Hvordan laver man en ping fra et java prog~
Fra : marc

Dato : 11-09-02 09:08

Jeg er næsten helt ny i java, så er det på plads. Jeg har fulgt den her bog
og lært det mest simpel. Men så ville jeg jo gerne lave et program der kunne
pinge en anden pc. Jeg bruger windows 2k og ville jo så bare bruge ping
kommandoen i win 2k.
Men hvordan laver jeg et program der sender ping af sted?? og hvad og
hvordan modtager jeg resultaede?????
Og kan man bare bruge ping ???

På forhånd tak

Marc

Fra : Brian Matzon

Dato : 11-09-02 09:37

marc wrote:
> [...]
> kommandoen i win 2k.
> Men hvordan laver jeg et program der sender ping af sted?? og hvad og
Det gør du ikke. For at 'pinge' en host, skal du sende ICMP pakker, som
kræver RAW sockets, hvilket ikke er tilgængeligt i Java.

/Brian Matzon

Fra : marc

Dato : 11-09-02 10:24

Hvad F..... gør jeg så??

Fra : Morten

Dato : 11-09-02 10:34

marc wrote:
> Hvad F..... gør jeg så??

Det er lidt snyd, men du kan kalde operativsystemets ping program
gennem java.lang.Runtime. Så skal du udvikle en parser til at håndtere
output fra den process.

Mvh Morten

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 11-09-02 10:35

On Wed, 11 Sep 2002 11:23:56 +0200, marc wrote:

> "Brian Matzon" <brian@matzon.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad F..... gør jeg så??
Søg på ping og Java i google (http://www.google.com/search?q=java+ping)
giver blandt andet dette link:
http://www.geocities.com/SiliconValley/Bit/5716/ping/index_eng.html
der tilbyder ping gennem ICMP protokollen via JNI (Java Native
Interface). Dette virker dog kun på windows maskiner pga. JNI

Håber du kan bruge det til noget

Et spinkelt håb kunne være at sende en UDP pakke til port 7 på den anden
computer - håbe på at den besvare sådanne pakker - og så måle roundtrip
delay.
--
Mikkel Bundgaard
Student at IT University of Copenhagen

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 11-09-02 10:36

On Wed, 11 Sep 2002 11:23:56 +0200, marc wrote:

> Hvad F..... gør jeg så??

Skriver det i et andet sprog...

Vil du forresten ikke godt svare _under_ det du svarer på, samt skære den
tekst væk som du ikke svarer på. Se evt. www.usenet.dk

Martin
--
How we do it ...
Newton did it standing on the shoulders of giants.

Fra : Rolf Ehrenreich Thor~

Dato : 11-09-02 14:26

Martin Ehmsen wrote:

> Martin
> --
> How we do it ...
> Newton did it standing on the shoulders of giants.
> Turing did it but couldn't decide if he'd finished.

hehe...

--
Rolf E. Thorup
The Dude: Hey, careful, man, there's a beverage here!

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 11-09-02 15:55

On Wed, 11 Sep 2002 15:25:45 +0200, Rolf Ehrenreich Thorup wrote:

> hehe...

Hvis du kan lide dem, må du hellere få linket:
http://www.math.utah.edu/~cherk/mathjokes.html

Martin
--
"No harm," The Boss burbles on.
"So anyway, I thought maybe we should do something about Branding."

Fra : Bear

Dato : 11-09-02 14:10

Kig på JNI

Bear