password?
Fra : Michael Jørgensen

Dato : 11-09-02 09:36

Hej gruppe.

Jeg har startet en importvirksomhed af auto-pærer i maj 2002.
Jeg har fået lavet en hjemmeside, som jeg er rimelig tilfreds med. Men jeg
vil gerne have plads til et login og password til mine forhandlere.

Har nogle af jer en god idé og hvordan gør man det rent praktisk?

På forhånd tak.

Michael Jørgensen
www.auto-lys.dk

Fra : john@boyschau.dk

Dato : 11-09-02 12:11

On Wed, 11 Sep 2002 10:35:51 +0200, "Michael Jørgensen"
<mich.j@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>vil gerne have plads til et login og password til mine forhandlere.
>Har nogle af jer en god idé og hvordan gør man det rent praktisk?

On a UNIX server :
If you have a page(s) on your root web, that you want to
Login/Password protect then :
1. Remove page(s) from root web (http://www.yourdomain.com)
2. Create a new web in (http://www.yourdomain.com/subweb
3. Create page(s) you want to protect in "Subweb"
4. Set permissions for subweb in "Frontpage Explorer"
tools/permissions/Users
5. Make link(s) from root web to page(s) in subweb

NB: On a NT server, must the server administrator first set up the
User | Groups for permissions. Then, you open your online web
in FP explorer and set proper permissions via the User |
Groups...this is not done on the client,
Or you can use ASP.

On a UNIX server is it also possible to use " .htaccess".
--
Yours Sincerely : John Boyschau.
The future has arrived; it's just not evenly distributed.

Fra : Jobbreaker Kursist

Dato : 17-09-02 08:21

Jeg gør det sådan:
Jeg har ikke lige programmet ved hånden, men det er noget i retning af
dette:

1)Marker mappen der skal beskyttes / Filer / omdan til web-sted
2) Filer / Åbn Web / www.minadresse.dk
3) Gå ind i mappen der skal kopibeskyttes
4) Funktioner / Sikkerhed / Særlig adgang for denne mappe / Anvend
5) Indsæt brugernavn og password.

Du er velkommen til at kontakte mig på 40 27 14 01

Venlig hilsen
Kent