MC-Online forsikrings udregning?
Fra : Thomas Hjort

Dato : 11-09-02 22:18

Nogen der kender et forsikringsselskab som online kan give et overslag på
forsikring (i runde tal)?
Jeg kommer ikke uden om at ringe rundt, men bare for at checke sådan ca.
hvilker niveau jeg skal regne med.

Mvh Thomas

Fra : Squish

Dato : 12-09-02 01:47

Thomas Hjort wrote:
> [...]
> forsikring (i runde tal)?
> Jeg kommer ikke uden om at ringe rundt, men bare for at checke sådan ca.

Hej Thomas,

Prøv www.fair.dk

Mvh. Squish

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 11-09-02 23:01

"Squish" <hs304FJERNDETTE@hotmail.com> wrote in message

> Hej Thomas,
>
> Prøv www.fair.dk
>
> Mvh. Squish
Har lige prøvet dem. Jeg var nødt til at lyve mig 4 år ældre(min 26 år), et
ekstra år med egen mc(min 3 år) og en anden adresse (må ikke bo i Viby J).
Efter alt dette ville de stadig have 23000 for en CBR600F3 fra 98 til 95k.
Fuldstændig rablende galt!
Mvh
Anders O

Fra : Benz...

Dato : 12-09-02 08:08

Så skulle du prøve at ringe til top-dk. For en R6 fra 01 og ingen års
ansinitet (eller hvad det nu hedder)...
Med kasko...

50.000 Kr...
Får det lige på skrift: Halvtredstusinde kroner!!!!!!

For det samme (undtagen stilstand, da top-dk ikke føre det uden at man
opfylder nogle krav) Skulle fair ha
22.000kr.

Ps: RING MEGET RUNDT... Da de er fuldstændig forskellige (også selv om at de
hedder det samme).

Fra : Thomas Hjort

Dato : 11-09-02 23:09

"Squish" <hs304FJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej Thomas,
>
> Prøv www.fair.dk

Tak for det.

Men:..Vi kan desværre ikke tilbyde dig en forsikring. Du skal være mindst 26
år og have mindst 3 års skadefri kørsel for at købe en forsikring til denne
type motorcykel i Fair.

Så det ser ud til at jeg skal køre to år mere får at kunne opgradere
:( (Ihvertfald hos "Fair")

Mvh Thomas

Fra : Eddy Folder

Dato : 12-09-02 09:27

[Snip en masse]

> [...]
26
> år og have mindst 3 års skadefri kørsel for at købe en forsikring til

Hmmm, jeg har forsikring hos fair og kører selv på en SV´er.. Jeg er 27(Så
ingen problemer med 26 reglen) og har ingen ancinitet(eller hvordan det nu
er stavet .

Resultatet blev ca. 12000.. Hvilket jeg syntes var meget, indtil jeg tjekke
de andre selskaber. TopD ville have ca. 26000.. Hmmm 1/3 af hvad cyklen er
værd.. Hvorfor siger de ikke bare at de ikke vil forsikre en??

Hav en god dag..

Eddy Folder

Fra : albert

Dato : 12-09-02 06:41

gf (kun ansvar)
runa.dk
bauta.dk

Fra : Mikael Wingaa

Dato : 12-09-02 09:45

"albert" <no.spam@dk> wrote in message
> gf (kun ansvar)
> runa.dk
> bauta.dk

Runa - kun hvis du er medlem af Prosa, eller diverse andre foreninger.

GF - både ansvar og kasko. Deres hjemmeside stinker - men bestil et tilbud
hos dem.

Bauta - hvis du er pædagog, sygehjælper, portør osv osv

mvh

Mikael Wingaa

Fra : Mikael Wingaa

Dato : 12-09-02 20:42

"albert" <no.spam@dk> skrev i en meddelelse
> gf (kun ansvar)
> runa.dk
> bauta.dk

Her er mine erfaringer fra dagen surf og telefonsamtaler med diverse
forsikringsselskaber.

Undertegnede er måske lidt atypisk .. men alligevel.

GF - hvor min bil er forsikret, er måske billigst, men de kræver at de
har villaforsikringen også. Og der var jo lige
et problem med den, da vi købte huset. De ville ikke overtage den - pga
et eller andet de så da vores badeværelse blev
splittet ad pga. rørskade.

FAIR forsikring - de må være syge i roen. 9.500,- om året, det er næppe
"fair"

Du kan muligvis tegne i Runa eller Bauta - aner ikke om du er medlem af
en passende forening. Værd at undersøge.

Bedste tilbud jeg har fået er hos Danske forsikring. MC, incl
TOP-hjælp - "Falck-lignende abonement" - er 3714 Kr om året.
Det er okay .. nogenlunde som et tilbud jeg fik fra GF

Så selv om jeg af historiske årsager der er TOTALT off topic, har et
lidt anstrengt forhold til Danske Bank,
ender det sikkert med at jeg tegner forsikring der.

Hilsen

Mikael Wingaa

Fra : BoS

Dato : 12-09-02 09:31

> Jeg kommer ikke uden om at ringe rundt, men bare for at checke sådan ca.
> hvilker niveau jeg skal regne med.

En tommelfingerregel er, at du skal tage det beløb, du har budgeteret med og
gange det med 5 :-/

Forresten udgiver FDM en forsikringsguide hvert år. Den er godt nok kun for
biler, men den giver vel en indikation af, hvilke selskaber, der er
billige... Tror kun, den koster en 20'er

Held og lykke!

mvh Bo (som lige sneg sig ind i Runa i Marts, og derfor ikke nåede at blive
blacklistet)