Anbefaling ønskes: GFX-kort til 2xTFT.
Fra : Michael Døj

Dato : 10-09-02 22:57

Hej i gruppen

Jeg skal have et grafikkort, der kan håndtere 2 skærme.
Skærm 1: Samsung 181T med DVI.
Skærm 2: AOC L500 med D-sub.

Grafikkortet skal altså have en DVI og en D-sub udgang.
Opløsningen på de 2 skærme skal kunne justeres individuelt.

Jeg ønsker at bruge de 2 skærme som udvidet skrivebord i
Win XP Pro.

3D-ydelsen er fuldstændig ligegyldig.

Jeg har læst gode anmeldelser om Matrox Pahlelia, men er i
tvivl om hvorvidt det vil være overkill..?..

Kortet vil blive købt på baggrund af følgende prioritering:

1. Fleksibilitet med hensyn til individuel justering af skærmene.
2a. Kortets stabilitet (skal ikke overclockes).
2b. Kvalitet/frekvens af driveropdateringer.
3. Støj - Om muligt ønsker jeg et kort med passiv køling. Hvis
det ikke er muligt skal det være let at udskifte den aktive køler,
(hvis nødvendigt).

Mht. pris er er der nogenlunde frit spil, dog ike dyrere end Pahelia.
Hvad vil i anbefale?

På forhånd tak for svar.
Med venlig hilsen / Best regards
Michael Døj, Esbjerg

Fra : Mark Urup [8362]

Dato : 11-09-02 10:51

ATI 8500, eller Matrox Peheilla
Begge kort kan klare hhv. to og tre skærme

/Mark