Tilbagekaldelse af opsigelse.
Fra : Lars Helmer Andersen

Dato : 11-09-02 12:11

Hej

Min veninde blev opsagt 1.august med 3 måneders opsigelse, nu har hun fået
job samme sted fra 1. december, så de har sendt en tilbagekaldelse af
opsigelsen istedet for at ansætte hende igen per. 1 december.
Hun har før snakket med dem omkring november og fik at vide at hun ikke
kunne få løn i november pga. sparetider i kommunen.

Jeg ser på det sådan her: Eftersom de har sendt en tilbagekaldelse af
opsigelse 1. august istedet for at ansætte hende igen fra 1. december, vil
hun få penge for november, hun har ikke skrevet under på en ny kontrakt, så
selvom de skulle ombestemme sig idag, ville hun have 3 måneders opsigelse
fra 1. oktober.

MVH
Lars Helmer Andersen

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 11-09-02 12:37

On 11/09/02 13:11, in article aln8c9$ni5$1@sunsite.dk, "Lars Helmer
Andersen" <lha@GoAwayofficeconsult.dk> wrote:

> [...]
> selvom de skulle ombestemme sig idag, ville hun have 3 måneders opsigelse

Ja - hvis de har tilbagekaldt opsigelsen (kan man det?), så er hun jo ikke
sagt op, men fortsætter sit arbejde som om intet var hændt, d.v.s. også havd
angår lønnen.

/kristian

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-09-02 20:38

On Wed, 11 Sep 2002 13:11:11 +0200,
> [...]
> selvom de skulle ombestemme sig idag, ville hun have 3 måneders opsigelse

Ikke helt korrekt. Hun er bedre stillet end det. Hun kan i opsigelses-
perioden august/september/oktober ikke opsiges igen. Hun kan derfor
tidligst igen blive opsagt 1. november, men med 3 måneders varsel
til den første i en måned. Altså skal hun have løn i resten af november
+ 3 mdr (dec, jan, feb). Så nu er hun sikret løn til 28 feb 2003.

Grunden til ovenstående er, at tilbagekaldelsen anses som en genansættelse
med opsparet anccenitet pr. udløb af første opsigelsesperiode.

Har en kollega der var igennem denne process, og det var Dansk Handel
og Service's svar til arbejdsgiver.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 11-09-02 20:47

"Povl H. Pedersen" wrote:

> Ikke helt korrekt. Hun er bedre stillet end det.

Ja, ubetinget, da al ancenitet regnes fra første ansættelsetidspunkt.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.