/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Knastproblemer - prøver lige igen
Fra : BL


Dato : 12-09-02 06:17


Jeg har en honda vf1100 magne fra 85 hvor jeg opdagede at alle
knasterne havde "pittings" på toppen af knasterne. Jeg fik så efterfølgende
knastakslerne slebet (hos Carl Cristensen i århus) således at disse pittings
nu er forsvundet. Nu troede jeg at, nu var det bare at montere hele skidtet
og så var det det, men efter at have fulgt med i debatten her, om
"knastskader på luft/oliekølede suzukier" fra 6/9 kunne jeg se at så enkelt
var det nok ikke!

Mine spørgsmål er:

Bør jeg få knastakslerne hærdet efter at de er blevet slebet og i så fald
hvor hårdt skal de hærdes? I debatten om "knastskader på luft/oliekølede
suzukier" kunne jeg se at der
blev talt om = "Hårdheden på vippearmene skal være mellem 54 og 56 på
C-skalaen og omkring 62 for knasternes vedkommende", men dette gælder vel
kun for suzuki? - Hvordan finder man ud af hvad hårdheden skal være for min
Honda
vf1100`s knaster og vippearme?

Hvad med vippearmene. Trædefladen på vippearmene ser rimelig pæn ud. Hvis
jeg kører en negl hen over trædefladen i samme retning som knasten glider,
virker det ikke som om der er ujævnheder på trædefladen, men kører jeg
neglen på tværs trædefladen kan jeg fornemme lidt ujævnheder... Kan de
bruges som de er eller skal der nye til? Kan de evt. renoveres da nye
vippearme koster omkring 6000,- : (

Håber i kan hjælpe

En lidt træt magna ejer

BL





 
 
Arne Lorenzen (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 12-09-02 06:36

"BL" <b_lind@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3d802285$0$27684$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Jeg har en honda vf1100 magne fra 85 hvor jeg opdagede at alle
> knasterne havde "pittings" på toppen af knasterne. Jeg fik så
efterfølgende
snip
> Håber i kan hjælpe
>
> En lidt træt magna ejer
>
> BL
>

Have been there
Ikke fordi jeg blev ekspert, men se blandt andet her
http://www.math.uwaterloo.ca/~rblander/V4_info.html
http://www.math.uwaterloo.ca/~rblander/moto_long.html
http://www.math.uwaterloo.ca/~rblander/V4_PB.html
http://www.math.uwaterloo.ca/~rblander/V4_kmarshall.html
Der er flere på gruppen der har skrevet om problemet tidligere, så en
mere intens søgning skulle nok kunne lokke flere oplysninger op.
--
Mvh - Arne Lorenzen
mctws98 No.36 - fzs600
icq#: 163704954


BL (12-09-2002)
Kommentar
Fra : BL


Dato : 12-09-02 17:34

hej arne
Fede links du har fundet der fortæller meget om VF`ernes svaghed men jeg
mangler lidt oplysninger om jeg skal hærde knastakslerne efter at de er
blevet slebet hos Carl Cristensen Århus og i så fald hvor hårdt skal de
hærdes?
Mangler også oplysninger om hvor "perfekte" vippearmenes overflade skal
være. Mine føles rimelige glatte hvis jeg tager en negl og kører på langs af
trædefladen,men kører jeg neglen på tværs,så kan jeg ane lidt ujævnheder..
Er det noget der skal tages alvorligt,og hvad kan man gøre ud over at købe
nye (der koster en herregård).

Mvh BL



"Arne Lorenzen" <aclonospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3d8027ae$0$30572$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "BL" <b_lind@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d802285$0$27684$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > Jeg har en honda vf1100 magne fra 85 hvor jeg opdagede at alle
> > knasterne havde "pittings" på toppen af knasterne. Jeg fik så
> efterfølgende
> snip
> > Håber i kan hjælpe
> >
> > En lidt træt magna ejer
> >
> > BL
> >
>
> Have been there
> Ikke fordi jeg blev ekspert, men se blandt andet her
> http://www.math.uwaterloo.ca/~rblander/V4_info.html
> http://www.math.uwaterloo.ca/~rblander/moto_long.html
> http://www.math.uwaterloo.ca/~rblander/V4_PB.html
> http://www.math.uwaterloo.ca/~rblander/V4_kmarshall.html
> Der er flere på gruppen der har skrevet om problemet tidligere, så en
> mere intens søgning skulle nok kunne lokke flere oplysninger op.
> --
> Mvh - Arne Lorenzen
> mctws98 No.36 - fzs600
> icq#: 163704954
>



Henrik B. Larsen (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Henrik B. Larsen


Dato : 12-09-02 19:43


> Mine spørgsmål er:
>
> Bør jeg få knastakslerne hærdet efter at de er blevet slebet og i så fald
> hvor hårdt skal de hærdes? I debatten om "knastskader på luft/oliekølede
> suzukier" kunne jeg se at der
> blev talt om = "Hårdheden på vippearmene skal være mellem 54 og 56 på
> C-skalaen og omkring 62 for knasternes vedkommende", men dette gælder vel
> kun for suzuki? - Hvordan finder man ud af hvad hårdheden skal være for
min
> Honda
> vf1100`s knaster og vippearme?
>
>snip<

Den opgivne hårdhed er noget jeg har fået oplyst af www.webcamshafts.com da
jeg sendte en mail til dem.
De burde vide noget om emnet da de lever af at lave racerknaster.
Men på et maskinværksted i Danmark fik jeg at vide at det ikke var
hårdheden, men slidstyrken der var afgørende.
De kunne forresten også godt slibe mine gamleknaster men ikke hærde dem
bagefter. Da jeg havde fortalt ham at maskinen er notorisk kendt for at æde
knaster syntes han alligevel det ville være spild at prøve at sætte en knast
unden hærdning i.
Bemærk at ovenstående omhandler en GSX750F, knaster til Honda har jeg aldrig
haft behov for at udskifte (min gamle 400F er ikke så hård ved dem)

Henrik
www.gsx.dk





Arne Lorenzen (13-09-2002)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 13-09-02 06:55


"Henrik B. Larsen" <henrik@gsx!"#SPAM!"#.dk> skrev i en meddelelse
news:3d80e026$0$87316$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> > Bør jeg få knastakslerne hærdet efter at de er blevet slebet og i så
fald
> > hvor hårdt skal de hærdes?

snip

Som sagt tidligere, er jeg på ingen måde ekspert.
Husker dog tydeligt fra andre tråde, at vippearme skal skiftes samtidigt
med knasterne.
Den belægning Carl Christensen laver når de renoverer knaster, skulle
efter deres eget udsagn være tilstrækkelig.

Any-One?

--
Mvh - Arne Lorenzen
mctws98 No.36 - fzs600
icq#: 163704954


bruno lind (13-09-2002)
Kommentar
Fra : bruno lind


Dato : 13-09-02 16:12

Hej arne
> Den belægning Carl Christensen laver når de renoverer knaster, skulle
> efter deres eget udsagn være tilstrækkelig.
Jeg har efterhånden hørt flere meninger om dette b.la. at knastakslen kun
er hærdet i det yderste lag fra fabrikken og ved en slibning forsvinder
denne hærdning og uden en ordentlig hærdning (den DURALOOP behandling Carl
Cristensen laver ikke skulle være stærk nok ) vil knastakslen hurtigt blive
slidt ned....
ER der ingen herinde der ved noget konkret om dette problem!!!!

> Husker dog tydeligt fra andre tråde, at vippearme skal skiftes samtidigt
> med knasterne.
Det med altid at skifte vippearmene samtidig med at knastrenovering lyder
rigtig nok men det eneste minus er at det koster 4000 dkr + fragt (så dem på
bikebandit.com).
Er der nogen der ved om man kan renovere de gamle vippearme og i så fald
hvor?

Hilsen VF1100 ejer med tørre lommesmerter

BL





"Arne Lorenzen" <aclonospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3d817d78$0$142$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Henrik B. Larsen" <henrik@gsx!"#SPAM!"#.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d80e026$0$87316$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > > Bør jeg få knastakslerne hærdet efter at de er blevet slebet og i så
> fald
> > > hvor hårdt skal de hærdes?
>
> snip
>
> Som sagt tidligere, er jeg på ingen måde ekspert.
> Husker dog tydeligt fra andre tråde, at vippearme skal skiftes samtidigt
> med knasterne.
> Den belægning Carl Christensen laver når de renoverer knaster, skulle
> efter deres eget udsagn være tilstrækkelig.
>
> Any-One?
>
> --
> Mvh - Arne Lorenzen
> mctws98 No.36 - fzs600
> icq#: 163704954
>



Jens Rafaelsen (13-09-2002)
Kommentar
Fra : Jens Rafaelsen


Dato : 13-09-02 17:30

> Det med altid at skifte vippearmene samtidig med at knastrenovering lyder
> rigtig nok men det eneste minus er at det koster 4000 dkr + fragt (så dem

> bikebandit.com).

Hmm, da jeg skiftede den ene knastakslen for nyligt, fik jeg at vide af en
forhandler, at det ikke var strengt nødvendigt at skifte vippearmene.
Forudsat at disse var i ordentlig stand selvfølgelig.

mvh
Jens Rafaelsen
GSX600F
DT175



Henrik B. Larsen (13-09-2002)
Kommentar
Fra : Henrik B. Larsen


Dato : 13-09-02 22:07



> Hmm, da jeg skiftede den ene knastakslen for nyligt, fik jeg at vide af en
> forhandler, at det ikke var strengt nødvendigt at skifte vippearmene.
> Forudsat at disse var i ordentlig stand selvfølgelig.
>
> mvh
> Jens Rafaelsen
> GSX600F
> DT175
>

Det har jeg prøvet, det kostede mig et sæt knastaksler og et sæt vippearme.
Lige for tiden ligger vippearmene hos Jan Strate i Sakskøbing
http://www.stratesmaskinfabrik.dk for at få svejset en hårdmetal belægning
på, det skulle holde bedre end en original vippearm. Og så er det væsentligt
billigere.
Se mere på www.gsx.dk den vil løbende blive opdateret med historien om mine
anstrengelser for at holde skruzukien kørende.

Henrik



BL (14-09-2002)
Kommentar
Fra : BL


Dato : 14-09-02 09:12

Hej henrik
Jeg var lige inde på din hjemmeside og blev lidt overrasket over at se
billedet med vippearm og knast til gsx750 - er faktisk nøjagtig mage til min
honda VF1100 knast og vippearme... Du skriver at du får vippearmene
renoveret hos jan strate, har du fået en pris på hvad det koster at renovere
disse? Vil slidstyrken være lige så god som på nye vippearme?

Jeg føler med dig og vil med spændning følge "slagets" gang på din
hjemmeside....

Mvh fra en fyr med knast og vippearms psykose

BL







"Henrik B. Larsen" <henrik@gsx!"#SPAM!"#.dk> skrev i en meddelelse
news:3d825370$0$87298$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
>
> > Hmm, da jeg skiftede den ene knastakslen for nyligt, fik jeg at vide af
en
> > forhandler, at det ikke var strengt nødvendigt at skifte vippearmene.
> > Forudsat at disse var i ordentlig stand selvfølgelig.
> >
> > mvh
> > Jens Rafaelsen
> > GSX600F
> > DT175
> >
>
> Det har jeg prøvet, det kostede mig et sæt knastaksler og et sæt
vippearme.
> Lige for tiden ligger vippearmene hos Jan Strate i Sakskøbing
> http://www.stratesmaskinfabrik.dk for at få svejset en hårdmetal belægning
> på, det skulle holde bedre end en original vippearm. Og så er det
væsentligt
> billigere.
> Se mere på www.gsx.dk den vil løbende blive opdateret med historien om
mine
> anstrengelser for at holde skruzukien kørende.
>
> Henrik
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste