Xnews og flere newsservere??
Fra : Kornblow

Dato : 12-09-02 10:41

Med den nuværende situation hos TDC's nyhedsserver melder der sig
følgende spørgsmål:

Kan Xnews på en finurlig måde sættes op til at hente de incomplete
binære dele fra TDC serveren og efterfølgende "supplere op" med de
manglende fra en anden (pay-)server?

Jeg synes ikke at kunne se noget om en sådan løsning i manualen, så
hvis nogen har et bud ville det være dejligt.

Pointere til alternative nyhedslæsere med ovenstående features
modtages også gerne...

mvh

Kornblow

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-09-02 11:23

Kornblow <Kornblow@opera skrev:

> Kan Xnews på en finurlig måde sættes op til at hente de
> incomplete binære dele fra TDC serveren og efterfølgende
> "supplere op" med de manglende fra en anden (pay-)server?

Jeg ved ikke hvor godt det virker til binære serieindlæg, men du
kan få noget af det du efterlyser ved at benytte Override Server (i
Group-menuen). Så kan du fx hente en forhåbentlig komplet oversigt
fra din betalingsserver, men få Xnews til at hente selve indlæggene
fra TDK såfremt de findes.

Hvis du kender msgID på indlægget (hvis der er postet i tråd) kan
du også bare sætte server override til når du skal hente de
manglende indlæg, og så i øvrigt arbejde på TDK-maskinen.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Lars Klintholm

Dato : 12-09-02 20:11

> [...]

> Jeg synes ikke at kunne se noget om en sådan løsning i manualen, så
> hvis nogen har et bud ville det være dejligt.

Måske denne kunne være af interesse:
http://xnews.newsguy.com/sizer/index.html

--
Mvh.
LarsK

Fra : Kornblow

Dato : 13-09-02 11:17

On Thu, 12 Sep 2002 21:11:17 +0200, Lars Klintholm
<spamfilter@nospam.dk> wrote:

>Måske denne kunne være af interesse:
>http://xnews.newsguy.com/sizer/index.html

Løste problemet på en overkommelig måde, tak skal du have!

Mvh

Kornblow

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-09-02 20:38

"Kornblow mail.com>" <Kornblow@opera<removethis> wrote in message
> Kan Xnews på en finurlig måde sættes op til at hente de incomplete
> binære dele fra TDC serveren og efterfølgende "supplere op" med de
> manglende fra en anden (pay-)server?

Jeg sidder og fusker lidt med Hamster. Det ville være fedt hvis den kunne
lave et lign. stunt med dk-hierakiet (over TDC og Sunsite). Jeg giver lyd
når det virker

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Dino

Dato : 13-09-02 07:57

Den 12-9 2002 skrev Jesper G. Poulsen i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
>
> Jeg sidder og fusker lidt med Hamster. Det ville være fedt hvis den
> kunne lave et lign. stunt med dk-hierakiet (over TDC og Sunsite). Jeg

F.eks.

HamNewsPull("TDC.News.Server, nntp; sunsite.dk, nntp")
HamNewsPull("En.Eller.Anden.Server, nntp")

eller

HamNewsJobsPull("TDC.News.Server", "^dk\.")
HamNewsJobsPull("sunsite.dk", "^dk\.")
HamNewsJobsPull("En.Eller.Anden.Server", "^dk\.")

HTH

--
Dino

Spelling inspected prior to transmission.
Any errors occured en route.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-09-02 11:05

"Dino" <no.email.replies@excite.com> wrote in message
> [...]
> HamNewsJobsPull("TDC.News.Server", "^dk\.")
> HamNewsJobsPull("sunsite.dk", "^dk\.")
> HamNewsJobsPull("En.Eller.Anden.Server", "^dk\.")

Det bliver jeg ikke klogere af...

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 13-09-02 11:10

Således skrev "Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> i
dk.edb.internet.software.mail+news Fri, 13 Sep 2002 12:04:49 +0200:

>"Dino" <no.email.replies@excite.com> wrote in message
>
>Det bliver jeg ikke klogere af...

Det er Hamsterscript, som hiver news hjem fra hhv. TDV, SunSite og
En.Eller.Anden.Server.

Bortset fra det vil jeg ikke anbefale Hamster til binært brug, det er
den ikke bygget til.

Så hellere Newsplex, som ikke er en news server, men en newsproxy. den
henter headere fra flere servere, hvorefter den først henter body'en,
når der bedes om det.

Dens hjemmeside skulle efter sigende været forsvundet for nyligt, men
det skulle kunne lade sig gøre at finde den sidste version, 3.7, et
eller andet sted.

Knud
--
Die dulci fruere

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-09-02 14:52

"Knud Winckelmann" <knud@fabel.dk> wrote in message
> Det er Hamsterscript, som hiver news hjem fra hhv. TDV, SunSite og
> En.Eller.Anden.Server.

Jeg fatter nu ikke meget af det hamster-gejl... Men det kunne sikre
completeness på dk-hierakiet...

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 13-09-02 15:51

Således skrev "Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> i
dk.edb.internet.software.mail+news Fri, 13 Sep 2002 15:52:14 +0200:

>"Knud Winckelmann" <knud@fabel.dk> wrote in message
>
>Jeg fatter nu ikke meget af det hamster-gejl... Men det kunne sikre
>completeness på dk-hierakiet...

Min Hamster suger p.t. fra 10 forskellige newsservere, så min
completeness er noget nær optimal.

Kaj Svenningsens intro er fortrinlig til at komme i gang med.

<http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml>

Knud
--
Heute die Welt, Morgens das Sonnensystem!

Fra : Brian Kraft

Dato : 13-09-02 22:36

Windows version 3.7 http://www.volny.cz/poutnikl/nplex37-win.zip