Fra isdn til adsl pris hos tdc ?
Fra : Morten Larsen

Dato : 10-09-02 22:25

Hej

Kan det passe at jeg skal give 25.- mere pr. måned ved at
skifte til adsl, når jeg i forvejen har isdn, til forhold til hvis jeg¨havde
alm abb. ?
Jeg ved godt jeg beholder mine isdn-fordele, men hvad skal jeg med dem, når
jeg
får adsl, med seperat tlf.linje ? (måske bortset fra to linjer når off-line)
Har nogen her skiftet fra isdn til adsl, og fjernet sin nt-boks til samme
pris som dem der
opretter fra alm. abb. ?

Er det bare mig der er tosset, eller kan man ikke skifte direkte til
adsl + 1 alm. linje, til samme pris, uden først at "konvertere" til alm.
tlf. abb. ?

Morten

---

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-09-02 22:32

"Morten Larsen" <hos@larsen.dk> skrev i en meddelelse
> Kan det passe at jeg skal give 25.- mere pr. måned ved at
> skifte til adsl, når jeg i forvejen har isdn, til forhold til hvis
jeg¨havde
> alm abb. ?

Ja, ISDN koster mere end alm. abo.

> Jeg ved godt jeg beholder mine isdn-fordele, men hvad skal jeg med
dem, når
> jeg
> får adsl, med seperat tlf.linje ?

Hvorfor vil du beholde dem?

Usenetstatistik pr. 4/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Morten Larsen

Dato : 11-09-02 11:18

> dem, når
>
> Hvorfor vil du beholde dem?
>
> --

Jeg vil ikke beholde min isdn, da jeg ikke har brug for den,
det lugter bare lidt af, at jeg først skal konvertere tilbage til
alm. abb., og derefter få adsl, for at få det til den billige pris.

Jeg ringer til tdc, og snakker lidt med dem.

Morten

---

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 11-09-02 11:25

Morten Larsen skrev:

>Jeg vil ikke beholde min isdn, da jeg ikke har brug for den,
>det lugter bare lidt af, at jeg først skal konvertere tilbage til
>alm. abb., og derefter få adsl, for at få det til den billige pris.

Hvilken 'billige pris'? Du nævner, at du skal betale 25,- kr. mere om
måneden, det går jeg udfra er prisforskellen mellem PSTN og ISDN? Det
har vel ikke noget at gøre med ADSL'en?

Selvfølgelig skal du betale for ISDN, hvis du har ISDN - OGSÅ selvom
du får ADSL.

Venligst,
Lasse Hedegaard

** Nu også unlocking af Ericsson T39, T65 og T68 **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! (Version 5.57)

Fra : Morten Larsen

Dato : 11-09-02 15:28

> Selvfølgelig skal du betale for ISDN, hvis du har ISDN - OGSÅ selvom
> du får ADSL.

Selfølgelig - men jeg er ikke interreseret i både isdn og adsl, og skal
defor
først betale 450.- for at lavet min line om til analog, og derefter 495.-
for at
få lavet adsl, (har talt med tdc i dag)
I følge min svigerfar der er tekniker hos tdc, er det dobbelt arbejde på den
måde,
og dobbelt pris, for noget der kan laves af en gang. Først en konvertering
dernæst en
ny, hvor den føste kunnet have været for uden. (om de så i virkeligheden
laver 2 konverteringer,
eller blot tager betaling for dem er uvidst)

Morten

---

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 11-09-02 15:36

Morten Larsen skrev:

>Selfølgelig - men jeg er ikke interreseret i både isdn og adsl,

Ok, så afmelder du ISDN og betaler hvad det koster.

>og skal defor først betale 450.- for at lavet min line om til analog, og derefter 495.-
>for at få lavet adsl, (har talt med tdc i dag)

Ja.
Forresten, hvor længe har du haft ISDN. Jeg fik selv min konverteret
fra ISDN->PSTN gratis, da jeg fik ISDN installeret før marts 2000
(tror jeg nok det er).

>I følge min svigerfar der er tekniker hos tdc, er det dobbelt arbejde på den
>måde, og dobbelt pris, for noget der kan laves af en gang.

Så vidt jeg ved, så er der forskellige teknikkere til det forskellige
arbejde. De teknikkere jeg har snakket med der har været her, de har
ikke altid kunne svare på min spørgsmål, fordi nogle af dem var uden
for deres område, og det var der andre der skulle klare.

> [...]
>laver 2 konverteringer,
>eller blot tager betaling for dem er uvidst)

Der er ingen konverteringer ud over ISDN->PSTN. Det andet er en
oprettelse af ADSL.

Fra : Morten Larsen

Dato : 11-09-02 16:02

> Forresten, hvor længe har du haft ISDN. Jeg fik selv min konverteret
> fra ISDN->PSTN gratis, da jeg fik ISDN installeret før marts 2000
> (tror jeg nok det er).

øj - det skal jeg lige regne på

> [...]
> ikke altid kunne svare på min spørgsmål, fordi nogle af dem var uden
> for deres område, og det var der andre der skulle klare.

Min svigerfar er tekniker der kører hos kunder, og laver ikke selv arbejde
på centralerne hvor konverteringeren foregår. Og ved heller
ikke alt om alting, men siger at når han er på en opgave, vil det
som jeg gerne vil have foretaget ("2 ting" ) være noget, som
han med et opkald, kan få lavet på få minutter, af dem der fiser
rundt på centralen.

> Der er ingen konverteringer ud over ISDN->PSTN. Det andet er en
> oprettelse af ADSL.

Ja, men konvertering samt oprettelse kan laves i een arbejdsgang, og
bør derfor ikke EMOB blive betalt som to forskellige ordre, når de
bliver bestilt samtidig, og derved kan laves som een "konvertering" rent
arbejdsmæsigt.

Morten

ps Kan du finde dem præcise dato for det der med oprettelse af isdn ?

---

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-09-02 16:12

> Ja, men konvertering samt oprettelse kan laves i een arbejdsgang

Ved du nok til at kunne udtale dig kategorisk om dette?

> bør derfor ikke EMOB blive betalt som to forskellige ordre

Der er mere arbejde i konvertering+oprettelse end der er i konventering
eller oprettelse.
TDC har så valgt at holde det simpelt og opkræve det samme for dem
uanset om de laves samtidig. Alternativt skulle man have et slags
opstartsgebyr og et gebyr for hver ordretype

Usenetstatistik pr. 4/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Morten Larsen

Dato : 12-09-02 11:19

ordre

> [...]
> uanset om de laves samtidig. Alternativt skulle man have et slags
> opstartsgebyr og et gebyr for hver ordretype

Jeg har nu fået det klarlagt, at der ER tale om flere ting der skal laves
forskellige steder, og undskylder at have påstået noget andet.
(min svigerfar og jeg talte forbi hinanden, han har forklaret det nu
så jeg også fatter det)

Prisen er ok med det arbejde der skal udføres.

adsl'en er bestilt, og isdn'en får lov at køre videre.

Morten

ps. jeg kunne have sendt en klage til tdc over prisen på
konverteringen, da min oprettelse er så gammel, at der
er "fejl" eller unøjagtighedder i min gamle aftale, og dermed
fået konverteret gratis, men det er min moral ikke til.

---

Fra : CopyCat

Dato : 10-09-02 22:34

> Har nogen her skiftet fra isdn til adsl, og fjernet sin nt-boks til samme
> pris som dem der
> opretter fra alm. abb. ?

Ikke Mig .,

> Er det bare mig der er tosset, eller kan man ikke skifte direkte til
> adsl + 1 alm. linje, til samme pris, uden først at "konvertere" til alm.
> tlf. abb. ?

Da fik nedtaget min ISDN og oprettet PSTN + ADSL .. skulle jeg give penge
for at skifte til Alm. Telefon ..
Så det skal du nok også ..

~~Frank .,

Fra : kjeldn@ddf.dk

Dato : 11-09-02 08:52

Den 10/09-2002 klokken 23:34, skrev "CopyCat" <copycat@REMOVEpc.dk> i
<allolg$6s9$1@sunsite.dk>:

>Da fik nedtaget min ISDN og oprettet PSTN + ADSL .. skulle jeg give penge
>for at skifte til Alm. Telefon ..
>Så det skal du nok også ..

Da jeg fik oprettet ADSL, var jeg tvunget til at konvertere fra ISDN til
PSTN p.g.a. liniekvaliteten.
(Jeg ville ellers _meget_ gerne have beholdt min ISDN, for at have et
telefonnummer dedikeret til min fax).
Følgeudgifter: Ny telefon + ny fax

Jeg håber, at jeg ikke betalte for denne "tvungne" konvertering. Det
fremgår i hvert fald ikke umiddelbart af fakturaerne.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-09-02 13:49

<kjeldn@ddf.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg håber, at jeg ikke betalte for denne "tvungne" konvertering. Det
> fremgår i hvert fald ikke umiddelbart af fakturaerne.

Det er muligt at du har fået den gratis, men det er ikke noget man har
ret til.
Den er jo ikke mere tvungen end at du selv vælger det.

Usenetstatistik pr. 4/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Jesper Raabjerg Lars~

Dato : 12-09-02 19:04

> <kjeldn@ddf.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det er muligt at du har fået den gratis, men det er ikke noget man har
> ret til.
> Den er jo ikke mere tvungen end at du selv vælger det.

Hvis man bestiller pro@ccess på en ISDN og dæmpningen er for stor får man
gratis konveteret til PSTN.

Jesper Raabjerg Larsen

Fra : Karsten Jensen

Dato : 12-09-02 21:17

"Jesper Raabjerg Larsen" <jesper@raabjerg-larsen.dk> skrev i en meddelelse

> "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis man bestiller pro@ccess på en ISDN og dæmpningen er for stor får man
> gratis konveteret til PSTN.
>

> Jesper Raabjerg Larsen

Det er da muligt, men pro@ccess er jo også beregnet for erhvervslivet og
dermed noget dyrere. Ok, der er også tale om et andet produkt, og som
privatmand er det ikke sikkert, at de features, der tilbydes der, er nogle
man i det hele taget kan/vil udnytte, og så er merprisen jo som at kaste
gode penge efter dårlige.

Mvh
Karsten Jensen.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 10-09-02 22:38

Morten Larsen skrev:

>Kan det passe at jeg skal give 25.- mere pr. måned ved at
>skifte til adsl, når jeg i forvejen har isdn, til forhold til hvis jeg¨havde
>alm abb. ?

Ja selvfølgelig! Du beholder jo ISDN-funktionaliteten, derfor skal du
da betale for den! Du kan stadig bruge to linier, koble op ved 64kbps
på hver kanal osv.

>Jeg ved godt jeg beholder mine isdn-fordele, men hvad skal jeg med dem, når
>jeg får adsl, med seperat tlf.linje ?

Der er mange der bruger ISDN-funktionerne selvom de har ADSL. Har du
ikke brug for ISDN nu, så kan du jo blot konvertere til PSTN
(gammeldags telefonlinie, som du sikkert havde før ISDN).

>Har nogen her skiftet fra isdn til adsl,

Man 'skifter' ikke fra ISDN til ADSL. Du har stadig din ISDN-linie.

>Er det bare mig der er tosset, eller kan man ikke skifte direkte til
>adsl + 1 alm. linje, til samme pris, uden først at "konvertere" til alm.
>tlf. abb. ?

Det tror jeg ikke, nej - de to ting foregår nok på forskellige
tidspunkter.

Fra : kjeldn@ddf.dk

Dato : 11-09-02 23:05

Den 11/09-2002 klokken 14:49, skrev "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> i <3d7f3bd8$0$87279$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>Det er muligt at du har fået den gratis, men det er ikke noget man har
>ret til.
>Den er jo ikke mere tvungen end at du selv vælger det.

Nej, men så kunne jeg jo ikke få ADSL
(Og TDC lagde ikke skjul på, at de gerne ville sælge mig et ADSL
abonnement).

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Karsten Jensen

Dato : 11-09-02 23:41

> Nej, men så kunne jeg jo ikke få ADSL
> (Og TDC lagde ikke skjul på, at de gerne ville sælge mig et ADSL
> abonnement).
>
> Med venlig hilsen,
> Kjeld

Prøv lige at se her:

http://www.teledanmark.dk/menu/sm2723.htm

TDC tilbyder konvertering fra fastnet til ISDN + bredbånd.

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 11-09-02 23:45

Karsten Jensen skrev:

>TDC tilbyder konvertering fra fastnet til ISDN + bredbånd.

Ja - men hvad har det egentlig med det her at gøre. Kjeld går den
anden vej (fra ISDN til PSTN).

Fra : Karsten Jensen

Dato : 12-09-02 11:43

> [...]
> ** Nu også unlocking af Ericsson T39, T65 og T68 **
>
> Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! (Version 5.57)

Det hele da.

Oprindeligt var det prisen for en konvertering fejlagtigt påstået nødvendig
for etablering af ADSL, og hvor der ikke var udstryk et ønske om den
konvertering. Desuden er abonnementet kun kr. 25,- dyrere om måneden og
stadig for 2 samtalekanaler.

Nu vil du så også se længere nede i tråden, at alt nu er faldet på plads, og
ISDN'en bibeholdes.

Mvgh
Karsten Jensen

Fra : kjeldn@ddf.dk

Dato : 12-09-02 12:44

Den 12/09-2002 klokken 12:43, skrev "Karsten Jensen" <bitons@tdcnsadsl.dk>
i <3d806fcc$0$146$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>Nu vil du så også se længere nede i tråden, at alt nu er faldet på plads,
>og ISDN'en bibeholdes.

Bare det var mig, der havde kunnet bibeholde ISDN sammen med ADSL.

Flere "hændelser" før og under konverteringen efterlader mig godt nok med
en nagende mistanke om, at det sikkert også kunne have ladet sig gøre i
mit tilfælde.
Men pyt, løbet _er_ kørt, og nu gælder det blot om at se fremad

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Karsten Jensen

Dato : 12-09-02 13:17

> [...]
> mit tilfælde.
> Men pyt, løbet _er_ kørt, og nu gælder det blot om at se fremad

Hvis man ikke lige havde ISDN i forvejen, er man da fra TDC's side også mest
begejstret for, at abonnenten beholder sin PSTN, hvilket de i øvrigt også
gjorde mig opmærksom på.

Men da jeg flyttede ISDN linier, og den konfiguration bedst dækker mit behov
til prisen, var jeg selvsagt ikke indstillet på, hverken at konvertere den
ene ISDN til PSTN mod ekstra betaling udover flyttegebyret eller oprette en
PSTN yderligere, mod normal oprettesgebyr, forstås.

Mvh
Karsten Jensen