Stoppet igen af MC betjent
Fra : Thomas Hjort

Dato : 11-09-02 18:25

På et sted i Kbh holdt jeg ved et kryds og ventede på grønt med en anden MC
ved siden af. Han gassede op og jeg var klar til et lille ræs. Så den fik
derud af på grønt. I 3 gear kikker jeg ind til højre og der holder en MC
betjent

*DOH*..........

Først tror jeg at han lader os slippe, men ved næste kryds har jeg ham bag
mig og han vinker mig ind til siden. Den anden slipper (fik også baghjul :))

Jeg giver ham kørekortet og han siger at han ikke har en måling på mig og
derfor ikke kan gøre noget. Og at jeg skal gemme ræset til motorvejen for
det gjorde "vi andre" (!).

Så lyder spørgsmålet igen: hvis jeg nu i stedet havde lavet en wheelie så
havde han (vel) ikke behøvet en "måling", men kunne knalde mig på stedet
eller hvad?

Mvh Thomas
SV650S

Fra : Michael K. S.

Dato : 11-09-02 18:40

On Wed, 11 Sep 2002 19:24:56 +0200, "Thomas Hjort"
<dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote:

>Så lyder spørgsmålet igen: hvis jeg nu i stedet havde lavet en wheelie så
>havde han (vel) ikke behøvet en "måling", men kunne knalde mig på stedet
>eller hvad?

Nej,en wheelie behøver ingen måling ),men kun en udtalelse fra
betjenten om at manøvren er foretaget (og vurderet som uforsvarlig).

Grunden til at man ikke bliver knaldet for hastighedsoverskridelsen er
at det jo i vidt omfang er en forseelse med en gradueret straf -
meeeen hvis man tydeligvis har eksempelvis udsat andre for fare under
manøvren kan man alliwl godt straffes efter mere generelle
bestemmelser i færdselsloven...

-M

Fra : Thomas Hjort

Dato : 11-09-02 22:36

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> meeeen hvis man tydeligvis har eksempelvis udsat andre for fare under
> manøvren kan man alliwl godt straffes efter mere generelle

Men efter samme regel som han kunne have straffet mig for at lave en
wheelie?

Mvh Thomas

Fra : Michael K. S.

Dato : 12-09-02 12:52

On Wed, 11 Sep 2002 23:35:41 +0200, "Thomas Hjort"
<dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote:

>Men efter samme regel som han kunne have straffet mig for at lave en
>wheelie?

Ork ja,der findes (antagelig) en række paragraffer der kunne bringes i
anvendelse,en af de mest fundamentale er paragraf 3:

§ 3. Trafikanter skal optræde hensynsfuldt og udvise agtpågivenhed, så
at der ikke opstår fare eller forvoldes skade eller ulempe for andre,
og således at færdslen ikke unødigt hindres eller forstyrres. Der skal
også vises hensyn over for dem, der bor eller opholder sig ved vejen.

-M

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 11-09-02 18:50

> Så lyder spørgsmålet igen: hvis jeg nu i stedet havde lavet en wheelie så
> havde han (vel) ikke behøvet en "måling", men kunne knalde mig på stedet
> eller hvad?

Hej Thomas

Hvis han ville "knalde dig" kunne han sikkert nemt gøre det. Tænk på din
bagskærmslængde eller f.eks bagdæksslid. Han kunne også bare kalde det
hasarderet kørsel. En wheelie er også en klassisk kørekortsfjerner, men det
kommer jo an på betjenten. Tit er en advarsel meget bedre en en bøde. Jeg
fik en bøde på 450kr (½pris) for at køre 73km/t (indikeret) i en lille fynsk
landsby. Jeg var meget brødebetynget, da jeg helst ikke kører for stærkt
inde i byerne, men da jeg fik bøden tænkte jeg "ikke mere? Det var da
billigt!"

Jeg har meget sjældent kontakt med de uniformerede, men plejer at få en bøde
hvis jeg gør . En kammerat jeg har kommer "tit" i forbindelse med de
uniformerede i trafikken, men får oftest en advarsel. De er jo mennesker,
ikke andet. De er i mine øjne ikke "sure apperater" der gør alt hvad de kan
for at dele bøder ud med så høj frekvens som muligt. Tilgengæld er de der
for at få trafikken til at glide så pænt og forsvarligt som muligt. Hvis du
stejler på en tom øde landevej tror jeg ikke der er nogen der vil give dig
en bøde, men laver du en 40M lang, 1,3M høj satan på Nørrebrogade en fredag
middag vanker der en stor bøde hvis "Snupper Jensen" ser det.

Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og en halv Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)

Fra : Thomas Hjort

Dato : 11-09-02 20:06

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@vkr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
fredag
> middag vanker der en stor bøde hvis "Snupper Jensen" ser det.

Første gang jeg blev stoppet var på motorvejen for at køre med langt lys på.
Han nævnte min udstødning og min manglende bagskærm, men var flink nok og
jeg slap med en advarsel.

Det dummeste man kan gøre er nok at hidse sig op eller være uforskammet. De
kan hvis de vil knalde én for mange ting, så det er der ingen grund til.

En sindsyg acceleration er vel mere farlig end en lille wheelie. Har du hørt
om nogen der har fået taget pappet for en wheelie og for hvor lang tid?

Mvh Thomas
SV650S

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-02 20:39

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> "Jens Jacob Bager Jensen" <bager@vkr.dk> skrev i en meddelelse

> men var flink nok og
> jeg slap med en advarsel.

En morgen i september sidste år.

Jeg kommer som sædvanlig kørende med "god fart" - på vej til arbejde - op ad
Ladegårdsbakken i Skanderborg-

Når som klart den første(!!!) frem til rødt lys i Statoil-krydset og
placerer mig pænt i båsen i inderbanen - klar til accelleration.

Så er det, at jeg ser en blå kølerhjelm mase sig op på min højre side. Hvad
tænker man? .....selvfølgelig: Sikken en idiot - når det bliver grønt, skal
han eddermame få baghjul.

Nå, kort efter mærker jeg et halvhårdt prik i min højre side!

Jeg nedværdiger mig til at vende hovedet, og der sidder så bag nedrullet
siderude......selveste chefen for ordenspolitiet i vores lille by - iført
fuld uniform og civil politibil (som jeg måske nok lige var kommet til at
overhale lidt tidligere).

Han spørger så - venligt men bestemt - om "vi" ikke skulle sætte farten lidt
ned, og det var jeg da bare helt enig med ham i.

Hvad kan man så lære af det? Se bedre efter hvem du overhaler!

Knud Stange

Fra : wheeler

Dato : 11-09-02 20:54

> [...]
hørt
> om nogen der har fået taget pappet for en wheelie og for hvor lang tid?

[KLIP]

Det kommer an på hvem der udfører stuntet - se evt. vores tråd "Hej tøser"
....go fornøjelse

Indenfor 2 uger har politiet (forsøgt)/haft fat i mig pga wheelies...(og her
taler jeg IKKE om tøse-wheelies, hvor man bare skamgasser den

Den ene af gangene var det med blåt blink - så jeg tror ordensmagten
betragter wheelies som noget dybt kriminelt
(

Wheeler

Fra : Benz...

Dato : 12-09-02 08:31

Hmmm... Ja hvad havde du tænkt dig er du måske god til at lave
nødopbremsning på et hjul???
For jeg har aldrig hørt om nogen som var det. Eller for den sagsskyld var
god til at lave undvigelses manøvre på baghjulet.Men skal det være så er det
sefølgelig også bedre at farmor ryger under mcén i stedet for at man får
hende i hovede...
Ps: Ja så kan hun sku da også bare lade vær med at gå over vejen....
:o}

Fra : Nicolai

Dato : 26-09-02 18:07

Hejsa...
Jeg kender en der fik betinget frakendelse i 3 år for at køre 12m på
baghjul!!!
+ bøde og sagomkostninger.
Jeg var selv vidne i sagen og dommeren lagde til grund, at det var det
styrende hjul der var løftet

Vh

Nicolai

On Wed, 11 Sep 2002 21:06:22 +0200, "Thomas Hjort"

Fra : Jes Vestervang

Dato : 26-09-02 18:51

Nicolai wrote:

> [...]
> baghjul!!!
> + bøde og sagomkostninger.
> Jeg var selv vidne i sagen og dommeren lagde til grund, at det var det

Det er vel egentlig ikke helt rigtigt, for man kan da godt styre lidt
alligevel. Om ikke andet, så mindst lige så meget som når man kører på
forhjul
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 - der pænt holder næsen ved jorden i byen

Fra : Brian Olesen

Dato : 26-09-02 19:42

Har lige fået en bøde på 500.- for at køre "mindst 300m på et hjul" som der
står. Betjenten sagde godt nok at jeg mistede kortet, men ringede et par
dage senere, og fortalte at det ikke gik så galt alligevel. Der var ingen
trafik, og ingen sideveje. Det må vist siges at være billig sluppet.

Hilsen Brian
Honda CBR 900 Fireblade årg. 2000

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 26-09-02 19:53

> Har lige fået en bøde på 500.- for at køre "mindst 300m på et hjul" som
der
> står.

Så har du da dokumentation på at du kan trække en wheelie ...

/Anders - med dokumentation på så meget andet ...

Fra : Jes Vestervang

Dato : 26-09-02 23:46

Brian Olesen wrote:

> [...]
> ingen trafik, og ingen sideveje. Det må vist siges at være billig sluppet.

Det er rart at se at fornuft (sommetider?) betaler sig!
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : thomsen38

Dato : 05-02-03 23:26

"Brian Olesen" skrev d. 26-09-02 19:42 dette indlæg :
> [...]
ingen
> trafik, og ingen sideveje. Det må vist siges at være billig sluppet.

Hej brian

Jeg er blevet taget for det samme dog langt fra den længte din var, men
det er ikke blevet takseret så mildt, på trods af at der heller ikke var
noget trafik og at den var nede inden en jeg kom hen til en side vej.
derfor ville jeg høre om jeg må henvise til din sag, med dit samtykke.

mvh peter.

Hvis det er ok med dig kan du skrive det på denne side, så kan du få min
e-mail.
på forhånd tak

http://www.kandu.dk/

Fra : Jens Didriksen

Dato : 26-09-02 20:31

> [...]
> baghjul!!!
> + bøde og sagomkostninger.
> Jeg var selv vidne i sagen og dommeren lagde til grund, at det var det

Okay? så bare man laver en stoppie så er alting i orden...

Jens

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-02 20:43

"Nicolai" <nfnf@c.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg var selv vidne i sagen

Til fordel for hvem?

Knud Stange

Fra : Nicolai

Dato : 29-09-02 17:57

For anklageren tilsyneladende

Fra : Peter Wodskou

Dato : 11-09-02 21:49

> [...]
> havde han (vel) ikke behøvet en "måling", men kunne knalde mig på stedet

Hej Thomas!
Det var mig, der holdt ved siden af...
Godt at du slap med en advarsel! Jeg havde spottet betjenten, da jeg lagde
2. gear ind...
Troede jeg havde en chance for at for at "tæve" en SVér ( Du havde jo en
passager med på krikken!)

Hilsen
Peter
GSX 400 FZ

Fra : Thomas Hjort

Dato : 11-09-02 22:02

"Peter Wodskou" <wodskou@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> 2. gear ind...
> Troede jeg havde en chance for at for at "tæve" en SVér ( Du havde jo en

Hej Peter

LOL det er sgi en lille verden ! :)

Da vi holdt for rødt igen og kikkede på hinanden og smilte sådan: "Puha tror
ikke han kommer" troede jeg heller ikke han kom op, men lige da det blev
gult kikkede jeg i bakspejlet og så ham og hans finger der pegede på mig i
spejlbilledet og gestikulere at jeg skulle dreje til højre lige efter
krydset.
Men der skete ikke noget så det var godt nok.
Min kæreste fattede først ikke hvorfor jeg parkerede dér før MC betjenten
holdt ved siden af os på P-pladsen :)

Vi må mødes igen så du kan få lagt det dér andet gear ind i næste duel ;)

Mvh Thomas
SV650S