Køb af videobånd af privat
Fra : Charlotte Andersen

Dato : 11-09-02 13:30

Jeg har købt et videobånd af en privat, og sat penge ind på hendes konto.
Hun har så efterflg. sendt båndet, men problemet er nu, at båndet er ikke
ankommet til min adr. Jeg har kontaktet hende og sagt, at båndet endnu ikke
er kommet - sådan som tingene er, er det jo påstand mod påstand - jeg siger
at jeg ikke har modtaget det, og sælgeren siger at hun har sendt. Hvor står
jeg og hvad kan jeg gøre for at få det jeg har betalt for? Håber der er
nogen som kan hjælpe.

Mvh. Charlotte

Fra : TGD

Dato : 11-09-02 14:01

"Charlotte Andersen" <ca@azlan.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
står
> jeg og hvad kan jeg gøre for at få det jeg har betalt for? Håber der er

Du kan faktisk ikke gøre noget, du kan håbe på at båndet kommer også kan du
bede sælger om at efterlyse brevet - jeg går udfra at det er sendt som brev.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-09-02 14:18

Charlotte Andersen skrev:

>Jeg har købt et videobånd af en privat, og sat penge ind på hendes konto.

Hvis de er indgået på hendes konto, og der ikke kun er betalt med
kortnummer og udløbsdato, er der ikke noget at gøre andet end at
håbe på at hun er ærlig - samt i fremtiden at bruge en anden måde
at betale på. Man kan dog ikke undgå at én af parterne må løbe en
risiko medmindre man vil betale for at en mellemmand ordner
handelen.

--
Bertel

Fra : Hans

Dato : 11-09-02 22:56

Charlotte Andersen skrev:

> [...]
> sælgeren siger at hun har sendt. Hvor står jeg og hvad kan jeg gøre
> for at få det jeg har betalt for? Håber der er nogen som kan hjælpe.

Så længe båndet er sendt som brev står du meget dårligt da der ikke
foreligger kvittering for forsendelsen. Selv om det er for sent nu kan det
anbefales at forlange det sendt som pakke med postkvittering og TT kode, da
det immervæk er svært at bortforklare en manglende postkvittering hvis
sælger er uærlig.

mvh, hans

Fra : Peter G C

Dato : 12-09-02 09:25

"Hans" <fast@NOSPAM2night.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> [...]
da
> det immervæk er svært at bortforklare en manglende postkvittering hvis

Det afgørende må i første omgang være, om køber får genstanden i hænde.
Post-dit og dat er efter min mening uden betydning.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Rasmus Mandøe Jensen

Dato : 12-09-02 20:27

[KLIP]

> Det afgørende må i første omgang være, om køber får genstanden i hænde.
> Post-dit og dat er efter min mening uden betydning.

Er der en særlig grund til, at du ikke synes, at levering er sket ved
overgivelse til Post DK iht. kbl § 10 - mener du ikke, at en postforsendelse
kvalificerer som en "selvstændig fragtfører"?*

*: Note fra Karnov ad kbl § 10: "Indlevering med behørig adressering etc på
jernbanens godsekspedition eller på postkontoret er, bortset fra tilfælde,
hvor afsendelsen skal ske pr skib, jf note ad »skibssiden«, normalt
tilstrækkeligt til levering.".

Med venlig hilsen
Rasmus Mandøe Jensen

Fra : Peter G C

Dato : 13-09-02 10:51

"Rasmus Mandøe Jensen" <v3412@groenjord.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> overgivelse til Post DK iht. kbl § 10 - mener du ikke, at en
postforsendelse
> kvalificerer som en "selvstændig fragtfører"?*

Vi er skam helt enige om, at Købelovens regler skal anvendes mellem køber og
sælger. Det er en næsten klassisk fejl at hive 3. mand (fragtføreren) ind i
sagen, da dette er et efterfølgende problem.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Rasmus Mandøe Jensen

Dato : 15-09-02 22:13

> [...]
> sælger. Det er en næsten klassisk fejl at hive 3. mand (fragtføreren) ind
> sagen, da dette er et efterfølgende problem.

Ikke forstået. Hvor ud af det oprindelige indlæg læser du, at damen er
interesseret i at "gå efter" Post DK og ikke sælger? Er vi ikke enige om, at
der er leveret og dermed er sælgers forpligtelse opfyldt!!?!

MVH
Rasmus Mandøe Jensen

Fra : Peter G C

Dato : 16-09-02 07:29

"Rasmus Mandøe Jensen" <v3412@groenjord.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> [...]
at
> der er leveret og dermed er sælgers forpligtelse opfyldt!!?!

Jeg svarede kun på Hans' indlæg. Ikke andet. Ok?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Rasmus Mandøe Jensen

Dato : 16-09-02 15:42

> "Rasmus Mandøe Jensen" <v3412@groenjord.dk> skrev i en meddelelse
>
> [klip]

> at
>
> Jeg svarede kun på Hans' indlæg. Ikke andet. Ok?

Aha. Hvis du læser tråden uden din egen mening om, hvad du selv svarer
på kunne man ellers godt tro noget andet. Nå, men når bare vi er enige...
Ok?

/Rasmus

Fra : Peter G C

Dato : 17-09-02 11:44

"Rasmus Mandøe Jensen" <v3412@groenjord.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Aha. Hvis du læser tråden uden din egen mening om, hvad du selv svarer
> på kunne man ellers godt tro noget andet. Nå, men når bare vi er enige...
> Ok?

LOL - måske sov jeg i timen .... skal vi lade det ligge? Om ikke andet så af
hensyn til mig?

/Peter