iCal publicering på WebDav - hvordan?
Fra : Steen Villumsen

Dato : 11-09-02 06:58

Hej,

jeg forsøger at publicere en iCal-kalender til en WebDav-server, men
synes ikke rigtigt jeg kan få publicering og subscription til at virke.

Er der nogen der har erfaringer eller tips til dette?
Min webdav-server ligger på noget lignende:
http://www.mitsite.dk/webdav/

På forhånd tak for hjælpen,
Steen

Fra : Per Bruus

Dato : 11-09-02 13:41

"Steen Villumsen" <ijusth@tespa.mm> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der har erfaringer eller tips til dette?
> Min webdav-server ligger på noget lignende:

Hvordan er det lykkedes dig at få iCal på Dansk
hver gang jeg prøver bliver den installeret på Hollandsk

vh
Per

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 11-09-02 17:17

Per Bruus <perbruus@tdcadsl.dk> wrote:

> Hvordan er det lykkedes dig at få iCal på Dansk
> hver gang jeg prøver bliver den installeret på Hollandsk

iCal er desværre ikke kommet på dansk. Af en eller grund bliver
hollandsk valgt på vej gennem installationen af programmet, men kan
resættes til engelsk under licens.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Per Bruus

Dato : 11-09-02 18:25

"Michael Tysk-Andersen" <mta@mac.com> skrev i en meddelelse

> iCal er desværre ikke kommet på dansk. Af en eller grund bliver
> hollandsk valgt på vej gennem installationen af programmet, men kan
> [...]

Så er det da tåbeligt at man kan vælge en Dansk iCal,
uden at man bliver gjort opmærksom på at det ikke findes.

men tak for svaret, så behøver jeg da ikke bruge mere tid på det.

vh
Per

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 11-09-02 20:15

Per Bruus <perbruus@tdcadsl.dk> wrote:

> Så er det da tåbeligt at man kan vælge en Dansk iCal,
> uden at man bliver gjort opmærksom på at det ikke findes.

Hvor har du valgt en dansk udgave?
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Per Bruus

Dato : 11-09-02 21:50

> Hvor har du valgt en dansk udgave?
> --
> Michael Tysk-Andersen
> iChat://mta@mac.com

Nederst på siden står der at iCal findes på følgende sprog bl.a. Dansk

http://www.apple.com/dk/ical/download/

VH
Per

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 11-09-02 23:30

Per Bruus <perbruus@tdcadsl.dk> wrote:

> Nederst på siden står der at iCal findes på følgende sprog bl.a. Dansk
>
> http://www.apple.com/dk/ical/download/

Det gør der sgu også. Meget tyder på at iCal måske er kommet lidt for
hurtigt ud af døren. På Apples support forum er der en del debat om fejl
og mangler i programmet. Der er basis for en versionsopgradering.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 11-09-02 21:41

Steen Villumsen <ijusth@tespa.mm> wrote:

> [...]
>
> Er der nogen der har erfaringer eller tips til dette?
> Min webdav-server ligger på noget lignende:

Jeg kan nok ikke hjælpe så meget, men jeg kunne enormt godt tænke mig at
høre lidt mere om din WebDav server. Hvad bruger evt et lille link til
hvor jeg kan læse mere?

Jeg kunne enormt godt tænke mig at få afprøvet WebDav mulighederne i
iCal.

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-09-02 21:47

nicolai@robra.dk (Nicolai Brandt) writes:

> Jeg kan nok ikke hjælpe så meget, men jeg kunne enormt godt tænke mig at
> høre lidt mere om din WebDav server. Hvad bruger evt et lille link til
> hvor jeg kan læse mere?

Den Apache som ligger på OS X har - om ikke andet så teoretisk -
mulighed for at køre WebDAV.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 11-09-02 22:56

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Den Apache som ligger på OS X har - om ikke andet så teoretisk -
> mulighed for at køre WebDAV.

Det er lige det med teorien... Jeg har læst mig frem til at der findes
forskellige muligheder med både Win og linux systemer men hvis man er
den heldige indehaver af en Mac hvor ens programmer gerne vil benytte en
WebDav server så burde det da være en tilgængelig mulighed... Hvordan
virker apples egen WebDav server? Kører det på server versionen af OS X
og er det den eneste tilgægelige mulighed man har for at lave en WebDav
server på mac? (hvis man altså ikke lige vil rode med en linux ting).

Eller har jeg bare fået blandet tingene grundigt sammen?

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-09-02 07:13

> [...]

> og er det den eneste tilgægelige mulighed man har for at lave en WebDav
> server på mac? (hvis man altså ikke lige vil rode med en linux ting).

Apache (webserveren) understoetter WebDAV med et modul. Om Apple har
vedlagt det paagaeldende modul kan jeg ikke svare paa jvf min macs
elendigheder. Andre?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-09-02 16:51

On Wed, 11 Sep 2002 23:56:16 +0200,
Nicolai Brandt <nicolai@robra.dk> wrote:

> [...]
> server på mac? (hvis man altså ikke lige vil rode med en linux ting).
>
> Eller har jeg bare fået blandet tingene grundigt sammen?

WebDav på OSX 10:

http://www.oreillynet.com/pub/a/network/2000/11/10/osx_webdav/osx_webdav.html

Søgning på google efter ordene: apache osx webdav

http://www.apple.com/server/web.html siger også der er webdav support,
og som jeg kan se, så er det bare at rette i /etc/httpd/httpd.conf

hvor man skal fjerne hash mark i linierne:
#LoadModule dav_module libexec/httpd/libdav.so

#AddModule mod_dav.c

Genstart apache og det kører.

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 13-09-02 00:30

Povl H. Pedersen <nospam@home.terminal.dk> wrote:

> [...]
>
> hvor man skal fjerne hash mark i linierne:
> #LoadModule dav_module libexec/httpd/libdav.so

Hvor er det skønt. Jeg glæder mig til at få det prøvet af. Hvis det
fungere er det jo' lige præcis hvad jeg har ledt efter i gennem lang
tid.

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 13-09-02 08:02

On Fri, 13 Sep 2002 1:29:52 +0200, Nicolai Brandt wrote
(in message <1fif6wj.1nqy1cxyaajzeN%nicolai@robra.dk>):

> Hvor er det skønt. Jeg glæder mig til at få det prøvet af. Hvis det
> fungere er det jo' lige præcis hvad jeg har ledt efter i gennem lang
> tid.

Hvad er det for noget med at ryge hash? Hvem er hash-Mark? Er der en der
gider at skære ud i brushed metal hvad der skal til ‹ for mig?

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-09-02 08:47

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> writes:

> Hvad er det for noget med at ryge hash? Hvem er hash-Mark? Er der en der
> gider at skære ud i brushed metal hvad der skal til ‹ for mig?

<kedly>
#: havelaage, kryds, nummertegn, engelsk: hash mark, number sign.
</kedly>

Rent opium for folket.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : David Blangstrup

Dato : 13-09-02 09:53

On Fri, 13 Sep 2002 9:47:25 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen wrote
(in message <kkvg5acovm.fsf@mimer.null.dk>):

> <kedly>
> #: havelaage, kryds, nummertegn, engelsk: hash mark, number sign.
> </kedly>
>
> Rent opium for folket.

Og havelågerne er det eneste, der skal fjernes? Sikker?

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-09-02 10:00

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> writes:

> Og havelågerne er det eneste, der skal fjernes? Sikker?

Naeh. Min OS X maskine er jo paa rekreation.

Du skal ogsaa lige bundvende Apache. Bare stop/start i indstillinger
af webdeling kan goere det.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : David Blangstrup

Dato : 13-09-02 10:31

On Fri, 13 Sep 2002 10:59:34 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen wrote
(in message <kkelbycljd.fsf@mimer.null.dk>):

TAK. Du er hurtig. Bundvende? + LOL

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : David Blangstrup

Dato : 14-09-02 11:06

> [...]

> Naeh. Min OS X maskine er jo paa rekreation.
>
> Du skal ogsaa lige bundvende Apache. Bare stop/start i indstillinger

Kan du [eller en anden] ikke lige skrive et AppleScript, der ordner det?

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-09-02 01:33

On Wed. d. 11 Sep. 2002 kl. 05:58 GMT, Steen wrote:

> jeg forsøger at publicere en iCal-kalender til en WebDav-server, men
> synes ikke rigtigt jeg kan få publicering og subscription til at virke.

Det er heller ikke lykkeds mig at publicere en kalender på nogen af de
webdav servere jeg har adgang til (serverne virker!)

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aim://reippuert>

Fra : Steen Villumsen

Dato : 12-09-02 06:48

> [...]

> Er der nogen der har erfaringer eller tips til dette?
> Min webdav-server ligger på noget lignende:

Så har jeg været ved at rode lidt videre i WebDav's forunderlige Verden.
Den oprindelige WebDav-server jeg prøvede med var en Win2K-server, men
den var bare for kringlet at konfigurere, så jeg har kastet mig over en
OS X-server i stedet.
Det skulle være så simpelt som at "enable" Webdav, herefter skabe et
"Realm" og så skulle man være klar til rulle...
....det går da også fint med at publicere på den måde, men 2 min før min
kollega skulle prøve at subscribe crashede hans mac godt og grundigt, så
det er ikke testet endnu.

Til dem der selv vil rode med opsætningen af OS X server/WebDav er der
god og konstruktiv hjælp at hente i serverens indbyggede hjælp, bare søg
efter "Webdav".

Derudover vil jeg lige slå et slag for siden
http://www.apple.com/ical/library/ hvor du kan subscribe til et par
nyttige kalendre, bl.a. danske helligdage, og specielt interessant synes
jeg DVD-release datoer... (af andre mulige kalendre kan nævnes
Springsteens Tour-dates, FL 2002 Team Scheduls og Den Fransk Fodbold
Liga)

Venligst,
Steen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-09-02 16:58

On Thu, 12 Sep 2002 07:48:29 +0200,
> [...]
> jeg DVD-release datoer... (af andre mulige kalendre kan nævnes
> Springsteens Tour-dates, FL 2002 Team Scheduls og Den Fransk Fodbold

Er der nogen der ved hvordan vi får TV2 til at publicere programoversigten ?

Fra : David Blangstrup

Dato : 13-09-02 10:29

On Wed, 11 Sep 2002 7:58:13 +0200, Steen Villumsen wrote
(in message <1fic64h.15vgx1z5manjiN%ijusth@tespa.mm>):

> [...]
>
> Er der nogen der har erfaringer eller tips til dette?
> Min webdav-server ligger på noget lignende:

Der er kommet en iCalFTP på versiontracker. Prøv den

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark