Okker.
Fra : slet OXT58

Dato : 11-09-02 10:28

Hej. Kan nogen hjælpe mig? Vi har meget okker i vandet, og mit problem
er at det har sat sig på gulvet i brusekabinen. Jeg har prøvet mange
ting, men det bliver værre og værre med de brune skjolder. Er der
noget at gøre?
Hilsen Kiki.

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 12-09-02 00:21

> [...]
> er at det har sat sig på gulvet i brusekabinen. Jeg har prøvet mange
> ting, men det bliver værre og værre med de brune skjolder. Er der

På mit gamle arbejde havde vi *meget* okker i vandet, vi fik monteret et
filter der fjernede det. Hvad det kostede aner jeg ikke, men det virkede.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Bufas

Dato : 12-09-02 17:06

Enon@OXT58mail.dk (slet OXT58) skrøv i news:3d7f0c94$0$87269
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> [...]
> er at det har sat sig på gulvet i brusekabinen. Jeg har prøvet mange
> ting, men det bliver værre og værre med de brune skjolder. Er der

Hej !

Skøl brusekabinen med varmt vand og lad det løbe ud i afløbet. Skur med
skurecreme (fex VIM eller AJAX) Brug en grulvskrubbe (sådan en hånd en)
eller en neglebørste. Lad det sidde et godt stykke tid (dog ikke så længe
at skurecremen størkner) Skyl af og tør efter med en klud med alm
sæbevand.

Håber at du kan bruge det, ellers sprøg igen, for så har jeg et lidt mere
alvorligt trix...

Mange hilsner

Bufas

ICQ# 44 63 61 65

http://hundelink.homepage.dk

Husk Hundechat hver søndag fra kl. 20 på
http://icq.homepage.dk/hundechat.html

Fra : Jørgen

Dato : 12-09-02 19:15

Prøv med klorin, lad det virke i ca. 20 min.

Husk du må ikke have brugt kalkfjerner i mindst en uge før pga. fare for
klorglas

hilsen

Jørgen