Vindmølleoffroad
Fra : Søren Lindholt

Dato : 10-09-02 20:54

Nå, jeg må også hellere digte lidt om weekendens tohjulede eventyr.

Lørdag formiddag mens jeg var travlt optaget med at se Marx Brothers,
ringede PerP og spurgte om ikke vi skulle spilde dagen rigtig godt med lidt
køretur på offroad. Jojo, siger jeg, klart, og vi aftalte at mødes i
grusgraven en time efter. Som sagt så gjort, man tanker, klæder sig på, den
ene knæbeskytter havde jeg glemt om tirsdagen til markræset i Arden, så jeg
måtte bruge en albuebeskytter i stedet. Da jeg ankommer til grusgraven er
Per i fuld gang med at sidde fast (første gang) på den lange sandskråning,
en sand DT-killer. Vores fine endurospor var blevet endnu mere enduroagtigt
af regnen i ugens løb, og vi fik kørt nogle fine omgange. Jeg ville lige
tage tid på en omgang, jeg startede uret, hvorpå jeg straks væltede og
bøjede koblingsgrebet, nu kan det højst bruges til knage at hænge jakken på.

Pers DT havde desværre en dårlig toppakning, den brugte efterhånden 2-3 dl
vand pr omgang, så vi afbrød spasen, og Per kørte hjem efter Gumse (GS450
Winterstyle), for vi skulle nemlig videre til Gandrup for at se træningen i
græsbanetosseræset. Vejret var imidlertid blevet noget trist så vi tog
bilen.
Vel derude dukkede min bror Claus op og vi morede os med at se lidt ras.
Efter en bedre middag hos mig i Aalborg gik vi så ind til dagens estimerede
højdepunkt, offroadtur til glofyrværkeri ved nogen vindmøller i mosen v.
Tylstrup, og en eller anden franskmand der skulle jonglere med en gammel
Amiga diskettestation.

Vi tog ved halvnitiden den sædvanlige grus"vej" ud af Nørresundby, Mig på
WR200, Claus på min XT350 og Per på: Ja, Gumse selvfølgelig! Mand, for nogen
vandpytter vi kom igennem, og grøfterne langs fjorden forceredes også uden
kny på den fine Gumse, godt der er læskærme i Goldwingstil på Gumse, (de er
så bare lavet af hård masonit og sat på med hegnstråd.) De to
Baja-rally-style ekstralygter gjorde nat til dag foran Suzukien, udmærket
eftersom min nye endurolygte ikke var justeret ind, og dermed gav dårligere
lys end den ringeste nefablænder. Eftersom jeg havde kortet kørte jeg
forrest, og Per kørte bagved og lyste vejen op foran mig, og af sted det gik
ad de listige veje. Vi var inde ved Mads Lund, men han var stadig til
Græsbaneopvarmning i teltet i Gandrup med harmonikamusik og fællessang.

Efterhånden som vi nærmede os koncertpladsen stimlede det sammen med biler,
og vi snoede os en anelse, til vi kom til en kæmpe græsmark hvor MPerne var
ved at genne bilister på plads. En rar MP pige sagde at vi da bare kunne
køre nærmere indgangen på vores cykler, så det gjorde vi naturligvis. Der
var ret mange MPer på motorcykler, og de har haft en sjov dag med at køre
rundt i det ælte der var overalt efter et par enkelte byger.

Vi fandt et godt sted at være gratister, og fandt termokanden frem. Allerede
her ved 21tiden var nogen begyndt at gå hjem ad, nogen kunne ikke komme ind,
andre var lidt forundrede over den megen snavs der kan være på jorden ude på
landet, og vist noget med kø til ølboderne osv. Pyt med det, vi så på
spektaklet, kulørt lys på 15 vindmøller og kolossalt fyrværkeri. Musikken
kunne vi ikke høre meget til, så alt var perfekt så langt. De spillede også
kendingen fra "Vitek", så vi mindedes Egon Smidt og de fascinerende
programmer om elektronhjerner og fysikforsøg.
Hen ad 22.30 var menneskestrømmen ud fra pladsen tiltagende, og langsomt
begyndte det at blæse lidt, først kunne vi pludselig høre musikken, vi
undrede os om der mon var regn på vej, og inden sætningen var udtalt kom der
en skylle af de slemme, og på et minut var man gennemblødt. Efter lidt
betænkningstid sadlede vi op og kørte ud ad den bundløst lerede adgangsvej
igen. På et tidspunkt begyndte min WR at få lus på tændrøret, det er jo en
ræser så den er ikke glad for den megen alm. transport, og med et satte den
ud. Jeg kørte bagerst, og der var kulsort, og jeg prøvede at løbe den i gang
i mudderet, lykkedes ikke. Nå, men nu ved jeg da at man kan skifte tændrør i
regnvejr med bind for øjnene.

Af sted det gik igen, og vi sneg os imellem fodgængere, cyklister og mudrede
biler ad de små veje sydpå til Aalborg igen, og vi sluttede i stil med et
udvalg af belgiske øl og noget ræs på videoen.

Søndagen har Rittig så malende beskrevet, jeg kan kun bekræfte at det var en
meget fin dag med meget fint ræs, og jeg fortrød lidt jeg ikke fik mig meldt
til crossklassen. en anden gang måske. Jeg kunne i stedet slappe af i de på
Gumse medbragte plasticstole, afbrudt af bistand til de travle kombatanter,
bl.a. Jan der med øjne som golfbolde 2 minutter inden store-sidevogns-heatet
heatet brølede, "styret sidder for højt, 6 mm ombrakko, 13ner" Der er kun et
at gøre, kaste sig gennem luften og bistå med lidt skruning.

Endnu en weekend spildt på bedste motortossede vis, og ydermere bekræftet at
selv til højkulturelle begivenheder med prinsedeltagelse mm, er en offroader
det ideelle transportmiddel.

Deres udsendte kulturtosse,

S. Hansen

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-09-02 21:17

"Søren Lindholt" <lindholt@person.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
et
> at gøre, kaste sig gennem luften og bistå med lidt skruning.

Ja, han har godtnok en let-fattelig måde at kommunikere på, når han er midt
i et motorløb!

Fed historie!

Rittig

Fra : Morten Juel

Dato : 10-09-02 21:36

hehe fed historie

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750 **til salg, kun 20000,- !** http://StarChild.dk
DR350SE - http://StarChild.dk

Fra : Pein

Dato : 11-09-02 20:17

"Søren Lindholt" skrev ...
> Nå, jeg må også hellere digte lidt om weekendens tohjulede eventyr.

Og det gjorde han så - med stort held.

Altså hvis du og Claus ikke får bøffet nogen af de der fede historier ind på
klubbens hjemmeside, så stjæler jeg dem sgisme til min egen side. Jeg får jo
ikke rigtigt lavet noget der selv alligevel.

Ses i morgen.

/Pein

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 12-09-02 22:06

"Søren Lindholt" <lindholt@person.dk> skrev i en meddelelse
> Nå, jeg må også hellere digte lidt om weekendens tohjulede eventyr.

<snip>

> [...]
> var ret mange MPer på motorcykler, og de har haft en sjov dag med at køre
> rundt i det ælte der var overalt efter et par enkelte byger.

<snip>

> Deres udsendte kulturtosse,
>
> S. Hansen

Støn !

Jeg prøvede det på den hårde måde. I bil med kone og 2 børn.
3½ time fra Sønderholm (ca 30 km) til vi stod på marken (pløret)

Jeg skal spare jer for resten ...

--
Bent Erik Thomsen
Nær Ålborg

Fra : Martin Sørensen

Dato : 12-09-02 23:11

> Jeg prøvede det på den hårde måde. I bil med kone og 2 børn.
> 3½ time fra Sønderholm (ca 30 km) til vi stod på marken (pløret)

Heh, jeg brugte kun ca. 5 timer på at komme fra Aalborg til mudderhullet med
bus..
Det havde nok været hurtigere at gå hele vejen.

Havde jeg haft en offroader, havde jeg sikkert taget den. Så betyder den
smule mudder jo ikke så meget.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Orla Pedersen

Dato : 13-09-02 08:42

Martin Sørensen skrev i meddelelsen ...

>Heh, jeg brugte kun ca. 5 timer på at komme fra Aalborg til mudderhullet
med
>bus..
>Det havde nok været hurtigere at gå hele vejen.

Ikke for at trampe særligt meget i det, så så og hørte jeg fredag aften,
helt tørskoet og med Cains til ganen, Peter Green og Splinter group, og dem
når Jarre jo alligevel ikke til sokkeholderne

mvh
Orla

Fra : Søren Lindholt

Dato : 13-09-02 13:33

Orla Pedersen <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> wrote in article
<3d81a047$0$87300$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> [...]
dem
> når Jarre jo alligevel ikke til sokkeholderne

Hov du, fortæl noget mere om det. Jeg blev pludselig nærig og blev hjemme
den aften, det er ellers sjældent sket.
--
Søren
Foruden motortosse også formand for aalborg blues forum,

Fra : Orla Pedersen

Dato : 13-09-02 20:02

Søren Lindholt skrev i meddelelsen <01c25b22$62c1a9f0$780b12ac@pc4148>...

> [...]
>dem
>
>Hov du, fortæl noget mere om det. Jeg blev pludselig nærig og blev hjemme

Og det var en fejl ! De magtede kunsten både at være kreative og samtidig
spille som en sammentømret enhed. Det er en sjælden egenskab, som
Nordjyske's anmelder end ikke bemærkede. Der var klassikkere, også fra
Fleetwood Mac tiden, og der var nye numre skrevet af Splinter group
medlemmerne. Peter Green er "brugt", men kan alligevel trylle de fine
detaljer frem på guitaren.

mvh
Orla, motorcyklist og fritidslydtekniker, teater, band og studie.