Realtime programmering - Vektorkort/GPS
Fra : Peter

Dato : 10-09-02 23:53

Hej Alle,

Jeg ønsker at lave et program med en grafisk brugerflade, der (i grove træk)
med real-time positioner fra en GPS-modtager viser, hvorledes et eller flere
køretøjer bevæger sig relativt til på et vektorkort. Hvordan kommer jeg i
gang og er VB det rette værktøj?

Jeg har været nede hos GAD's boghandel, hvor jeg tidligere har haft held til
at finde relevant litteratur, som har givet mig baggrunden for at lave en
del programmer, der læser og skriver til filer (binær/ASCII) - udfører en
række mere eller mindre omfattende beregninger. Jeg har foruden VB
programmeret i Turbo Pascal, Matlab, Avenue (Objektorienteret sprog) og haft
tidlig kontakt til C++.

Matematikken samt integrationen af flere sensorer har jeg mere eller mindre
på plads, jeg mangler blot lige en hånd til at sparke den grafiske side af
programmet i gang.

Alle input er meget velkomne,

Peter

Fra : datz

Dato : 12-09-02 01:23

"Peter" <peter.moth@mail.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
flere
> køretøjer bevæger sig relativt til på et vektorkort. Hvordan kommer jeg i

Hvis du vil gøre det i VB.NET er det med MapPoint .NET er det blevet en hel
del lettere.

MapPoint .NET SDK:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/mpn20/html/
mpintMPNET.asp

Eksempel:
http://www.brains-n-brawn.com/default.aspx?vDir=clubmap

Fra : Peter

Dato : 15-09-02 18:06

Hej Datz,

Tak for din besvarelse. - I mellemtiden har jeg dog arbejdet lidt videre med
mine ideer og har fundet ud af at vejen frem er GDI eller GDI+. - Hvorvidt
jeg skal fortsætte på Visual Basic platformen er jeg dog lidt usikker på -
måske vil det være nødvendigt at udvikle de nødvendige applikationer i C#
el. Visual C++.

Jeg vedlægger lige et par nyttige links, hvis du eller andre står over for
tilsvarende opgaver:

Newsgroup:
microsoft.public.win32.programmer.gdi

Litteratur:

Windows Graphics Programming
Win32 GDI and DirectDraw
By Feng Yuan
Prentice Hall PTR, 1st Edition, December 2000
ISBN: 0130869856

GDI+ Programming
Creating Custom Controls using C#
By Chris Garrett, Simon Robinson, Eric White
1st Edition, June 2002
Wrox
ISBN 1861006314

Mange hilsner,