[Spoiler] American beauty fortolkning
Fra : Kenneth Lund Peterse~

Dato : 12-09-02 12:22

Vi sidder lige her på kontoret og diskuterer American Beauty.

Er der nogen der kan fortælle mig om jeg har ret i min fortolkning,
som delvist kører på at alle i filmen, pånær Lester, er falske eller
sagt på en anden måde, har en påtaget "maske".....altså at Lester er
den eneste, der ikke spiller skuespil, men så alligevel er den, der
trækker det korteste strå?

Giver det mening, mit spørgsmål??

Kenneth

Fra : Thomas

Dato : 12-09-02 13:35

"Kenneth Lund Petersen" <kenneth@jackbox.dk> wrote in message
> [...]
> sagt på en anden måde, har en påtaget "maske".....altså at Lester er
> den eneste, der ikke spiller skuespil, men så alligevel er den, der

Til dels...men hvad med naboens søn? Ham med kameraet.
Han er da efter min mening i den grad sig selv.
Men ellers er det svært at komme i tanke om nogen, og det er vel også en
væsentlig del af filmens pointe, ikk!?

Thomas

Fra : Thomas

Dato : 12-09-02 18:21

Thomas <thomas.n@mail.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:3d8089e9$0

OBS: Dette er en anden Thomas (hvordan skifter man sit afsender navn)

Jeg mener, det er rigtigt at det drejer sig om at være falsk kontra ægte.
Det er det centrale tema. Men jeg er ike helt enig i at kun Lester er den
ægte vare. Det er han ikke. Men han finder ud af, at han er falsk. Derfor
prøver han ihærdigt at blive ægte igen... i mine øjne lykkedes det dog ikke
til fulde. Han er for sent på den.

> Til dels...men hvad med naboens søn? Ham med kameraet.
> Han er da efter min mening i den grad sig selv.

Naboens søn er, såvidt jeg kan se, den eneste med fuld jordforbindelse.
Samtidig er Lesters datter (kan ikke huske navnet), også godt klar over den
falske facade, der præger hendes familie. Og i naboens søn finder hun vejen
ud.

> Men ellers er det svært at komme i tanke om nogen, og det er vel også en
> væsentlig del af filmens pointe, ikk!?

Filmens pointe er vel at de fleste (hvide mellemklasse amerikanere) lever et
falsk liv med facader, der er spændt til bristepunktet.

> Thomas

Thomas 2