male på stofmøbler?
Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 11-09-02 13:31

Jeg har fået nogle gode stole forærende, som desværre er betrukket med
postkasserødt betræk på sæde og ryg. De kan ikke umiddelbart
ombetrækkes fordi stoffet på rygdelen er limet ind mellem to plader
ryggen. Derfor tænkte jeg, om man kan farve stoffet uden at tage det
af?
Findes der en eller anden form for stofmaling, som ikke kræver vask
bagefter for at siddde fast og ikke smitte af?

Lars

Fra : Nette

Dato : 11-09-02 18:22

<lcj@wanadoo.dk> wrote news:dfdunusv3idkgesmeqqlgpfan0th77kv3a@4ax.com...
> [...]
> Findes der en eller anden form for stofmaling, som ikke kræver vask
> bagefter for at siddde fast og ikke smitte af?

Hmm kan du poste et billede af det? Så man kan se, hvorfor de ikke kan
ombetrækkes?
Eller har du haft en møbelpolstre til at kigge på det?

Man kan sagtens nite betræk på, uden på det gamle, også så det kommer til at
se pænt ud. Jeg har desværre lige selv kasseret en gyngestol ( pga. råd),
som jeg havde nittet. Det blev ret flot, men det koster lidt i
materialer.....

Nette

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 11-09-02 18:56

On Wed, 11 Sep 2002 19:22:26 +0200, "Nette"
<nette98get2net@hotmail.com> wrote:

> [...]
>se pænt ud. Jeg har desværre lige selv kasseret en gyngestol ( pga. råd),
>som jeg havde nittet. Det blev ret flot, men det koster lidt i

Det var for at undgå nitter (som jeg ikke synes er særlig pænt) eller
synlige hæfteklammer o. lign.

Lars

Fra : Nette

Dato : 11-09-02 23:55

<lcj@wanadoo.dk> wrote

> Det var for at undgå nitter (som jeg ikke synes er særlig pænt) eller
> synlige hæfteklammer o. lign.

Iih hvor det ærger mig, at jeg ikke lige har et billede af den gyngestol
Man kan få bitte små nitter, som faktisk kan se ret flotte ud

Men..har du talt med en møbelpolstre?

Nette

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 12-09-02 09:20

On Thu, 12 Sep 2002 00:55:26 +0200, "Nette"
<nette98get2net@hotmail.com> wrote:

><lcj@wanadoo.dk> wrote

>Men..har du talt med en møbelpolstre?

Kun for en pris på ombetrækning - uden at have set dem skulle han have
1500-1800 kr. for tre stole (hvilket er omkring 2/3 af nyprisen). Det
synes jeg var lige i overkanten, derfor spørgsmålet om
farvning/maling.

vh
Lars

Fra : Nette

Dato : 12-09-02 23:50

> [...]
> 1500-1800 kr. for tre stole (hvilket er omkring 2/3 af nyprisen). Det
> synes jeg var lige i overkanten, derfor spørgsmålet om

Det synes jeg også er mange penge, specielt hvis man har mod på at gå i gang
selv.
Men hvad tror du at forskellen er på at han kan gøre det og du ikke kan? Der
er vel stadigvæk noget træ imellem?

Nette

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 13-09-02 09:27

On Fri, 13 Sep 2002 00:50:17 +0200, "Nette"
<nette98get2net@hotmail.com> wrote:

>Men hvad tror du at forskellen er på at han kan gøre det og du ikke kan? Der
>er vel stadigvæk noget træ imellem?

Ja, men han har vel nogle teknikker, så det kommer til at se elegant
ud - hvorfor ellers bruge fire år på at stå i lære som møbelpolstrer,
hvis et aftenskolekursus på en halv vinter kunne give ham det
samme.... Jeg er 99 pct. sikker på, at det kommer til at se ud ad
H...... til, hvis jeg selv skal ombetrække dem.
vh
Lars

Fra : Nette

Dato : 13-09-02 10:06

<lcj@wanadoo.dk> wrote
> [...]
> samme.... Jeg er 99 pct. sikker på, at det kommer til at se ud ad
> H...... til, hvis jeg selv skal ombetrække dem.

Det har han sikkert, men du skal jo heller ikke lære ALLE hans teknikker,
for at ombetrække een stol
Hvad med biblioteket? Har de ikke en bog omkring det?
Hmm..har du overvejet at sende en stol ind til Leth?

Nette