Lyd problem
Fra : Frank Sørensen

Dato : 11-09-02 14:31

Jeg har laver en knap som skal tænde for noget musik hvis der klikkes, og
hvis der allerede er trykket skal den stoppe musikken. Jeg er ret ny i Flash
og har prøvet følgende:

if (tilstand = 0)
{
on (release)
{
attachMovie("cls_bgmusik", "objMusik", 10)
objMusik.play();
tilstand = 1;
}
}
else
{
objMusik.stop();
tilstand = 0;
}

Men det virker ikke. Nogen som ved hvad jeg gør galt?

Venlig Hilsen
Frank Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-02 14:48

"Frank Sørensen" <frank2@tdcadsl.dk> wrote in message
> Jeg har laver en knap som skal tænde for noget musik hvis der klikkes, og
> hvis der allerede er trykket skal den stoppe musikken. Jeg er ret ny i
Flash
> og har prøvet følgende:

Hej Frank,

Jeg er ikke selv nogen Flash haj, men jeg kender da lidt til kodning...

Du må lige give mig et skulderklap hvis det her virker ;)

> if (tilstand = 0)
> {
> on (release)
> {
> attachMovie("cls_bgmusik", "objMusik", 10)
> objMusik.play();
> tilstand = 1;
> }
> }
> else
> {
> objMusik.stop();
> tilstand = 0;
> }
>
> Men det virker ikke. Nogen som ved hvad jeg gør galt?

Jeg ville nok bytte lidt rundt på tingene

Min forslag lyder:

on(release)
{
if(tilstand == 0) // husk når du skal finde ud af om 2 ting er ens skal
der være 2 lighedstegn!
{
attachMovie("cls_bgmusik", "objMusik", 10)
objMusik.play();
tilstand = 1; // her skal du kun bruge et lighedstegn ;)
}
else
{
objMusik.stop();
tilstand = 0; // her er der også kun 1 lighedstegn
}
}

Som sagt, jeg har kodet både i C++, PHP og Java... men kender ikke en skid
til Flash ;) Men prøv ;)

--
Mvh Bjørn,
Opel Kadett E Club Caravan 2.0i '90