Aprilia RS 50
Fra : Daniel

Dato : 11-09-02 11:31

Jeg overvejer at købe en Aprilia RS 50, men den ligner en mc ret meget, og
har 6 gear. Skal man stadig kun have kørekort til bil for at køre på den???

Hilsen lille mig

Fra : Martin Sørensen

Dato : 11-09-02 12:06

> Jeg overvejer at købe en Aprilia RS 50, men den ligner en mc ret meget, og
> har 6 gear. Skal man stadig kun have kørekort til bil for at køre på
den???

Ja, for den må kun køre 45km/t.
Det giver gennemsnitligt 45/6=7,5km/t til hvert gear. Fodgymnastik, så det
vil noget.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Daniel

Dato : 11-09-02 12:13

ok, jeg siger tak for oplysingen. At de så køre hurtigere siger vi ikke til
nogen ;)
Men er det ikke lidt dumt, man må køre på dem med bilkørekort, når de
fungere på samme måde som en motorcykel, de køre bare "lidt" langsommere.

Fra : Michael K. S.

Dato : 11-09-02 12:25

On Wed, 11 Sep 2002 13:13:03 +0200, "Daniel" <mymaster@city.dk> wrote:

>Men er det ikke lidt dumt, man må køre på dem med bilkørekort, når de
>fungere på samme måde som en motorcykel, de køre bare "lidt" langsommere.

Jow,det er torskedumt - men husk at forudsætningen for reglen med
bilkørekort er de kun kører 45 km/t,og så har man ment at det var
okay, hvad det IMHO _ikke_ er, da forskellen på en bil og en 2-hjuler
er markant.

At mange øvertkørere så dels kører med hovedet under armen,med en
trafikmoral der skriger til himlen og dels modificerer knallerterne
til at køre 60-90 km/t er heller ikke for snu.....

-M

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 11-09-02 17:44

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bilkørekort er de kun kører 45 km/t,og så har man ment at det var
> okay, hvad det IMHO _ikke_ er, da forskellen på en bil og en 2-hjuler

"Nej da.. 2 eller 4 hjul, det kan da komme ud på et, vi sørger bare for at
dem på 2 hjul irritere dem på 4 hjul mest muligt, så dem på 2 hjul må tune
deres møverter og så score vi en masse penge på bøder" de er sq smarte på
Christianborg, hva?

> At mange øvertkørere så dels kører med hovedet under armen,med en
> trafikmoral der skriger til himlen

Det er direkte skræmmende så lidt forstand madkasse kører har på at færdes
på to hjul.. føj (ikke for at skære alle over en kam, men der er fandme
nogen der kører så man tror det er løgn!)

og dels modificerer knallerterne
> til at køre 60-90 km/t er heller ikke for snu.....

Slet ikke når man ikke har en kæft forstand på kontrastyring, vejplacering,
sikkerhed osv.. så en idag, iført shorts, t-shirt og en almindelig hjelm
(dem der ikke dækker kæben) komme kørende med ca 70-80 km/t og en smøg i
mundvigen og en pose mellem benene (garanteret med gyldne damer i)

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*

Fra : Mogens O. Jørgesen

Dato : 11-09-02 21:10

Ja men der sgu oxo mange MCister der ikke fatter at køre på MC, samt fatter
færdselsloven... og det er da bare i orden at fikse knallerten så den kører
det den er bygget til for der er da ikke noget der er mere RØVSYGT en at
ligge ned 45 km/t man føler jo at man står stille! desuden er det sikrer at
alle køretøjer korer med ca. samme hastighed. det er bla. derfor der findes
krybespor på motorveje. der burde ogse være et krybespor for EUknallerter
så.. men der er kun 30km knallerterne der er det til.

Mugge
MZ ETZ 250 1985
Suzuki Bandit 600

Fra : Claus Rolsted

Dato : 13-09-02 01:35

"Daniel" <mymaster@city.dk> skrev i en meddelelse

> Men er det ikke lidt dumt, man må køre på dem med bilkørekort, når de
> fungere på samme måde som en motorcykel, de køre bare "lidt" langsommere.

Tjoeh, men det er god rutine-træning indtil man tager mc-kortet....

--
mvh. Claus Rolsted - motorcyklist uden motorcykel
Pt. Vespa ET2 møvert-style | MC-køreprøven bestået tirsdag den 13. aug.

Fra : Michael Kristensen

Dato : 11-09-02 17:28

"Daniel" <mymaster@city.dk> wrote in message
> Jeg overvejer at købe en Aprilia RS 50, men den ligner en mc ret meget, og
> har 6 gear. Skal man stadig kun have kørekort til bil for at køre på
den???

> Hilsen lille mig

I stedet for at købe en rs50 til 24000 kr., så brug 8000 på at tage mc
kørekort og køb en brugt 125-250 kubik motorcykel til 16000 kr. Det vil du
blive 100x sjovere.

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 11-09-02 21:25

> I stedet for at købe en rs50 til 24000 kr., så brug 8000 på at tage mc
> kørekort og køb en brugt 125-250 kubik motorcykel til 16000 kr. Det vil du
> blive 100x sjovere.

*MEGET* kloge ord!

Hilsen
Lars & SR250SE '83 )

Fra : "H;P

Dato : 11-09-02 22:22

"Michael Kristensen skrev i en meddelelse
> I stedet for at købe en rs50 til 24000 kr., så brug 8000 på at tage mc
> kørekort og køb en brugt 125-250 kubik motorcykel til 16000 kr. Det vil du
> blive 100x sjovere.

Tja, jeg brugte 11K.- til en Senda R (off-roader), med få km på tællen´, men
havde jeg brugt kontanterne på denne måde, havde der været til Mc-kortet OG
en (Tjaaaaa) Mc !. Men der var brug for et transportmiddel til min.
købspris/drift.

8800-9800.- _Pappet_
Og bagsiden af medaljen........Mc Jawa 350....*hulk*.......3500.-

Men den havde idet mindste _stor_ plade på ! ! !.
Man kan da osse få pænt flotte *host* scootere i en prisklasse der hænger
med i "øvert"pris. om man holder den til de små kubik !.

Men må så osse lige sige, at der kom meget godt ud af det køb, men det er en
anden historie

Hilsen

H;P
--