Orange iBook
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 11-09-02 16:48

Min søster har lånt en orange iBook, og synes den er rigtig flot og
enkel at bruge

Så var det jeg tænkte om så'n en kan køre OS X 10.2 med rimelig
hastighed?! Hva' siger i? (Det skal dog lige bemærkes, at hun tidl. har
brugt min gl.386 notebook, så hun er jo ikke vandt til nogen
"raketfart")

Martin

Fra : Thomas Hansen

Dato : 11-09-02 21:26

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:
> [...]
> hastighed?! Hva' siger i? (Det skal dog lige bemærkes, at hun tidl. har
> brugt min gl.386 notebook, så hun er jo ikke vandt til nogen

Jeps! Jeg kører 10.2 på min Wallstreet 266 MHz og det kører fint. Jeg
bruger den til internet, MS Office og lidt spil når jeg kører i tog.
Altsammen uden problemer!

/Thomas

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 15-09-02 21:50

thomash@skydebanen.net (Thomas Hansen) writes:

> Jeps! Jeg kører 10.2 på min Wallstreet 266 MHz og det kører
> fint. Jeg bruger den til internet, MS Office og lidt spil når jeg
> kører i tog. Altsammen uden problemer!

Hvor megte RAM?

-j

--
"I modsætning til på basis er der et tillidsforhold indbygget i ens
login-profil (...). På HUM-BAS skulle man aflevere en ren

Fra : Thomas Hansen

Dato : 15-09-02 23:07

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Hvor megte RAM?

192 MB

/Thomas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 16-09-02 01:03

Thomas Hansen <thomash@skydebanen.net> wrote:

> 192 MB

Sjovt nok det samme som på den omtalte iBook, som nu er udstyret med OS
X (dog kun 10.1). Det virker fint omend grafikken omkring dokken hakker
lidt.

Martin

mailto: mb "snabel a" talent.dk

Fra : Thomas Hansen

Dato : 16-09-02 08:13

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:
> Sjovt nok det samme som på den omtalte iBook, som nu er udstyret med OS
> X (dog kun 10.1). Det virker fint omend grafikken omkring dokken hakker
> lidt.
Prøv at nøjes med "Tusindvis" af farver (indstilles i kontrolpanelet
Skærm).
/Thomas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 16-09-02 19:36

Thomas Hansen <thomash@skydebanen.net> wrote:

> Prøv at nøjes med "Tusindvis" af farver (indstilles i kontrolpanelet
> Skærm).

Er gjort, og det hjalp lidt.

Martin

mailto: mb "snabel a" talent.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 16-09-02 20:05

spam_spam_spam@talent.dk (Martin Bredthauer) writes:

> Er gjort, og det hjalp lidt.

Du kan maaske ogsaa spare en kraft eller to ved at vaelge
"smelte-animationen" fra?

-j

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 18-09-02 01:25

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> "smelte-animationen"

.... er det dansk for "genie-effect"?

Martin

mailto: mb "snabel a" talent.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 20-09-02 15:33

> ... er det dansk for "genie-effect"?

Et forsøg på at beskrive den originale effekt ved mninimering. Den nye
effekt hedder vist "genie", og minder mere om Windows´.

-j

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-09-02 23:50

On Wed. d. 11 Sep. 2002 kl. 15:47 GMT, Martin wrote:

> [...]
> hastighed?! Hva' siger i? (Det skal dog lige bemærkes, at hun tidl. har
> brugt min gl.386 notebook, så hun er jo ikke vandt til nogen

Det kan den sagtens - jeg har lige sat en vens 300MHz iBog op med 10.2
og Office X, det fungerer glimrende, når man tager forbehold for de
begrænsninger som 160MB RAM og 800*600 udgør.

iPhoto, iMovie samt "ram-sultne" Cocoa programer med masser af "lir" som
eks som stone studio, omnigroups's produker oa. skal du glemme alt om.

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aim://reippuert>