Vælt din vej på Herren
Fra : Ole Madsen

Dato : 12-09-02 14:22

At have tillid til Gud og give ham alle situationer som vi kommer ud for,
skal vi ikke tage det tilbage men lade det være hos Gud. Når vi kommer ud
for noget i vores liv, kommer det til syne om vi stoler på ham eller ikke.
Gud vil give svar i hans time.

Jesus siger at vi ikke skal bekymre os for noget, men bringe alt til ham.

--
Ole Madsen

ICQ 12969043

http://www.danmarkforjesus.dk - Danmark for Jesus
http://www.creationdays.dk - Creation Days - Maaseh Beréshith
http://www.auningforjesus.dk - Auning for Jesus
http://www.spurgeon.dk - Charles Haddon Spurgeon
http://www.skabelsesberetningen.dk - Skabelsesberetningen - diskutionsboard

Fra : Live4Him

Dato : 13-09-02 11:17

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
> Gud vil give svar i hans time.
>
> Jesus siger at vi ikke skal bekymre os for noget, men bringe alt til ham.

Ja, det er rigtigt. Men det er nok lettere sagt end gjort. Jeg tror ikke at
der er nogen - hvor åndelige de end selv må opfatte sig - som formår at
stole 100 % på Gud i alle ting. Selv Paulus bekendte at han bekymrede sig :
"Hertil kommer det, som dagligt trykker mig: bekymringen for alle
menighederne." 2 Kor 11,28.

Paulus gav sikkert menighederne og deres problemer til Gud i bøn, men
alligevel bekymrede han sig i en sådan grad at han følte det som et dagligt
tryk.

jørgen.

Fra : Ole Madsen

Dato : 13-09-02 14:23

Nu tror jeg ikke ligefrem at Paulus og dig er samliglige. Jeg ved
selfølgelig godt at det er et virkeligt problem du er kommet ud for, men
du må altså lade det ligge ved Herren, uanset om dine følelser siger noget
andet

Ole

Fra : Live4Him

Dato : 13-09-02 15:01

> [...]
> du må altså lade det ligge ved Herren, uanset om dine følelser siger noget

To ting :

1. Hvad mener du med at "lade det ligge hos herren" ?

2. Problemet forsvinder vel ikke ved at "lade det ligge hos herren" ?

jørgen.

Fra : Ole Madsen

Dato : 13-09-02 16:01

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message
> "Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> wrote in message
>
> To ting :
>
> 1. Hvad mener du med at "lade det ligge hos herren" ?
>
> 2. Problemet forsvinder vel ikke ved at "lade det ligge hos herren" ?

6 Værer ikke bekymrede for noget, men lader i alle Ting eders Begæringer
komme frem for Gud i Påkaldelse og Bøn med Taksigelse;
7 og Guds Fred, som overgår al Forstand, skal bevare eders Hjerter og eders
Tanker i Kristus Jesus.

Fil 4.6-7

Guds fred

Ole

Fra : Live4Him

Dato : 13-09-02 15:56

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> wrote in message
> Nu tror jeg ikke ligefrem at Paulus og dig er samliglige.

Du fattede vist ikke min pointe.

Min pointe er at da Paulus, som er mere åndelig end os, bekymrede sig
dagligt, hvordan tror du så at vi, som er mindre åndelig, skulle kunne undgå
at bekymre os ?

Ja, standarden er at vi skal bede og ikke bekymre os. Men ikke engang Paulus
kunne leve op til den standard, hvordan skulle vi så kunne ? - DET er min
pointe.

jørgen.

Fra : Ole Madsen

Dato : 13-09-02 16:13

> [...]
Paulus
> kunne leve op til den standard, hvordan skulle vi så kunne ? - DET er min

Det er da også meget godt Jørgen, men du skal læse det hele.

28 foruden hvad der kommer til, mit daglige Overløb, Bekymringen for alle
Menighederne.
29 Hvem er skrøbelig, uden at også jeg er det? hvem bliver forarget, uden
at det brænder i mig?
30 Dersom jeg skal rose mig, da vil jeg rose mig af min Magtesløshed.

2 COR 11

9 og han har sagt mig: "Min Nåde er dig nok; thi Kraften fuldkommes i
Magtesløshed." Allerhelst vil jeg derfor rose mig af min Magtesløshed, for
at Kristi Kraft kan tage Bolig i mig.
10 Derfor er jeg veltilfreds under Magtesløshed, under Overlast, under Nød,
under Forfølgelser, under Angster for Kristi Skyld; thi når jeg er
magtesløs, da er jeg stærk.

2 COR 12

Ole

Fra : Grethe Juuhl

Dato : 13-09-02 19:22

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i melding
> [...]
> du må altså lade det ligge ved Herren, uanset om dine følelser siger noget

Jeg vet i hvert fall at det hjalp å be Jesus passe på min sønn som nettop
har kjøp scooter,jeg var såååå bekymret for ham.
Men 5 minutters bønn gjorde susen,frykten forsvant.
Men det er vanskelig ikke å bekymre seg,det er et av mine største
problemer.
Men så sier jo også Ordet at når det gjelder det å stifte familie så "vil
det føre til bekymringer,som jeg gjerne vil spare dere for."Og tro meg,jeg
vet hva han mener.Men det beste er å legge ting i fra seg hos Jesus.Bare
huske å ikke tenke på det mer,er litt vanskelig

Vennlig hilsen Grethe

Fra : Ole Madsen

Dato : 13-09-02 19:58

"Grethe Juuhl" <g.juuhl@online.no> wrote in message

> Bare
> huske å ikke tenke på det mer,er litt vanskelig

Korset er svaret, vi er korsfæsted med Jesus. Vi skal hvile på korset for at
vores anstrengelser ikke skal være af os selv, men af Jesus.

Ole

Fra : Grethe Juuhl

Dato : 13-09-02 20:13

> [...]
at
> vores anstrengelser ikke skal være af os selv, men af Jesus.

Det høres fint ut å ha kommet inn en slik hvile.
Jeg har dessuten funnet ut at noen bekymringer kommmer rett og slett fordi
vi må gripe fatt i enkelte problemer,noe vi kan få kraft til å gjøre når vi
lever nær Jesus.
Det å leve nær Jesus er nok svaret som løser oss i fra de fleste av våre
bekymringer og problemer.Men noen ganger er livet slik at vi kommer på
avstand i fra Ham,men da finnes han jo bare en bønnestund unna
heldigvis,fordi han er trofast,selv om vi er troløse.

Gud velsigne deg,jeg har fulgt litt med da du fikk motstand i Københvn,stå
på for Jesus.