meget, og er lidt uenige om det, men jeg kan maile dig vore
fordele og ulemper senere eller også her i gruppen hvis nogle synes at de
kan bruge det til noget, eller måske er detaljerigsgraden ikke for meget for
andre, men man kan jo give deres besyv med.
Venlig hilsen kevin

--
Solskin kan man altid finde, bare ikke i fjernsynet.