ISDN?
Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 11-09-02 11:03

TDC tilbyder p.t. gratis 'konvertering til ISDN' - hvis man selv klarer
'teknikken'.

Jeg overvejer tilbuddet! :)

Jeg har 'side-by-side' en Performa 6200, forbundet til internettet via
et bedaget 'USR Sportster' 28.8k modem + en (ligeledes) ældre PC med et
'Amitech' 56k modem.

Begge modemer er tilsluttet samme telefonstik - som ligeledes
'servicerer' en alm. telefon.

Det hele kører rimeligt stabilt og generelt tilfredsstillende.

Det, jeg umiddelbart har brug for at vide, er, om jeg vil kunne påregne
samme [helst bedre, naturligvis! :)] 'funktionalitet' via en
ISDN-forbindelse - vel at mærke *uden* at skulle investere i ekstra
hardware??

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : David Blangstrup

Dato : 11-09-02 13:23

On Wed, 11 Sep 2002 12:03:13 +0200, Hans H.V. Hansen wrote
(in message <1ficgv0.qkahmq16i6hjkN%h2vh@post6.tele.dk>):

> TDC tilbyder p.t. gratis 'konvertering til ISDN' - hvis man selv klarer
> 'teknikken'.

> Jeg overvejer tilbuddet! :)

<znipxh>

ISDN er ikke dødt - det lugter bare lidt

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 11-09-02 13:26

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
> 'Amitech' 56k modem.
>
> Begge modemer er tilsluttet samme telefonstik - som ligeledes

Dit telefonsignal ændres fra analogt til digitalt.
Derfor duer din gamle telefon ikke mere.

Du kan sætte et ISDM-modem med analoge udgange på.
Her plopper du din telefon i samt dine computere.
Du kan sætte modemet kun at bruge den ene ISDN-kanal eller sætte noget
som kaldes Call-dumping. Når nogen ringer til dig, smides din
internet-forbindelse.
Dit problem bliver vist at tilslutte 2 computere til modemmet på en
gang.
Jeg har et ISDM-modem med 2 analoge, 1 USB og 1 comport til salg.
Alternativt skal du inestere i en ISDN-router, men den kræver som regel
ethernet i dine maskiner.

/Preben
--
Det er lettere at bedømme et menneskes forstand,
på dets spørgsmål end på dets svar!

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 11-09-02 13:52

Hans H.V. Hansen wrote:

> [...]
>samme [helst bedre, naturligvis! :)] 'funktionalitet' via en
>ISDN-forbindelse - vel at mærke *uden* at skulle investere i ekstra

Et lille tip: det er godt nok gratis at konvertere til ISDN, MEN TDC
tager betaling for at tilbage konvetere hvis du fortryder eller ikke har
brug for det længere. (der er jo en mer pris på det fast abonnement)

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 11-09-02 17:43

> [...]

> samme [helst bedre, naturligvis! :)] 'funktionalitet' via en
> ISDN-forbindelse - vel at mærke *uden* at skulle investere i ekstra

Det er sgu da totalt spild af penge - få dig en ADSL og få noget ud af
nettet.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 11-09-02 22:40

> Det er sgu da totalt spild af penge - få dig en ADSL og få noget ud af
> nettet.

Slå nu koldt...

Man skal trods alt op 300 kr. pr. måned i tlf. regning på sit
internetforbrug før ADSL er rentabelt.

/Preben

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 11-09-02 22:59

Preben Bødker Nielsen wrote:

>Slå nu koldt...
>
>Man skal trods alt op 300 kr. pr. måned i tlf. regning på sit
>internetforbrug før ADSL er rentabelt.
>
>/Preben

Ja hvi man da kan få det :-\

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 11-09-02 22:18

I artiklen <1ficzz8.1ur8jtyjsq0e8N%jesper@gylling.net> , jesper@gylling.net
([2900] Jesper Haaber Gylling) skrev:

> Det er sgu da totalt spild af penge - få dig en ADSL og få noget ud af
> nettet.

På en Performa 6200? Pffft.

Nye ISDN NT bokse har 2 analoge porte, så man behøver ikke at købe et ISDN
"modem" for at bruge analoge telefoner. 28.8 modemet vil næppe opnå forøget
hastighed på en analog port, men 56k modemet burde gøre det.

Hvis formålet er at undgå at blokere telefonen med internetopkald, skal
telefonen bruge sin egen analoge port. Iøvrigt burde brugte ISDN "modemer"
kunne købes meget billigt (men forvent ikke det store på 6200'eren).

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-09-02 01:32

On Wed. d. 11 Sep. 2002 kl. 10:03 GMT, Hans wrote:

> [...]
> samme [helst bedre, naturligvis! :)] 'funktionalitet' via en
> ISDN-forbindelse - vel at mærke *uden* at skulle investere i ekstra

Du vil ikke opleve højere hastighed da din P6200 er handicapet af en
langsom seriel port (marginalt langsommere end dit nuværende modem), men
den tid det tager at komble på vel blive reduceret til noget der ligener
instant-on 2-3 sekunder mod de nuværende 20-30 sekunder. Desuden får
du to liner og kan dermed tale i telefon samtidig med at du er koblet
op. Envidere vil du opleve mere en mere stabil og (hastigheds messig)
jævn opkobling.
Hvis du er afhængig af fax sw på din p6200 bør du ikke skifte til ISDN.

mht til økonomien bør du regne lidt på det abonnementet er dyrere,men
opkalds udgiften er billigere.

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aim://reippuert>

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-09-02 02:11

In article <29nola.fh1.ln@g4.reippuert.dk>,

> Hvis du er afhængig af fax sw på din p6200 bør du ikke skifte til ISDN.

Hvis der ikke skal investeres i hardware, så vil opkoblingen stadigvæk
foregå med analogt modem.
De NT-bokse der bliver installeret nu, har to analoge porte der fint kan
tilsluttes både modem og telefon til.

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 12-09-02 08:48

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 12-09-02 09:16

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> ..

Se venligst bort fra dette - aner ikke, hvordan det kom af sted!

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 12-09-02 08:48

> Hvis du er afhængig af fax sw på din p6200 bør du ikke skifte til ISDN.

Ja, det vidste jeg godt! 'Afhængig' er måske så meget sagt - men jeg
ville nødig undvære muligheden helt.

> mht til økonomien bør du regne lidt på det abonnementet er dyrere,men
> opkalds udgiften er billigere.

Tak for alle de gode svar - tilsammen har de cementeret min intuitive
fornemmelse: Jeg beholder, hvad jeg har! :)

(Min opkaldsudgift er forresten p.t. nul, da jeg er gået over til
'NetTid' - men det kunne måske videreføres med ISDN(?))

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Martin Petersen

Dato : 12-09-02 09:05

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> (Min opkaldsudgift er forresten p.t. nul, da jeg er gået over til
> 'NetTid' - men det kunne måske videreføres med ISDN(?))

Jeg har ISDN og "Nettid-80". Fungerer fint.
Martin