/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Starteren stønner :-/
Fra : Niller


Dato : 11-09-02 20:12

Hej alle

Når motoren er kold og jeg skal starte Suzi, så kommer der 1 støn og ikke
mere.

Når jeg så slukker for lyset og prøver igen skal jeg forsøge op til 2-3
gange før hun modvilligt kommer med sit vellystige hvin.....

Er det fordi akkumulatoren skal lades op, oder was ??

Hvis det er tilfældet, hvodden er det så lige man gør ?? :-/

--
Venlige hilsener
/NILLER -> GSX 600 F



 
 
Psycho Cowboy (11-09-2002)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 11-09-02 20:23

Og den lader vi lige stå en gang til!

> ...og jeg skal starte Suzi, så kommer der 1 støn og ikke
> mere.
>
> Når jeg så slukker for lyset og prøver igen skal jeg forsøge op til 2-3
> gange før hun modvilligt kommer med sit vellystige hvin.....


Psycho Cowboy
Babygixxer



Niller (11-09-2002)
Kommentar
Fra : Niller


Dato : 11-09-02 20:42

> Og den lader vi lige stå en gang til!

Æhm......ik forstået ????


--
Venlige hilsener
/NILLER -> GSX 600 F



Martin Sørensen (11-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 11-09-02 21:13

> > Og den lader vi lige stå en gang til!
> Æhm......ik forstået ????

Hehe, det kunne ellers sagtens misforstås.

Men til dit spørgsmål, så jo, det lyder som om dit batteri trænger til at
blive ladet op.

Der må bare være en årsag til at den har mistet kraften. Kører du mange,
meget små ture? Det kan nemlig betyde at batteriet ikke bliver ladet nok
mellem hver start og derved bliver det langsomt drænet.

Det kan også bare være batteriet, der trænger til en udskiftning, eller
ladesystemet på cyklen der måske ikke virker optimalt. Mål spændingen på
batteriet, både med motoren startet og slukket.

Når den er slukket, skal der gerne være ca. 12.8V, og når den er startet ca.
14-14.5V (det kan være den skal have en smule gas før det passer).
Hvis begge tal passer, så er batteriet og ladesystemet højst sandsynligt
iorden.

signing off.. Martin Sørensen



Jes Vestervang (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 12-09-02 17:20

Martin Sørensen wrote:

>...Kører du mange,
> meget små ture? Det kan nemlig betyde at batteriet ikke bliver ladet nok
> mellem hver start og derved bliver det langsomt drænet.
>
Det minder mig om et trick til at skåne batteriet eller til at starte en mc
med et svagt batteri. Det går ud på at bruge starteren meget kortvarigt,
lige så der er nok inerti i motoren, til at den kan springe igang. Lidt som
en kickstarter egentlig. Grunden til at det også hjælper på mc'er med svagt
batteri, er at der er mere strøm til tændingen, når starteren ikke kører.

--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Anders Thorup (11-09-2002)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 11-09-02 21:43



"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> wrote in message
news:3d7f97c3$0$11468$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Og den lader vi lige stå en gang til!
>
> > ...og jeg skal starte Suzi, så kommer der 1 støn og ikke
> > mere.
> >
> > Når jeg så slukker for lyset og prøver igen skal jeg forsøge op til 2-3
> > gange før hun modvilligt kommer med sit vellystige hvin.....
>
>
> Psycho Cowboy
> Babygixxer
>
>

LOL, totalt griner.

Stakkels pige

--
MVH
Anders Thorup
--
"A bird without wings can't fly"
Skruzuki GSX250E '82



Benz... (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Benz...


Dato : 12-09-02 08:35

Hvor kan man finde en dk.fritid.motorcykel Ordbog???



"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> wrote in message
news:3d7f97c3$0$11468$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Og den lader vi lige stå en gang til!
>
> > ...og jeg skal starte Suzi, så kommer der 1 støn og ikke
> > mere.
> >
> > Når jeg så slukker for lyset og prøver igen skal jeg forsøge op til 2-3
> > gange før hun modvilligt kommer med sit vellystige hvin.....
>
>
> Psycho Cowboy
> Babygixxer
>
>



Lars T. Thomsen (11-09-2002)
Kommentar
Fra : Lars T. Thomsen


Dato : 11-09-02 20:58

> Er det fordi akkumulatoren skal lades op, oder was ??

..... det burde MC'en jo selv klare. Alternativt, så tag et voltmeter og mål
polspændingen.

Det er svær, at få startet en motor, hvis batterispændingen forinden er
faldet ned omkring de 12V.
Brug det til fejlsøgningen:
- Mål på batteriet nu, er spændingen lav?
- Belast det herefter (tænd lyset).... dykker batterispændingen betydeligt?

Hvad er batterispændingen:
- Når starteren har kørt een gang?
- Når I har kørt en hyggetur?

Falder polspændingen drastisk fra hyggeturen afsluttes, til at batteriet
måles næste morgen?

> Hvis det er tilfældet, hvodden er det så lige man gør ?? :-/

Er batteriet vedligeholdt!? - Kan batteriet oplades til lidt over 14V (via.
MC'ens eget ladekredsløb), men let kan aflades (lidt tid, lys og et par
"sølle" tryk på starteren): Så KAN batteriet MÅSKE være defekt.... Kan du
ikke låne et andet batteri, så kan du jo gratis konstatere, om dette er
sandt!?

Hilsen
Lars



Preben Riis Sørensen (11-09-2002)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 11-09-02 22:49


Lars T. Thomsen <ltth00@NOSPAMkom.auc.dk> skrev i en
news:alo7a9$9mk$1@sunsite.dk...
> > Er det fordi akkumulatoren skal lades op, oder was ??
>
> .... det burde MC'en jo selv klare. Alternativt, så tag et voltmeter og
mål
> polspændingen.
>
> Det er svær, at få startet en motor, hvis batterispændingen forinden er
> faldet ned omkring de 12V.
> Brug det til fejlsøgningen:
> - Mål på batteriet nu, er spændingen lav?
> - Belast det herefter (tænd lyset).... dykker batterispændingen
betydeligt?
>
> Hvad er batterispændingen:
> - Når starteren har kørt een gang?
> - Når I har kørt en hyggetur?
>
> Falder polspændingen drastisk fra hyggeturen afsluttes, til at batteriet
> måles næste morgen?
>
> > Hvis det er tilfældet, hvodden er det så lige man gør ?? :-/
>
> Er batteriet vedligeholdt!? - Kan batteriet oplades til lidt over 14V
(via.
> MC'ens eget ladekredsløb), men let kan aflades (lidt tid, lys og et par
> "sølle" tryk på starteren): Så KAN batteriet MÅSKE være defekt.... Kan du
> ikke låne et andet batteri, så kan du jo gratis konstatere, om dette er
> sandt!?
>
> Hilsen
> Lars
>
>

Det er nok bare et udslidt batteri, det kan ikke betale sig at bøvle videre
med utallige opladninger. Hvis det altså er årsagen. Men starter man en kold
morgen, er det altid en god regel lige at tænde lyset kort, vente lidt og så
starte. Det giver lige lidt opvarmning der sætter voltene op, så den starter
med det samme. I længden skåner dette hele systemet.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk



Niller (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Niller


Dato : 12-09-02 16:39


> Det er nok bare et udslidt batteri, det kan ikke betale sig at bøvle
videre
> med utallige opladninger. Hvis det altså er årsagen. Men starter man en
kold
> morgen, er det altid en god regel lige at tænde lyset kort, vente lidt og

> starte. Det giver lige lidt opvarmning der sætter voltene op, så den
starter
> med det samme. I længden skåner dette hele systemet.

GODT tip !!!!!

Det vil jeg prøve !!

Du har forøvrigt ret, batteriet er nedslidt og skal udskiftes.

Det er godt nok ikke længe det holder ....... 3 år, er det normalt ??


--
Venlige hilsener
/NILLER -> GSX 600 F



Jens Jacob Bager Jen~ (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 12-09-02 13:02

> Er det fordi akkumulatoren skal lades op, oder was ??

Mojns Niller

Jeg vædder to "blå cola" på at dit batteri er færdigt. Det er en klassiker.
Batterier aflader sig selv når de bare står og der ikke bliver kørt på
MC'en. Batterier ødelægges af at være afladt. D.v.s. at hvis du ikke lader
på dit batteri nogle gange over vinteren er det ødelaget efter et par
vintre. Hvis du passer på batteriet og ikke lader spændningen falde til
under 12Volt holder det "evigt" d.v.s. over 10år.

Hvis du efter MC'en ikker har kørt i minimum 8 timer måler under 12,4V over
batteriet skal du skifte det ud. Det kan sammen med en masse andet købes
billigt hos www.louis.de

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og en halv Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)



Niller (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Niller


Dato : 12-09-02 16:37

Gojawten

> Jeg vædder to "blå cola" på at dit batteri er færdigt. Det er en
klassiker.
> Batterier aflader sig selv når de bare står og der ikke bliver kørt på
> MC'en. Batterier ødelægges af at være afladt. D.v.s. at hvis du ikke lader
> på dit batteri nogle gange over vinteren er det ødelaget efter et par
> vintre. Hvis du passer på batteriet og ikke lader spændningen falde til
> under 12Volt holder det "evigt" d.v.s. over 10år.

Nu har jeg lige været på (en fed) tur til MC-touringCamp i mols i weekenden
og vi fik kørt rigtig mange ture i det skønne landskab, derovre.
Så batteriet skulle altså have været ladt noget op.

Hun er begyndt at "jamre" mandag morgen, og det er gradvist blevet værre :-/

> Hvis du efter MC'en ikker har kørt i minimum 8 timer måler under 12,4V
over
> batteriet skal du skifte det ud. Det kan sammen med en masse andet købes
> billigt hos www.louis.de

Jeg er lige kommet hjem, efter et smut nede hos Ringsted Motor.

Han har målt 12,67 V på batteriet, og 14,56 V mens motoren kørte og
fjernlys, blinklys mv. var tændt. Så selve opladesystemet virker
glimragende.

Per's bedste bud er et nedslidt batteri som skal skiftes, pris: 720 kr. +
montage.

Så du har delvist ret


--
Venlige hilsener
/NILLER -> GSX 600 F






Mads Stetter (12-09-2002)
Kommentar
Fra : Mads Stetter


Dato : 12-09-02 20:46


"Niller" <nielsras@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:3d80b488$0$27654$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Gojawten
>>
> Per's bedste bud er et nedslidt batteri som skal skiftes, pris: 720 kr. +
> montage.
>
> Så du har delvist ret
>
> Venlige hilsener
> /NILLER -> GSX 600 F
>

Køb hellere selv batteriet (Evt. ved bak og urhenfeldt eller www.louis.de)
Så kan du spare en del! Han sætter jo ikk batteriet bedre på end dig!

--
Mvh Mads Stetter
RF400R



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste