Buket til alle positive -
Fra : sogs

Dato : 12-09-02 06:38

Tak til alle de positive og berigende mennesker som vi mødte i
sommerlandet.

Det er, trods verdens tilstand, tidernes elendighed og sædernes forfald,
lykkedes at få endnu en dejlig camping sæson, og vi vil gerne takke alle -

fastliggere, såvel som nomader, rygere, ikke rygere, dyreejere, ungerne der
slog sig og græd. og alle der gloede eller bare var nysgerrige og kom
forbi, tak for gæsterne - til dem på cykel eller i kørestol, dem der
spillede
bold og badminton, petang eller larmede på hoppepuderne og i poolen, til
dem der bare sad og hyggede sig sammen, eller surmulede, grillede, kogte
spagetti
eller bare så sjove, dejlige eller utrolige ud. Tak til kloge, og tak til
dem der hørte på med overbærenhed og interesse eller ligegyldighed. tak for
alle jokes og små
og store tips. Tak for nattero, og tak for håndkraft i stormvejr. Tak for
alle smilene vi mødte -

Vi ved endnu ikke helt om det var for meget, og overvejer om der næste år
først skal startes med et par ture i ødemarken - men vi vender tilbage.
Uden straks at forlange jer lavet om.........

mvh sten .

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.helbred.misbrug
Der er sikkert nogle flere tips om rygning .Måske lettere at få respons i
anden gr. ?

Fra : Gismo

Dato : 11-09-02 16:54

"sogs" > skrev
> Tak til alle de positive og berigende mennesker som vi mødte i
> sommerlandet.

Keder du dig ikke en lille smule?

Hvis du skulle komme ud i ødemarken sparer du vel nogle penge,
og dem kunne du så bruge på en psykolog, så blev du _måske_ lige så
positiv som alle dem du har mødt på din vej.
))

Gismo.

Fra : Andreas Falck

Dato : 12-09-02 22:29

"Gismo" <baatnakkedummy@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> og dem kunne du så bruge på en psykolog, så blev du _måske_ lige så
> positiv som alle dem du har mødt på din vej.

Det var da ellers et meget positivt indlæg han havde skrevet

"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
"Hvad med Israel?" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-084.htm
"Er du ven med Gud?" - http://www.bibeltro.dk

Fra : sogs

Dato : 13-09-02 08:10

> [...]
> og dem kunne du så bruge på en psykolog, så blev du _måske_ lige så
> positiv som alle dem du har mødt på din vej.

Hej gismo, baatnakkedummy@....
,-) tak for tippet - anbefale en ? De finere dejaljer går på, at det er
træls at læse indlæg fra campister der brokker sig over hinanden om forhold
vi ikke kan gøre noget ved..
Og sådan set er der efter antal indlæg en hel masse der keder sig, for
hvorfor gider de ellers glo i nyhedsgr, hidse sig op, og prikke
løs.......... rigth
mvh sten

Fra : Torbenth

Dato : 13-09-02 12:32

sogs skrev i meddelelsen ...

> [...]
>Og sådan set er der efter antal indlæg en hel masse der keder sig, for
>hvorfor gider de ellers glo i nyhedsgr, hidse sig op, og prikke

Se det var jo ikke positivt fra din side at du har den holdning at vi/man
ikke kan gøre noget.
Det er jo derfor at man kommer med sine indlæg for at gøre andre opmærksomme
på noget som egentligt burde være en selvfølge.
Men hvis hver enkelt tager sig selv lidt i nakken og spekulerer over
indholdet så kunne det jo være at en del blev ændret.
Det kunne jo også være at indlæggene blev læst af mange flere end dem der
svarer her i gruppen. Det kunne også være der var mange som kan se
rigtigheden heraf og ændrede lidt på deres opførsel.
Og se det ville være positivt.

Med positiv hilsen

Fra : sogs

Dato : 13-09-02 16:46

"Torbenth" <torbenth@it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> svarer her i gruppen. Det kunne også være der var mange som kan se
> rigtigheden heraf og ændrede lidt på deres opførsel.

Jo, men jeg er skam positiv, også til at man kan ændre holdningen til
alle mulige ting - man skal bare undgå at folk graver sig ned fordi de
uforskyldt bliver skældt ud f.eks ved at man kommer med nedsættende udtryk
eller holdninger .

Og jeg mener stadig, at det er bedst, mest effektivt, at parterne i
fredsommelighed taler om tingene på "gerningsstedet".

Er der f.eks natteros problemer må de løses ude på pladsen - vi har som
naboer til et "diskotek/ værtshus" hos en mere stationær campist med et par
satans raflebægre - været nød til 2´ nat at gribe ind, idet vi simpelthen
3-4 campister gik over og trak deres strømkabel, og fortalte dem, godnat,
sengetid, - smukke flerstemmige dybe røster - med genboens kone afsluttede
henstillingen med sin lyse milde stemme, harmonsk og virkningsfuldt.

Vi fik en undskyldning næste dag. - alt forladt - Men det nytter da ikke
at diskutere den episode her -

Og så forstår jeg ikke det med at ryge - må man ikke ryge (f.eks på camping
endsige i eget telt?) - Hvad med mavegasser pga. for meget lakrids - eller
hvidløg og chili ? - . Det kan da ikke være debat emne her. Må over i en el
ler anden etisk eller helbreds gr.
Men jeg er bestemt ikke negativ -
Emnerne bliver da vendt, drejet og strammet - ikke........

mvh sten - ex ryger -

Fra : Torbenth

Dato : 13-09-02 18:44

sogs skrev i meddelelsen ...

> [...]
>henstillingen med sin lyse milde stemme, harmonsk og virkningsfuldt.
>
>Vi fik en undskyldning næste dag. - alt forladt - Men det nytter da ikke

Nej det allerbedste er at folk overholder reglerne for campingpladser. Så
var der ingen grund til at lægge op til diskussioner hverhen her eller på
campingpladserne.
Men hvis man ikke må lufte sin mening i denne gruppe ser det da sort ud.
I dk.fritid.bil diskuterer man da også færselsregler og f.eks mennesker der
kører alt for stærkt og sådan kan man blive ved med diverse grupper.
Men jeg tror du overser at mange indlæg blot er for at gøre visse mennesker
opmærksomme på at de måske ikke lige følger gældende regler og love.
Men slut fra mig med denne diskussion.

Mvh.
Torben

Fra : sogs

Dato : 14-09-02 00:27

> [...]
mennesker
> opmærksomme på at de måske ikke lige følger gældende regler og love.

Tak for debatten Jo men jeg tror da næsten ikke vi er så uenige Alle
regler opstår fordi man snakker om sagerne - respekterede regler opstår i
fællesskab og bliver overholdt fordi de i et eller andet omfang dækker det
fælles behov - ikke fordi enkeltpersoner syntes et eller andet helt imod
flertallet..
Men igen tror jeg ikke at "synderne" læser her..Rimeligt hensyn opstår som
en kultur ude på pladserne, med smil og lidt hjælpsomhed.
Med en masse mennesker og meget forskellige forudsætninger og ønsker må
man opleve, at der slås nogle skævere -og afklare dem sammen -

mvh sten

Fra : Janne Madsen

Dato : 14-09-02 20:35

sogs <sogs@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:2bzg9.73397$ww6.5196690@news010.worldonline.dk...

> [...]
> Med en masse mennesker og meget forskellige forudsætninger og ønsker må
> man opleve, at der slås nogle skævere -og afklare dem sammen -

Hej
Meget korrekt Sten
Men hvor det dog synd at nogle overfalder alle og enhver blot de har en
dårlig oplevelse.
Kultur er noget der opstår på baggrund af at forskellige mennesker tolker
regler og hensyntagen forskelligt eller ens. I danmark er der mere end 500
pladser så i stedet for at overfalde alle dem man ikke kan lide skulle man
måske finde pladser der passer til ens egen opfattelse af korrekt opførsel i
stedet for at forsøge at ensrette alle pladser til en selv. Det er jo det
der er det vidunderlige ved camping. Man kan bare flytte hvis man er
utilfreds til man bliver tilfreds. Der er jo rigeligt at vælge imellem.
Resultatet kunne jo blive:
- Pladser hvor alle er glade for fastliggere,
- Pladser hvor alle er glade for dyr eller børn,
- Pladser hvor alle er glade for freden og roen,
- Eller pladser hvor alle bare er glade for at være sammen eller allene
hver for sig.
Vi praler med at vi er åhh så tolerante men tolerancen går desværre ikke
længere end til at vi gerne ser alle andre forsvinde ud af syne eller
hørelse.

Men til sogs, hvor var det dog pragtfuldt at der var en der tog initiativ
til at fremhæve det positive for det er der meget af på pladserne på tværs
af pensionister, børn, dyr, fastliggere eller bare folk der ønsker at slappe
af et godt sted.
Pokkers, jeg fik ikke den bedste plads, det må have været en fastligger der
tog den, eller en nomade eller en hundeejer. Nå skidt jeg skal videre i
morgen
Med venlig hilsen
Lennart

Fra : sogs

Dato : 15-09-02 11:38

"Janne Madsen" <argo.ls@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

der
> tog den, eller en nomade eller en hundeejer. Nå skidt jeg skal videre i

Hej Lennart

Vi syntes da 999 % , at vi har det hyggeligt på pladserne, og håber at
vores omgivelser har det sådan nogenlunde med os, og at de da ellers kan gi
et lille praj. Vi bliver kun taknemmelige, hvis der sidder lidt persille et
forkert sted osv.

Vores største dilemma er, om der er rent i bade og nødtørftsfassiliterene og
om den reklamerede "opvarmede" pool er iskold. Det er aldrig andre
campister der er årsag til noget som helst. Derfor vores tak. Hvis der i
højsæsonen er et frygteligt mylder på de populære pladser kan man jo vælge
alternativt, i hvert fald hvis man ikke er groet helt fast. Men vi har altså
(næsten) aldrig haft kedelige episoder omkring noget som helst. Kun modsat.

Men som jeg antydede i et andet indlæg/tråd , er dem der opleves værst,
(pålidelig kilde) helt sikkert ikke rigtige campister, men mere
gennemtrækkende gæster i f.eks hytter på pladsen, der ikke har den samme
cultur og pli som almindelige campister. Og den gr.må være svær at påvirke
her igennem.
Jeg forstår totalt hvorfor man er frustreret - (32 år på en spritoverfart
til Sverige) men mekanikken på campingpladsen omkring snak med hinanden er
meget bedre end f.eks i trafikken hvor alle farer forbi hinanden. Højst tid
til en F. finger. og så er det overstået. Stopper modparten er det tid til
at komme væk Det kan man som regel ikke på pladserne, og så er det tid
til lidt positiv påvirkning - ikke mindst for hele udviklingens skyld. Så må
man bedst og enklest finde hjælp til det på stedet.

Når man beskriver sine trængsler her, måske oven i købet på et lidt skævt
grundlag, sker der meget let det, at andre plumper i, sådan med at overgå
hinanden, da der sikkert, under 25-35 års campering har været et par
tilfælde. Pludselig han man pisket en stemning op der slet ikke svarer til
virkeligheden. Enkelte ord eller vendinger er nok til at tænde bålet, og de
positive mantraer må så ha den modsatte virkning.

En meget god årsag til at be bordbøn er, at man ved at sige tak for mad, og
tak for det gode man har oplevet, får fokuseret på alle de gode ting, og
glemmer enkelte detaljer der har ærgret. De får så at sige den rette
størrelse tilbage.Vi må f.eks være taknemmelige for, at vi frivilligt (håber
jeg da) ligger i lejr, og ikke er tvunget til det som millioner af mennesker
verden over. De sender faktisk bomber i hovedet på deres omgivelser fordi de
er utilfredse.
Tak for nadver og tak for.....
mvh en elsker af det frie liv - ;)
sten

Fra : Kim Olsen

Dato : 15-09-02 14:33

Men hvor det dog synd at nogle overfalder alle og enhver blot de har en

Hej

Jeg har med interesse fulgt "kampen" og vil da lige sige, at vi efter 6 år
som campister aldrig har magtet at blive uvenner med de andre campister på
trods af at vi medbringer en stor hund (temmelig velopdragen) og to børn
hhv. 6 og 10 år (ikke særlig velopdragne).
Hvor end vi kommer frem både herhjemme og i udlandet er 99% af campisterne
venlige, imødekommende og faktik helt fornuftige mennesker.
Men selvfølgelig er nogle pladser mere beregnet til enten fastliggere,
normader, pensionister ovs. end andre, men det skriver vi os da bare bag
øret, og så vælger til eller fra næste gang.
Når vi kommer på en campingplads er vi gæster, og har ingen planer om at
skulle ændre forholdene på pladsen efter vores hoved. Omvendt ER vi gæster
og forventer også at blive respekteres som vi er.

Hilsen

Kim Olsen (Knaus Azur 510 TK - anno 1985)

P.S. vores campingvogn pakkes aldrig væk, og selvom sneen ligger højt kan vi
sagtens finde på at køre en weekend eller to i løbet af vinteren.