udskrivning
Fra : Expert Billund

Dato : 21-02-01 20:13

jeg har lavet et program der udskriver en liste over mine dvd titel

eks.

title tid
-------------------------
mib xxx
60 sek. xxx

også videre

den udskrift begynder 2 cm nede på papiret detter er også fint men det jeg
gerne ville have var at når printeren begynte på side to at den så også
begyndte 2 cd nede i stede for helt oppe og at den satte titel og tid på
igen, er der nogle der kan for tælle mig hvad der er galt med min code:

On Error GoTo printERR
Dim kOL1 As String
Dim kOL2 As String
Dim kOL3 As String
Dim kOL4 As String
kOL1 = 2
kOL2 = 12
kOL3 = 18
kOL4 = 23
'--------------------------
Printer.FontSize = "8"
Printer.Orientation = "2"
Printer.ScaleMode = vbCentimeters
Printer.CurrentY = "2"
Printer.CurrentX = kOL1
Printer.Print "Titel";
Printer.CurrentX = kOL2
Printer.Print "Type";
Printer.CurrentX = kOL3
Printer.Print "System";
Printer.CurrentX = kOL4
Printer.Print "Antal cd'er"
Printer.Print " "
'linje skift
Data1.Recordset.MoveFirst
Startprintloop:

Printer.CurrentX = kOL1
Printer.Print TXTtitel.Text;
Printer.CurrentX = kOL2
Printer.Print CMBtype.Text;
Printer.CurrentX = kOL3
Printer.Print CMBsystem.Text;
Printer.CurrentX = kOL4
Printer.Print TXTcder.Text
'linje skift
Data1.Recordset.MoveNext
GoTo Startprintloop

printERR:
Data1.Refresh
Printer.EndDoc

--
Venlig Hilsen

Expert Billund
Butikstorvet 25
7190 Billund
Tlf.: 75 33 86 55
Fax.: 75 33 86 70
Email: billund@expert.dk

Fra : Bjørn Jeberg

Dato : 21-02-01 21:29

Expert Billund <Billund@expert.dk> wrote in message
> [...]
> begyndte 2 cd nede i stede for helt oppe og at den satte titel og tid på
> igen, er der nogle der kan for tælle mig hvad der er galt med min code:

Der er for så vidt ikke noget galt med din kode (selv om jeg nok havde brugt
et Do-Loop), men når der ikke er mere plads på side 1, så fortsættes der
bare på side 2 og da der ikke er nogen instruktioner om at starte et vist
stykke nede eller med en bestemt header, så fortsætter udskriften som om
intet var hændt.

Du må selv styre sideskiftene med Printer.NewPage og så starte den nye side
med den ønskede header.
--
Bjørn