Fantastisk bog til javaprogrammører
Fra : Trygleren

Dato : 11-09-02 08:02

Her er en rigtig god bog, som jeg vil anbefale alle javaprogrammører. Den er
bygget op som et opslagsværk, så hvis man f.eks. står og mangler en metode
eller funktion på f.eks. et JFrame, så slår man bare op under denne og der
vil man få vist samtlige metoder på denne, samt et eksempel på dens brug.
Den hjalp mig utroligt meget på mit første semesters projekt på uni. Den er
dog stadig nyttig(6. semester), og jeg har haft meget glæde af den. Desuden
er den r..billig!
Syntes lige jeg ville dele det med jer =)

"Programmer's Reference", af Grant Palmer - 1230 sider
ISBN: 1-861004-22-2

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars Winther

Fra : Trygleren

Dato : 11-09-02 08:03

Heh - jeg lyder som en af de der halvtimes tv-reklamer fra amerikansk tv.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-02 08:46

Følger der da en gulvskrubbe med til de første 50 eksemplarer? LOL

Nå, bogen - hvordan vil du sammenligne den med indholdet af eksempelvis
opslagsværker online hos SUN, eller fx. hjælpen i Visual Age. Jeg mener,
grunden til at den er billig er måske at den modsvarer et tryk på Udskriv og
en hulens masse papir?

Så er det gode ved bogen måske i virkeligheden, at man ikke behøver at
skifte skærmbilledet så ofte - eller hvad synes du din erfaring er?

Fra : Trygleren

Dato : 11-09-02 09:25

> [...]
> grunden til at den er billig er måske at den modsvarer et tryk på Udskriv
Jeg bryder mig ikke om den slags onlinehjælp. For det første synes jeg at
den er meget dårlig og der er alt for lidt konkrete eksempler som jeg kan
bruge til noget. Jeg skal se noget blive brugt i praksis, før jeg selv kan.
En forklaring som denne:
f.eks.

-public static final int ADJUSTMENT_FIRST
Constant value that represent the index of the first adjustment event
ids.

Den kan jeg ikke bruge til ret meget.
Desuden er det ikke altid jeg er ved en maskine med internet. Når vi
arbejder med projekt, sidder to af os tit med en bærbar eller hvad der nu er
i nærheden. Jeg vil altid vælge en bog frem for at læse på en skærm.

> Så er det gode ved bogen måske i virkeligheden, at man ikke behøver at
> skifte skærmbilledet så ofte - eller hvad synes du din erfaring er?
Nej, det er at den er overordentligt godt skrevet. Forfatteren har formået
at holde den simpel og eksemplerne er gode og relevante.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Michael Banzon

Dato : 11-09-02 20:49

> Desuden er det ikke altid jeg er ved en maskine med internet.

Huh??? Altså... du mener... du er offline?? ??? ??? ...
Kan man det?? ??? Altså, sådan bare... ??? ???
.... ... ... ...
.... ... ... ...
.... ... ... ...
.... ... ... ...
.... ... ... ...
.... ... ... ...
Sorry, that doesn't compute!!!
Kernel panic - core dumped...

*LOL*

/ Michael

Fra : Trygleren

Dato : 11-09-02 22:42

Grupperum, arbejde hos et gruppemedlem osv. Ikke alle kan få ADSL, og folk
der har haft det går ikke tilbage til gammeldags telefoninternet.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 12-09-02 08:46

> "Programmer's Reference", af Grant Palmer - 1230 sider
> ISBN: 1-861004-22-2

Den eneste, jeg kan finde hos Amazon er denne:
http://images-eu.amazon.com/images/P/1861004222.02.LZZZZZZZ.gif

Den er dog kun på 500 sider, men er det den?

Mvh
Brian

Fra : Rolf Ehrenreich Thor~

Dato : 12-09-02 12:21

"Brian Fisker [8900]" wrote:

> Den eneste, jeg kan finde hos Amazon er denne:
> http://images-eu.amazon.com/images/P/1861004222.02.LZZZZZZZ.gif
>
> Den er dog kun på 500 sider, men er det den?

Prøv evt. at tjekke på http://www.pensum.dk. Så er du ikke begrænset af
at søge hos en enkelt boghandler.

_Rolf

--
The Dude: Hey, careful, man, there's a beverage here!

Fra : Trygleren

Dato : 12-09-02 15:34

> Den eneste, jeg kan finde hos Amazon er denne:
> http://images-eu.amazon.com/images/P/1861004222.02.LZZZZZZZ.gif
>
> Den er dog kun på 500 sider, men er det den?

Nej, den er på knap 1400 sider.

www.ibooks.dk

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 12-09-02 16:18

On Thu, 12 Sep 2002 09:45:54 +0200, Brian Fisker [8900] wrote:

> [...]
> http://images-eu.amazon.com/images/P/1861004222.02.LZZZZZZZ.gif
>
> Den er dog kun på 500 sider, men er det den?
Søg på bøger og indtast så 1-861004-22-2 så burde du få en reference til
nedenstående bog
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/1861004222/
--
Mikkel Bundgaard