Dialog box
Fra : Christian Kristoffer~

Dato : 11-09-02 00:18

Hej Alle

Hvordan kan man centrere en dialog box midt i den ramme hvor den kaldes fra
?

Normalt synes jeg bare den placere sig midt i skærmen, og ikke midt på
Framen som den blev kaldt fra.

/Christian

Fra : Trygleren

Dato : 11-09-02 07:53

> Hvordan kan man centrere en dialog box midt i den ramme hvor den kaldes
fra
> ?

setSize(800,600);
Dimension dim = getToolkit().getScreenSize();
setLocation(dim.width/2-getWidth()/2,dim.height/2-getHeight()/2);
//Placerer din frame i midten af parentframet.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars Winther

Fra : Lars Dam

Dato : 11-09-02 08:11

On Wed, 11 Sep 2002 08:53:23 +0200, "Trygleren"
<tryglerenSLETDETHER@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> setLocation(dim.width/2-getWidth()/2,dim.height/2-getHeight()/2);
>//Placerer din frame i midten af parentframet.

Nej - den placerer dialogen midt på skærmen, ikke midt på en frame
(medmindre denne også er placeret i midten)

Dimension dim = parent.getSize();
setLocation(parent.getLocation().x+(dim.width/2-getWidth()/2),parent.getLocation().y+(dim.height/2-getHeight()/2));

Skulle gøre det

>~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
>"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
>Lars Winther

vh. ld

Fra : Lars Dam

Dato : 11-09-02 08:07

On Wed, 11 Sep 2002 01:17:38 +0200, "Christian Kristoffersen"
<dsl32328@_**NOSPAM**_vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>?
>
>Normalt synes jeg bare den placere sig midt i skærmen, og ikke midt på

Det er bare lidt simpelt matematik der skal til... Du kender din
frame's position og størrelse, og din dialogs størrelse. Så kan du
nemt beregne hvor du skal placere din dialog.

Hvis du gør det smart, så finder du din dialogs parent (framen), og
hvis den er null, så brug din skærms opløsning som udgangs punkt.

Dette kan du evt. gøre i setVisible metoden:

public void setVisible( boolean visible ){
   if( visible && !isVisible() ){
      beregning...
   }
   super.setVisible();
}

>/Christian

vh. ld

Fra : Jan Jonasen

Dato : 11-09-02 14:42

In article <allugg$pat$1@news.cybercity.dk>, Christian Kristoffersen
(dsl32328@_**NOSPAM**_vip.cybercity.dk) wrote:
> Hvordan kan man centrere en dialog box midt i den ramme hvor den kaldes fra
> ?

Swing eller awt? JDialog har f.eks. en constructor som også tager en
parent, hvilket medføre at dialogen placeres relativt (midt på) i forhold
til denne. Ellers har jdk 1.4 på java.awt.Window en setLocationRelativeTo
(Component c), jeg vil dog sværge på, at jeg har brugt den selvsamme metode
på en JFrame i 1.3.1.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk