laserwriter 12/640 på en Pc...virker ikke
Fra : Christer Holte

Dato : 11-09-02 13:43

Hej

Jeg har fået en Apple laser printer (12/640 PS) som jeg godt kunne tænke mig
at få til at virke på pc

Det kan dog ikke lade sig gøre, windows finder i hvert fald ikke printeren,
til trods for jeg har tilføjet den med driveren som ligger i Windows 2000

Printeren er til sluttet til via printer porten...

Håber nogen kan hjælpe, printeren har siddet på en mac før og fungeret der

Mvh.
Christer Holte /Esbjerg

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 11-09-02 14:02

Christer Holte <christer@esenet.dk> wrote:

> [...]
> til trods for jeg har tilføjet den med driveren som ligger i Windows 2000
>
> Printeren er til sluttet til via printer porten...

Printeren er sikkert indstillet til at ignorere com-porten.
Printerens indstillinger ændres fra en Mac med programmet Apple Printer
Utility.

> Håber nogen kan hjælpe, printeren har siddet på en mac før og fungeret der
>
> Mvh.
> Christer Holte /Esbjerg

Der findes indtil flere hjælpsomme Mac-folk i Esjberg.

/Preben
--
Det er lettere at bedømme et menneskes forstand,
på dets spørgsmål end på dets svar!

Fra : Christer Holte

Dato : 11-09-02 14:33

Okay, og det har jeg ingen mulighed for at tjekke på en pc ?

Nå den starter printeren skriver den et side ud hvor der er forskellige
informationer og under parrellelport står der : Auotoselect

Ved ik om det kan hjælpe ?

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 11-09-02 15:26

> [...]

> Nå den starter printeren skriver den et side ud hvor der er forskellige
> informationer og under parrellelport står der : Auotoselect

Så er det ikke der problemet er.

/Preben

Fra : Christer Holte

Dato : 11-09-02 15:40

Okay :(

Har du andre gode idéer ? kan jeg komme ind i noget opsætning og kigge ?

Tak for rådende indtil videre !

Hilsen Christer

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 11-09-02 15:35

> [...]

> Nå den starter printeren skriver den et side ud hvor der er forskellige
> informationer og under parrellelport står der : Auotoselect

Du kan i øvrigt finde manual etc. til printeren her:
< http://home.wanadoo.nl/manual.man/manuals.html#prntrs>

/Preben